زیرساخت های دورکاری چیست؟

زیرساخت های دورکاری چیست ؟ [بررسی ابزارهای دورکاری]

4.9/5 - (12 امتیاز)

ارائه اطلاعات کامل زیرساخت های دورکاری چیست ؟ معرفی نرم افزار های مورد نیاز و ابزارهای دورکاری و بررسی هر کدام برای مدیریت و انجام آن برای مدیران و کارمندان یا افرادی که می خواهند تله کامیوتینگ انجام دهند همراه آژانس دیجیتال ایتروز باشید.

زیرساخت های دورکاری چیست ؟

در این قسمت تمامی زیر ساخت های لازم برای انجام و مدیریت دورکاری ارائه می گردد پس همراه ما باشید. لازمه اولیه برای ارتباط از راه دور دسترسی به اینترنت پر سرعت این برای کار در خانه نیاز دارید یا از طریق اینترنت تلفن همراه سیستم خود را به اینترنت مجهز نمایید و یا از طریق مودم. اطمینان حاصل کنید که تمام فناوری های مورد نیاز برای ارتباط تلفنی و ویدیویی را دارید علاوه بر کامپیوتر ممکن است نیاز به میکروفون و وب کم برای کنفرانس و تماس های ویدیویی احتیاج داشته باشید.

بررسی ابزار های دورکاری

فناوری های مورد استفاده برای مدیریت دورکاری ممکن است بسته به صنعت متفاوت باشد، با این وجود برخی از نرم افزار ها که جنبه عمومی دارند و برای بسیاری از شرکت ها مفید خواهند بود برای مثال به برخی از آنها اشاره می نماییم.

G Suite یا اتوماسیون گوگل

G suite یک پکیج کامل را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید بخش های پایه شرکت را مدیریت نماید و بین اعضا تعامل ایجاد نماید همچنین G suite در قسمتی شباهت زیادی به مایکروسافت آفیس دارد با آن تفاوت که از طریق G suite می توانید به صورت گروهی اطلاعات را ویرایش در فضای ابری ذخیره سازی نمایید.

ابزار همکاری سازمانی G suite این امکان را به شما می دهد از ابزارها به صورت آنلاین استفاده کرده و نیاز به نصب آنها بر روی سیستم نخواهد بود و با ذخیره سازی اطلاعات بر روی فضای ابری این امکان میسر می گردد که در هر جا بتوانید به آن اطلاعات دسترسی داشته باشید.

از طریق ابزارهای موجود در گوگل می توانید با بقیه در ارتباط باشید، توسط ارتباط صوتی،تصویری و نوشتاری از طریق اتوماسیون گوگل که متشکل از:

جیمیل :  برای ارتباط نوشتاری بین اعصای تیم و همکاران در شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

هنگ آوتس : برای ارتباط صوتی و تصویری بین اعصای تیم و همکاران در شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

کلندر : برای زمانبندی جلسات،کنفرانس ها و تقویم آنلاین پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

گوگل درایو : فضای ذخیره سازی ابری شما است که قادر خواهید بود تا ۱۰ گیگ از آن را برای اتوماسیون گوگل استفاده نمایید.

گوگل داکتس : برای ایجاد مدارک و فایل ها استفاده می شود مانند ورد و اکسل در افیس مایکروسافت است.

گوگل فرمز : می توانید فرم های سفارش، درخواست مرخصی و غیره  ایجاد نماید که بسیار کاربردی است.

نرم افزار ارتباط درون سازمانی اسلک

در ادامه زیرساخت های دورکاری چیست و بررسی ابزار های دورکاری شاید لازم باشد برای کسب و کار خود از نرم افزاری استفاده کنید که قابلیت های فوق را در نحوه ارتباطات درون سازمانی به شکلی دیگر به شما ارائه نماید در این صورت ما نرم افزار اپلیکیشن Slack را پیشنهاد می نمایم. Slack مجموعه ای از اتاق های عمومی و خصوصی است که شما می توانید با توجه به نیاز خود برای گفتگوهای خصوصی و عمومی دو نفره و چند نفره.

مطالب دیگر آکادمی :

یکی از قابلیت های اسلک طریقه دسترسی به آن است که از سه طریق وب اپلیکیشن، نسخه دسکتاپ و نسخه موبایل قابل دسترس است. در کنار امکانات گفته شده Slack امکانات دیگری برای انجام پروژه های گروهی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را دانلود و از آن استفاده نماید.

مایکروسافت تیمز

مایکروسافت تیمز همانطور که از اسمش مشخص است مختص کارهای تیمی و رقیب اصلی اسلک است و به زودی قرار است جای اسکایپ را بگیرد. مایکروسافت تیمز یک اپلیکیشن ارتباط سازمانی برای انواع کسب و کارهای کوچک، سازمان های بزرگ و حتی ارتباط افرادی همچون فریلنسرها با مشتریان یا دانش‌آموزان با معلمان کاربرد دارد.

از امکانات دیگر مایکروسافت تیمز می‌توان به ارتباط ویدیویی،صوتی و متنی همچنین هماهنگی آسان با ابزارهای آفیس و شیرپوینت اشاره کرد.  کاربران می‌توانند بدون هیچ هزینه ای داخل مایکروسافت تیمز سازمان ایجاد کرده و تا ۳۰۰ نفر را به آن دعوت کنند. همچنین نرم افزار های دیگری برای زیرساخت های دورکاری وجود دارد مانند، HipChat ، Jive ، iApple و Salesforce Chatter.

مدیریت ارتباط لحظه ای

روش های فوق روش های تخصصی در زمینه دورکاری هستند اما اگر امکانات بالا را نیاز ندارید می توانید از ابزارهای ساده و در دسترس تر مانند تلگرام و واتس اپ برای ارتباط تصویری، ویدیویی و انتقال فایل استفاده نماید. برای هر دو این نرم افزار ها نسخه دسکتاپ و موبایل موجود می باشد. ابزارهای دورکاری در مواردی می تواند ساده و در دسترس باشد.

مدیریت و تبادل اطلاعات عمومی

برای ذخیره سازی اطلاعات می توانید از فصاهای ابرای رایگان مانند گوگل درایو و دراپ باکس استفاده نماید که قابلیت سینک شدن با گوشی های هوشمند را نیز دارا می باشند و از روش های مختلف می توانید همه جا به اطلاعات دسترسی داشته باشید. اگر فضای بیشتری لازم دارید می توانید از سرویس های پولی این اپلیکیشن ها استفاده نماید و یا از سرویس های بومی ایرانی مانند ابرینو استفاده نماید.

مدیریت و تبادل اطلاعات خصوصی

در مدیریت و تبادل اطلاعات به صورت خصوصی امنیت بسیار حائز اهمیت است برای ارتباط امن برای تبادل اطلاعات خصوصی می توان ار فناوری APN بهرذه مند شد. APN مخفف عبارت Access Point Name به معنی نقطه دسترسی راه کاری نوین برای ایجاد شبکه داخلی و امن با دسترسی وایرلس و کابلی که سازمان‌ها می‌توانند اجزا متحرک و غیر متمرکز خود را به آسانی در شبکه داخلی سازمان تعریف کرده و به ارتباط و تبادل اطلاعات میان کارکنان، تجهیزات و سرورها در هرنقطه جغرافیایی بپردازند.

اگر مطلب زیرساخت های دورکاری چیست ؟ برای شما مفید بوده به ادامه آن توجه فرماید.

حال حاضر در ایران شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی مانند آی اس پی ها سرویس های APN را ارائه می دهند و همچنین برای استفاده از این سیستم از طریق سیم کارت می توانید APN را از اپراتورهای تلفن همراه مانند همراه اول و ایرانسل خریداری نماید. هم اکنون کارمندان وزارت کشور بر روی شبکه امن همراه اول و همچنین کارمندان وزارت بهداشت بر روی شبکه امن ایرانسل قرار دارند.

دسترسی ریموت به اطلاعات

در برخی موارد لازم است به کامپیوتر کارمندان دسترسی داشته باشید و اطلاعات و بخش هایی را به آنها توضیح دهید. برای این موضوع می توانید از نرم افزار های teamviewer , anydesk استفاده نماید. نرم افزار teamviewer یک نرم افزار قوی برای دسترسی ریموت است اما طی چند سال اخیر در ایران کار نمی کند و برای جایگزین می توانید از نرم افزار anydesk استفاده نماید.

مدیریت تبادل اطلاعات وبیناری

یکی دیگر از ابزار های دورکاری رسیدن به اهداف مشترک و حمایت از هم تیمی ها موضوعات مهمی هستند , وبینارها کاربران را به روشی قدرتمند با مخاطبان خود متصل می کنند. اگر شما یک تیم تله ورکینگ را هدایت می کنید باید بیاموزید که چگونه به طور موثر انتظارات شرکت را به اشتراک گذاشته، گزارش ها را دریافت و بررسی نمایید و اعتماد به نفس افرادی را که رو در رو نمی بینید را بالا ببرید اما قبل از ادامه توضیحات ویژگی های وبینار را بررسی نمایم.

ویژگی های وبینار

  1. در ارتباط بودن با افراد و شرکت کنندگان
  2. امکان بحث و گفتگو
  3. ارسال و دریافت اطلاعات
  4. کنفرانس چند جهته
  5. اشتراک صفحه دسکتاپ
  6. گفتگوی متنی
  7. ایجاد نظرسنجی

وبینار همچنین با نام های رویدادهای وب ، پخش وب ، سخنرانی در وب ، رویدادهای مجازی ، سمینارهای آنلاین شناخته می شوند. بازار وبینار به صورت چشمگیری در حال رشد است زیرا باعث صرفه جویی های قابل توجهی در هزینه می شود و همچنین به شرکت کنندگان کمک می کند تا سریع تر یاد بگیرند و موضوعات را درک کند. ببین نارها امکاناتی را در اختیار شرکت کنندگان میذارند که برای آنها بسیار جذاب است و در یادگیری به آنها کمک می کند.

ما سعی کردیم در این مطلب زیرساخت های دورکاری چیست ؟ و ابزارهای دورکاری را جامع و کامل معرفی نمایم.

مدیریت افراد شرکت و یا تعداد زیادی از شرکت کنندگان مجازی مستلزم برنامه‌ریزی و هماهنگی است و راه حلهای وبیناری رویکردهای متفاوتی برای مدیریت شرکت کنندگان ارائه می دهد. بنابراین اگر می‌خواهید جلسات آنلاین با کارمندان و یا شرکت کنندگان مجازی داشته باشید ما چندین نرم افزار وبینار را به شما معرفی می نمایم که می توان گفت رکن اصلی ابزارهای دورکاری می باشد و اهمیت فوق العاده ای در زیرساخت های دورکاری دارد.

livestorm

یکی از نرم افزار های مطرح در زمینه وبینا می باشد. livestorm تمامی امکانات لازم برای برگزاری جلسات آنلاین را فرآهم می نمای و از نرم افزار های مشابه مانند Zapier ، Hubspot ، Salesforce ، Microsoft Dynamics و Google Analytics بسیار بهتر است. از طریق نسخه رایگان این نرم افزار می توان بین چهار تا ده شرکت کننده داشت و از طریق نسخه های پولی این تعداد به صد و دویست و پنجاه شرکت کننده افزایش پیدا می کند. از طریق livestorm  می توانید با افراد گفتگو کنید، نظرسنجی ایجاد نماید و پیام های خودکار ارسال کنید. وبینارهای برگزار شده را می توانید ضبط نماید.

Adobe connect

نرم‌افزار adobe connect یکی از بهترین نرم‌افزارهای موجود است که از آن برای برگزاری کلاس‌های آنلاین و وبینارها استفاده می‌شود. adobe connect راه‌حل های مناسبی را برای مراکز آموزشی و کاربران فراهم کرده است تا علاوه بر حضور در کلاس‌ها به صورت آنلاین بتوانند جلسات آموزشی را ضبط و در صورت نیاز آموزش‌ها را مرور کنند.

ادوبی کانکت (adobe connect) به‌دلیل اینکه امکان سفارشی‌سازی را به کاربران خود می‌دهد یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های برگزاری جلسات آنلاین است و از سایر پلتفرم‌ها نظیر zoom ،Blue Jeans ،GoToMeeting پیشی گرفته است.

شما می‌توانید به ‌راحتی قسمت‌های مختلف صفحه نمایش خود مانند رنگ‌ها و سایز و حتی موقعیت‌های بخش‌های مختلف مثل بخش گفتگو و web cam را تغییر دهید، قسمت‌های مختلف ادوبی کانکت را در جای دلخواه خود قرار دهید و بخش‌هایی را که نیاز ندارید مخفی کنید و نهایتاً اتاق دلخواه خود را بسازید. در نرم افزار ادوبی کانکت که شرایط یادگیری بصورت آنلاین فراهم می‌شود، کاربران با به اشتراک گذاشتن تجربیات و تعامل و همکاری با یکدیگر سعی می‌کنند به پیشبرد اهداف یکدیگر کمک کنند.

معرفی نرم افزار های رایگان وبینار

به کمک تصویر زیر می توانید نرم افزار های رایگان وبیناری را باهم مقایسه نماید و از امکانات هر یک آگاه شوید. ما به شما 6 نرم افزار که از بهترین نرم افزارهای رایگان وبینار هستند را معرفی نموده ایم.

معرفی نرم افزار های رایگان وبینار

BigBlueButton

BigBlueButton یکی از بهترین نرم افزارهای منبع باز وبینار و یکی از ابزارهای دورکاری فوق العاده کاربردی است. ارائه ابزارهای طراحی برای توسعه دهندگان و هم برای کاربران تمرکز دارد. در Google Code میزبان است و بیش از چهارده مؤلفه متن باز را شامل می شود. این انعطاف پذیری و مقیاس پذیر است که استفاده از آن را آسان کرده.

این ابزار رایگان وبینار برای آموزش عالی ساخته شده است. دانشگاه ها و دانشکده ها را قادر می سازد تا یک تجربه یادگیری با کیفیت بالا را به دانشجویان ارائه دهند همچنین برای شرکت ها نیز بسیار کاربردی و مفید می باشد.

Apache OpenMeetings

Apache OpenMeetings یکی از محبوب ترین نرم افزاری وبینار منبع باز است که در سرور کاربر میزبانی می شود. هیچ محدودیتی برای تعداد حضور کاربران در جلسات وجو ندارد و بستگی به ظرفیت سرور شما دارد و همچنین از توابع API Media Server استفاده می کند. OpenMeetings یک پروژه تولید شده توسط Apache است که نسخه وب پروژه قدیمی در GoogleCode است.

Mikogo

Mikogo یک راه حل نرم افزاری رایگان وبینار است که شما را در انجام جلسه فوق العاده آنلاین یا کنفرانس وب با ویژگی های کامل آن یاری می کند. در حالی که در میز کار خود نشسته اید ، می توانید هر محتوای صفحه یا برنامه ای را از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید. با حداکثر 10 شرکت کننده می توانید از این فرصت با کیفیت واقعی استفاده کنید.

این راه حل اشتراک گذاری صفحه رایگان برای ساده سازی کنفرانس وب و جلسات آنلاین در نظر گرفته شده است. این طیف گسترده ای از ابزارهای تعاملی را به همراه ویژگی های اختصاصی ارائه می دهد. همزمان 25 نفر می توانند محتوای صفحه را به اشتراک بگذارند. هم میزبان و هم شرکت کنندگان همان صفحه را خواهند دید.

Yugma

در اینجا ارائه دهنده پیشرو راه حل های کنفرانس وب SaaS-Yugma است. هر آنچه شما نیاز دارید در این نرم افزار رایگان وبینار پیدا خواهید کرد. برای مک ، ویندوز و لینوکس شامل جلسات آنلاین و خدمات همکاری وب است. این نرم افزار وبینار منبع باز برای کسب و کار ، اجتماعات آنلاین و آموزش ایده آل است زیرا آسان ، ایمن و با کاربرد متقابل است.

یکی از بخش های مهم مطلب زیرساخت های دورکاری چیست ؟ ابزارهای دورکاری معرفی نرم افزار های کنفرانس و وبینار است.

می توانید از این نرم افزار در میزبانی وب ، جلسات آموزشی و نمایش محصول استفاده کنید. شروع با یوگما بسیار آسان و سریع است. فناوری مقیاس پذیر آن باعث می شود میزبانی کنفرانس شرکت کننده 500 نفر به اندازه میزبانی کنفرانس 1 به 1 در دسترس باشد.

MConf

یکی دیگر از ابزارهای دورکاری MConf است نرم افزار وبینار منبع باز است که توسط BigBlueButton ساخته و کاملاً سفارشی شده است. برای افزایش نرخ حضور آنلاین ، می توانید اسناد را به اشتراک بگذارید ، با سایر اعضای تیم ارتباط برقرار کرده و برنامه ریزی کنید. Mconf-Live ، Mconf-web و Mconf-mobile اجزای M-conf هستند.

Mconf-Live روی سیستم عامل ویندوز نصب می شود. نسخه جدید Mconf-Live – Mconf-Live 0.3 دو ویژگی جدید را معرفی می کند. یکی مانیتور شبکه است و دیگری نوع جدیدی از شرکت کنندگان که کنفرانس را تجسم می کند.

Mconf-web پورتال وب است که در آن افراد می توانند به صورت غیر همزمان و همزمان با یکدیگر همکاری کنند ، برنامه ریزی کنند و در کنفرانس های وب شرکت کنند. Mconf-mobile بعنوان یک برنامه کاربردی بومی اندروید توسط سرویس دهنده تلفن همراه Mconf آغاز شد. این نسخه قدیمی است به عنوان یک برنامه جدید توسعه یافته است که از اندروید و iOS پشتیبانی می کند.

Jitsi

Jitsi یک نرم افزار کنفرانس ویدئویی و یکی از ابزارهای دورکاری منبع باز چند پلتفرمی است. یکی از بهترین نرم افزارهای آنلاین رایگان وبینار به حساب می آید. در تمام سیستم عامل ها به همراه مک و لینوکس همواره اجرا می شود. سایت آنها سؤالات متفاوتی را ارائه می دهد که شامل بسیاری از موضوعات ارزشمند است.

اگر کسی در دنیای کنفرانس ویدئویی آنلاین جدید باشد ، بدون شک این مزیت بی نظیر به شما کمک می کند. در برنامه های iOS و Android Jitsi Meet ، این نرم افزار منبع باز وبینار قابلیت های تلفن همراه را ارائه می دهد.

URL های سفارشی شده به شما امکان می دهد فایل ها را انتقال داده و وبینارهای حرفه ای و دعوت های کنفرانس ویدیویی را برای شرکت کنندگان خود ارسال کنید. این انجمن حمایت فعال را در اختیار دارد. ادغام آن شامل Google Hangouts ، Microsoft Outlook و Facebook است.

مدیریت بازدهی و کارها

تا پیش از این نرم افزار ها و راهکارهایی را پیشنهاد کردیم تا مدیران بتوانند از طریق امکانات موجود به بهترین شکل با کارمندان از راه دور ارتباط برقرار بکنند و یا استارتاپ ها بتوانند از طریق نرم‌افزارهای بالا بدون حضور فیزیکی با هم در ارتباط باشند.

حال که ابزارهای عمومی برای پروژه های تیمی راهبرد اهداف مهیا شده است نیاز به مدیریت کارها می باشد.
برای مدیریت کارها در شرکت ها عموماً از تخته وایت برد استفاده می شود مدیران و مسئولان مربوطه اهداف روند کارها را بر روی آن می نویسند و یا هر شخصی که بخواهد پروژه ای را رهبری کند نیاز به نقشه راه دارد.

مطالب مرتبط دیگر :

مشکلی که در ایجاد اسناد کاغذی وجود دارد پویان بودن آن است زیرا در تعریف یک پروژه نیاز است به مرور زمان تغییراتی در آن ایجاد کرد توسط تخته وایت برد این تغییرات جالب به نظر نمی رسد همچنین تخته وایت برد تنها نشان دهنده طرح شماست و نمی توانند تغییرات و یا اعلاناتی در زمان های مشخص به شما ارائه دهد بنابراین نیاز به نرم افزاری داریم تا بتوانیم نقشه راه پروژه خود را بر روی آن قرار داده، بخش های مختلف را پیاده سازی نماییم، وظایف هر بخش را مشخص کرده و ارتباط تیمی با افراد ایجاد کنیم در نهایت بتوانیم کارهای انجام شده را مدیریت و بازدهی آنها را بررسی نماییم. یکی از بهترین نرم افزارهای موجود که نیازهای ما را برآورده میسازد ترلو است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مدیریت بازدهی و کارها

نرم افزارهای زیادی برای مدیریت کسب و کار وجود دارد اما می توان گفت ترلو یکی از بهترین آنهاست. کارکرد ترلو مانند موارد گفته شده در بالا می باشد یعنی در ترلو می توانید تخته وایت برد هایی برای هر پروژه تعریف کنید که آنها به صورت پویا همیشه جلوی چشم شما هستند.

یکی از مهمترین عناصر رشد ترلو پذیرش ویروسی آن در سازمانها است. زیرا از طریق نرم افزار ترلو به راحتی می توانید کار ها را گسترش دهید. ترلو از سال ۲۰۱۱ متولد شد و تا کنون یکی از بهترین نرم افزار های مدیریت بازدهی و کارها می باشد. همچنین برخی از نرم افزارهایی که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کردند شامل Asana ، Workfront ، Smartsheet ، Planview و Microsoft Project هستند. اما به گفته مایکل مایوس پریور تنها رقیب جدی آنها مایکروسافت پروجکت می باشد.

ترلو از سه بخش اساسی تشکیل شده است

برد : برد در واقع همان تخته وایت برد شماست با این تفاوت که دیجیتالی شده است. بستر مدیریت پروژه ها که بیانگر هدف کلی است برد شما میباشد. هر کاربر می تواند برای هر پروژه های متفاوت ایجاد کند و یا اینکه گل پروژه خود را بر روی یک برد مدیریت نماید. ویژگی بارز برد پویا بودن آن است به این معنا که همیشه قابلیت تغییر دارد.

لیست: داخل هر برد لیست های قرار گرفته اند. ایستا همان ستون هایی هستند که می توانید وظایف را در آن طبقه بندی نمایید.

کارت ها: لیست ها از کارت ها تشکیل شدند هر کارت وظایفی است که بر اعضای تیم اختصاص داده شده است و قابلیت جابجایی بین لیست ها برخوردارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم ترلو ادغام آن با فضاهای ابری مانند گوگل درایو و اتصال آن با اسلک می باشد. نرم افزار ترلو کاربرد های فوق العاده زیادی دارد حتی برای برگزاری مراسم عروسی نیز از آن استفاده می شود. امیدواریم مطلب زیرساخت های دورکاری چیست ؟ ابزارهای دورکاری برای شما مفید بوده. لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات مطرح نماید.

ما در مقاله زیرساخت های دورکاری چیست ؟ ابزارهای دورکاری سعی کردیم جامع و کامل تمامی نرم افزار های لازم را معرفی و توضیحات کاملی را ارائه نمایم.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *