دورکاری چیست ؟

دورکاری چیست ؟ تله کامیوتینگ و تله ورکینگ چیست؟

5/5 - (14 امتیاز)

دورکاری چیست ؟ معادل فارسی تله کامیوتینگ و تله ورکینگ همگی به معنی telecommuting هستند در این مطلب به مفهوم Teleworking می پردازیم. نگاهی کامل به نحوه دورکاری, زیرساخت های لازم, بهداشت روانی و همچنین آینده شغل ها داریم و اما شما می توانید اطلاعات زیادی مرتبط با Teleworking از طریق مطالب دیگر آژانس دیجیتال ایتروز دریافت نماید.

تله کامیوتینگ و تله ورکینگ چیست؟

تله کامیوتینگ به شیوه فعالیت از راه‌ دور گفته می شود که به شما این امکان را می دهد تا کارها را از راه دور انجام دهید. دورکاری یا به اصطلاح انگلیسی WFH مخفف عبارت Work For Home به معنی کار در خانه می باشد.

دورکاری یا telecommuting به فارسی تله کامیوتینگ و Teleworking به فارسی تله ورکینگ به معنای فعالیت آن کسب و کار از طریق خارج محل کار مانند خانه، کافه، کتابخانه و یا هر محلی غیر از محل کار انجام شود را تله ورکینگ گویند. چند تصور غلط برای دورکاری وجود دارد.

دورکاری چیست ؟

هرکاری تله کامیوتینگ نیست به چه معنی است؟ برخی از مشاغل امکان تله ورکینگ را ندارند و شغل شان این اجازه را به آنها نمی دهد مانند دندانپزشکان، آرایشگرها، مکانیک ها و تمامی مشاغلی که برای انجام کار حتماً باید حضور فیزیکی داشته باشند.

مطالب دیگر آکادمی :

اما برخی از مشاغل مخصوصاً در حوزه های فروش و بازاریابی، خدمات مشتری، مراقبت های بهداشتی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش این امکان را دارند که بتوانند از راه دور فعالیت‌های خود را انجام دهند. برای مثال یک طراح سایت می توانند کار خود را به صورت دورکاری انجام دهد بدون آن که حضور فیزیکی در محل کار داشته باشد.

اما برخی از فعالیت ها که نیاز به انجام آنها در فضای خارج محل کار است برای مثال تحویل مرسوله های پستی تله کامیوتینگ نمی‌گویند یا برخی از کسب و کارها نیازمند فعالیت در خارج شرکت هستند مانند سرکشی به خط تولید و غیره حضور آنها را در محل کار محدود می کند.

به این فعالیت‌ها نیز تله ورکینگ گفته نمی شود و ماموریت به حساب می آید. در ادامه بیشتر به معنی و مفهوم دورکاری چیست می پردازیم.

دورکاری چیست ؟ معادل فارسی تله کامیوتینگ و تله ورکینگ همگی به معنی telecommuting هستند در این مطلب به مفهوم Teleworking می پردازیم. نگاهی کامل به نحوه دورکاری

دورکاری از طریق فناوری قابل انجام است و اتفاق جدیدی نیست بلکه اولین بار در سال ۱۹۷۰ از طریق جک ام نیلز به جهان معرفی شد. جک ام نیلز اولین کسی بود که به صورت رسمی تحقیق و اندیشه خود را در رابطه با تله ورکینگ مطرح نمود.
اگر شغل شما واجد شرایط دورکاری باشد می توانید با به‌کارگیری فناوری‌های اطلاعاتی در هرکجا فعالیت‌های مربوط به محل کار خود را انجام دهید.

دریافت اطلاعات بیشتر

همانطور که گفته شد مقوله تله ورکینگ بحث جدیدی نیست و سال های پیش مطرح شده است اما به دلیل عدم پیشرفت فناوری در آن سال ها نتوانست رشد محسوسی داشته باشد اتفاقات امروز جهان توسط همه گیری ویروس کرونا باعث شد برای حفظ اکوسیستم کسب و کارها آنها نگاه ویژه‌ای به تله کامیوتینگ داشته باشند. البته امروزه با کمک فناوری و نرم افزارهای مختلف می توان آرزوی جک ام نیلز را کامل و جامع محقق نمود.

مطالب مرتبط دیگر :

دورکاری نه تنها یک تغییر در انجام کارها است بلکه یک تغییر در سبک زندگی می باشد. افرادی که می خواهند کارها را از طریق تله کامیوتینگ انجام دهند باید این سوال را از خود بپرسند آیا آنها می توانند در این زمینه موفق باشند یا خیر؟

آیا خصوصیات افراد دورو کار را دارند یا باید مهارتهای لازم را فرا گیرند، شاید شما علاقه مند به تله ورکینگ باشید اما توانایی های لازم را نداشته باشید اگر چنین است به شما اطمینان میدهیم بیشتر از صفات افراد دورکار یاد گرفتنی می باشد و شما پس از مطالعه این مقاله می توانید مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک کارمند موفق به صورت دو کار شوید.

تا به اینجا سعی کردیم شما را با معنی دوکاری چیست آشنا نمایم اما یک شخص دورکار باید چه ویژگی هایی داشته باشد که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *