نحوه انجام دورکاری چگونه است؟

نحوه انجام دورکاری چگونه است؟

5/5 - (4 امتیاز)

بررسی می کنیم نحوه انجام دورکاری چگونه است طبق تحقیقات و آمارهای ارائه شده درباره نحوه انجام دورکاری توسط کارمندان و کارفرمایان پس با آژانس دیجیتال ایتروز همراه باشید.

برای انجام دورکاری کارمندان به جای سفر به محل کار از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور با همکاران و کارفرمایان خود از طریق زیرساختهای لازم ارتباط برقرار کرده فعالیت های خود را انجام می دهند. در رابطه با زیرساخت های دورکاری به صورت مفصل در ادامه توضیح خواهیم داد اما توجه داشته باشید شخص دورکار می تواند گاهی اوقات برای حضور در جلسات به دفتر کار مراجعه نمایند ما برای این موضوع نیز گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند ما را فارق از حضور کند.

نحوه انجام دورکاری چگونه است؟

طبق تحلیل جهانی کار بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ ارتباطات تلفنی ۱۵۹ درصد رشد داشته است. بر اساس این گزارش ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ارتباطات تلفنی در ایالات متحده و ۳.۴ دهم درصد از نیروی کار این کشور کارمندانی از راه دور هستند.

همچنین در تحقیق دفتر سرشماری ایالات متحده آمریکا در سال 2019 که نتیجه تحقیق از سال 2005 تا 2018 را منتشر نمود داده ها نشان می دهد که تعداد کارمندانی که به طور منظم از خانه کار می کنند از سال 2005 173٪ رشد داشته و 4.7 میلیون کارمند اکنون حداقل نیمی از زمان کار را خانه سپری می کنند. این آمار حتی افراد خویش فرما را نیز شامل نمی شود.

کار از خانه راحت تر است و قابل کنترل البته مزیتها و معایب تله ورکینگ و همچنین تحلیل وضعیت دو کاری در زمان کرونا به صورت کامل در ادامه بررسی خواهد شد اما به طور کل فناوری این امکان را فراهم ساخته تا ما بتوانیم با استفاده از زیرساخت‌های آن به جای حضور فیزیکی، از طریق دورکاری فعالیت های خود را انجام دهیم.

با مطالعه برخی از مقالات فارسی به این نکته اشتباه رسیدیم که برخی نحوه انجام کار در دورکاری را بر اساس ساعت کار برآورد کرده‌اند اما نظر تمامی منابع های خارجی و افراد متخصص غیر از این است.

به اعتقاد کارشناسان، عملکرد افراد مختلف متفاوت است برخی از افراد وظایف خود را سریعتر و برخی کنتر انجام می دهند. افرا در دورکاری سعی می‌کنند در کوتاه ترین زمان وظایف خود را انجام دهند به دلیل اینکه ساعت انجام کار برای فرد شناور تعریف شده است. برآورد ساعت کار در دورکاری با توجه به خروجی کارها برآورد می شود اینکه چقدر افراد توانستند وظایف خود را انجام دهند. در تله کامیوتینگ بیشتر از ساعت کار نحوه انجام کار مهم است.

برای دورکاری نیاز به یک برنامه استراتژیک است ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه برنامه‌ای را در ذهن دارید. آیا میخواهی تمام وقت دورکاری کنید؟ آیا می خواهید به صورت پاره وقت دور کاری کنید و ساعتی را در محل کار باشید؟ در رابطه با زیرساخت ها و نحوه پیاده سازی تله کامیوتینگ به دلیل طیف گسترده اطلاعات در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت اما در حال حاضر می خواهیم به بهترین روش ها برای برقراری ارتباط موفق اشاره نماییم.

نحوه انجام دورکاری توسط کارمند

یک فضای کار اختصاصی داشته باشید: بهتر است اگر در خانه میخواهی کار کنید در یک قسمت مشخص کارهایتان را انجام دهید برای مثال ممکن است تصمیم بگیرید اتاق خواب اضافه خود را به یک فضای کاری تبدیل کنیم یا بخشی از اتاق را به فضای کار اختصاص دهید. بهتر است وقتی در حال انجام کاری هستید از تماشای تلویزیون روی صندلی راحتی خودداری کنید. اگر در جلسات ویدیویی زیادی شرکت می کنید بهتر است به پیش زمینه فضای کار خود توجه کنید.

مطالب دیگر آکادمی :

زمان شروع و پایان داشته باشید: برای انجام فعالیت و انعطاف پذیری بالا برای انجام کار در خانه بسیار مهم است زمان خود را مدیریت نمایید اگر می خواهید از یک ساعت مشخص تا یک ساعت مشخص کار انجام دهید مثلاً از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر آن را به قسمت های کوچک تر تبدیل کنید و یا آن ساعت کار در طول روز تقسیم نمایید برای مثال فعالیت مستمر شما در روز ۸ ساعت است آن ۸ ساعت را می توانید در طول روز تقسیم کنید و ساعاتی را به کار اختصاص داده و ساعاتی را استراحت کنید اما حتماً میانگین ساعت خود را در نظر داشته باشید زیرا در برخی مواقع ممکن است ساعت کاری را فراموش کرده و زمان زیادی را به کار اختصاص دهید که در بلند مدت می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد نماید.

پوشش خود را در نظر بگیرید: اگر در بسیاری از جلسات ویدیویی حضور دارید بهتر است لباس های رسمی بپوشید در این صورت اگر جلسه غیر منتظره رخ دهد احساس سرخوردگی نخواهد کرد و می توانید با اعتماد به نفس و تمرکز کامل به جلسات بپردازیم اما اگر لازم نیست در جلسات ویدیویی حضور داشته باشید می توانید از لباس راحت استفاده نمایید.

به دوستان و خانواده بگویید: در هنگام دورکاری شما به جای محل کار در خانه هستید و ما وظیفه داریم کار خود را انجام دهید به همین دلیل نمی توانیم برای دیدارها و وعده های غذایی غیرمنتظره حاضر شوید. وقتی در خانه کار میکنیم لازم است موارد مهم را با دوستان و خانواده خود در میان بگذاریم تا آنها با شناخت نحوه کار ما بتوانند برخورد مناسبی در خانه داشته باشند.

با مدیر خود ارتباط برقرار کنید: از آنجا که مدیر شما دیگر شما را در میز کار خود نمی بیند به روش‌های دیگر نشان دهید که کار می کنیم و یک کارمند مشغول به کار هستید. از روش های ارائه شده در برقراری ارتباطات می توانید استفاده کرده اطلاعات خود را با مدیر به اشتراک بگذارید.

نحوه انجام دورکاری توسط کارفرما

شرکت ها با توجه به نیازهای خود ضوابط موجود قوانین و مقرراتی را برای اشخاص دور کار در نظر می گیرند تا بتوانند از ظرفیت آن افراد استفاده کرده و اهداف سازمانی خود را پیش ببرند. بنابراین مدیران و مسئولان منابع انسانی توافق نامه هایی را برای افراد در نظر گرفته برای شروع در یک دوره آزمایشی بتوانند بازدهی آن فردا بررسی نمایند.

ارزیابی عملکرد از راه دور در دوره آزمایشی می‌تواند شامل تعامل منظم از طریق تلفن، اتوماسیون و جلسات ویدیویی انجام شده و پیشرفت و مشکلات مورد بحث قرار گیرد. در این راستا برای تحقق بخشیدن دورکاری نیاز است تجهیزات لازم از جمله سخت افزار و نرم افزار از طریق سازمان یا منابع انسانی تهیه و زیرساخت های لازم جهت انجام تله کامیوتینگ آماده گردد که در بخش های بعد به صورت مفصل در رابطه با تجهیزات مورد نیاز صحبت خواهیم کرد.

نحوه انجام دورکاری چگونه است؟

یکی از موارد مهم در دوره کاری نیاز است افراد بنا به وظایف تعیین شده در ساعت اداری در دسترس باشند تا بتوان جلسات ویدیویی و تبادل ارتباطات با سایر همکاران در آن ساعات انجام گردد.

کسب و کار ها موظف هستند تجهیزات لازم را مانند کامپیوتر مودم نرم افزار و غیره برای کار از راه دور را فراهم کرده و کارمند نیز معتقد است در صورت نیاز شرکت آن را بازگرداند همچنین تجهیزات لازم صرفاً برای انجام فعالیت‌های شرکت تحویل کارمند داده می شود و کارمند اجازه استفاده اختصاصی برای در اختیار گذاشتن آن به سایر خانواده و اشخاص دیگر را ندارد.

مطالب مرتبط دیگر :

برای تدوین خط مشی های موثر برای کارمندان دورکار، مدیر باید بهترین استراتژی ها را انتخاب نمایید که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشد.

  • یک مدیر لازم است اعتماد به نفس کارمندان را افزایش دهد.
  • تله ورکینگ تا حد زیادی برای مدیران نگران کننده است به دلیل حواس پرتی در هنگام انجام کار براین نیاز است که بهره‌وری کارمندان را افزایش دهند.
  • شرکت در جلسات و رویدادهای ویدیویی و صوتی بسیار حائز اهمیت می باشد و روحیه تیمی را در کارمندان افزایش می دهد.
  • استفاده از فناوری های ارتباط از راه دور، نرم افزارها و سخت افزارها باعث دسترسی بیشتر به اعضا و افزایش کار گروهی خواهد شد.

یکی از نکات مهم در انجام دورکاری تهیه زیرساخت های لازم برای آن است. شما بدون استفاده از زیرساخت های لازم نمی توانید بهره وری کارمندان را افزایش دهید همچنین دورکاری برای کارمندان به یک کابوس تبدیل خواهد شد. پس با دقت بیشتری ادامه مقاله را دنبال نماید.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *