تاثیر کرونا در دورکاری

تاثیر کرونا در دورکاری

5/5 - (2 امتیاز)

بررسی تاثیر کرونا در دورکاری و جنبه های اقتصادی و اجتماعی آن طبق تحلیل و بررسی محققان. ارائه اطلاعات تکمیلی در مورد تاثیر کرونا در دورکاری همراه با آژانس دیجیتال ایتروز.

ویروس کرونا باعث شد درآمد صنایع زیادی کاهش یافته یا درآمد برخی از صنایع مانند صنایع هواپیمایی، گردشگری متوقف گردد. فشار اقتصادی بر روی کسب و کارها در سراسر جهان باعث شد مفهوم دورکاری به عنوان ناجی روزهای سخت به کمک صنایع بیاید تا از این طریق بتوانند بخشی از کارها را انجام دهند.

تاثیر کرونا در دورکاری

پیش بینی می شود با توجه به سرعت انتقال ویروس کرونا بیش از ۵ میلیون شرکت کاهش شدید رشد اقتصادی را تجربه نمایند. تقریباً نیمی از بنگاههای تحت تاثیر در هنگ‌کنگ قرار دارد، در حالی که ایالات متحده، ژاپن و آلمان ۱۹ درصد را تشکیل می دهند.

ویروس کرونا باعث شد درآمد صنایع زیادی کاهش یافته یا درآمد برخی از صنایع مانند صنایع هواپیمایی، گردشگری متوقف گردد. فشار اقتصادی بر روی کسب و کارها در سراسر جهان باعث شد مفهوم دورکاری به عنوان ناجی روزهای سخت به کمک صنایع بیاید تا از این طریق بتوانند بخشی از کارها را انجام دهند.

مطالب دیگر آکادمی :

پیش بینی می شود با توجه به سرعت انتقال ویروس کرونا بیش از ۵ میلیون شرکت کاهش شدید رشد اقتصادی را تجربه نمایند. تقریباً نیمی از بنگاههای تحت تاثیر در هنگ‌کنگ قرار دارد، در حالی که ایالات متحده، ژاپن و آلمان ۱۹ درصد را تشکیل می دهند. شرکت‌های فناوری مانند آمازون، اپل، گوگل و توییتر از برخی از کارمندان خود خواستند از طریق دورکاری فعالیت نمایند.

یکی از چالش ها برای بسیاری از شرکت ها این است که بدون زیرساخت های لازم مجبور شدن کارمندان سنتی خود را دور کار کند. زیرا دور کاری نیاز به آموزش ها لازم برای بهره‌وری فردی و تیمی می باشد. افرادی که دور کاری را انتخاب می کنند جدا از شرایط شغلی این روش کار را می پسندند و تلاش می کنه بالاترین بازدهی را داشته باشند و سریع می توانند خود را با شرایط وقف دهند. به گفته بیل دوین ، مهندس پیشین گوگل که اکنون از راه دور به عنوان یک مشاور و محقق شرکت کار می کند ، ارتباطات آنلاین می تواند زمینه ای برای امنیت روانی باشد.

تاثیر کرونا در دورکاری

او گفت دورکاری برای برخی از شرکت ها تبدیل به معضل شده است زیرا ما در ۱۲۰ سال گذشته وقتمان را صرف یادگیری تولید افراد در محل کار کرده‌ایم همانطور که زور تلگراف راه آهن نتوانست به یکباره نظر مردم را تغییر دهد. ویروس کرونا به خوبی نشان داد راههای بهتری برای انجام کارها است.

برخی از مدیران شرکت ها ناباورانه نتایجی را مشاهده کردند که برایشان بسیار جالب بود. افزایش بازدهی کارکنان نقطه مثبتی برای مدیران و صرفه جویی در هزینه ها و زمان برای کارمندان. ارتباط نزدیک با خانواده، صرفه جویی در هزینه رفت و آمد از نظر مالی و زمانی، استقلال بیشتر در انجام کارها توانست بهره‌وری کارمندان را در زمان تله کامیوتینگ افزایش دهد.

مطالب مرتبط دیگر :

برخی از شرکت های بزرگ مانند توییتر در چند ماه اول آغاز ویروس کرونا کارمندان را تشویق به دورکاری کرده و در نهایت به این نتیجه رسیدند به کارمندان می توانند تا هر زمان که دوست دارند به تله ورکینگ ادامه دهند. همچنین شرکت های بزرگ دیگر مانند گوگل، آمازون و فیس بوک اعلام کردند کارمندان خود می تواند تا سال آینده دور کاری را ادامه دهند.

اما این تغییرات باعث شده دورکاری به یک عادت مثبت تبدیل شود در کشورهای توسعه یافته افرادی که نیاز به حضور فیزیکی ندارند کارهای خود را از طریق دورکاری انجام می دهند. تحلیل و بررسی رفتار این افراد نشان داده است دورکاری نه تنها بهره‌وری را کاهش بلکه افزایش داده است.

تفکری که شاید سالها طول می کشید تا مدیران را متقاعد به دورکاری کارمندان می نمود از طریق ویروس کرونا به سرعت مدیران زیادی را در سراسر جهان توانست متقاعد کند و این رشد عظیمی در پیشرفت تله کامیوتینگ در میان شرکت ها می باشد.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *