بروزرسانی الگوریتم گوگل ۴ می ۲۰۲۰ [ بروزرسانی اصلی]

بروزرسانی الگوریتم گوگل ۴ می ۲۰۲۰ [ بروزرسانی اصلی]

5/5 - (5 امتیاز)

بروزرسانی الگوریتم گوگل ۴ می ۲۰۲۰ بروزرسانی اصلی الگوریتم گوگل است که تغییرات اساسی در سئو وب سایت ها ایجاد نموده و ما می خواهیم آن را همراه با شما توسط آژانس دیجیتال ایتروز بررسی نمایم.

آیا می دانید در تاریخ ۱۵ اردیبهشت و ۴ می ۲۰۲۰ گوگل شروع به روز رسانی اساسی در الگوریتم خود کرد. آنها آن را به عنوان یک بروزرسانی اصلی می نامند زیرا این یک تغییر بزرگ در الگوریتم گوگل است به این معنی که سایتهای زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر می خواهید متوجه بشوید که چقدر به‌روز‌رسانی بزرگ است آنالیز SEMrush را در تصویر زیر مشاهده نمایید.

بروزرسانی اصلی هسته گوگل می 2020

این نمودار حرکت های گوگل را ردیابی می کند وقتی به رنگ سبز یا آبی نشان داده می شود به این معنی است که تغییرات زیادی در جریان نیست اما وقتی همه چیز قرمز میشود به معنای عدم ثبات در رتبه بندی ها است. شما می توانید رتبه وب سایت خود را بررسی کنید و یا از طریق گوگل آنالیتیکس متوجه تغییرات در روند سئو وب سایت خود شوید. امیدواریم ترافیک وب سایت شما بالا رفته باشد اما اگر در سئو سایت با مشکل مواجه شده اید با ادامه مقاله همراه آژانس دیجیتال ایتروز باشید.

بروزرسانی اصلی هسته گوگل می 2020

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید بیشترین نوسانات در رتبه بندی شامل دسته بندی های مشاغل مسافرتی، املاک و مستغلات،بهداشت، حیوانات بوده است. سایر صنایع نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند مواردی که در پایین لیست قرار دارند کمترین آسیب را دیده اند مانند اخبار.

مطالب دیگر آکادمی :

بروزرسانی اصلی الگوریتم گوگل

برخی بر این باورند دامنه‌هایی کیفیت و امتیاز بالایی دارند کمتر آسیب دیدند با این که این یک تصور غلط است. وب سایت های زیر برخی از وب سایت های مشهور هستند که رتبه آنها جدیداً افت کرده. حال میخواهیم به موارد مهم ی اشاره کنیم وب سایت شما را تحت تاثیر قرار داده و بهینه سازی سایت افزایش می دهد.

مرتباً مطالب خود را به روز کنید

یکی از مواردی که در بروزرسانی الگوریتم گوگل اهمیت بالایی دارد بروزرسانی مطالب سایت است. ما ماهانه چندین مطلب جدید در آکادمی منتشر می‌کنیم اما می‌دانید چند بار محتوای قدیمی را به روز می کنیم؟

مهر ماه بیش از ۲۰ مطلب قدیمی را به روز رسانی می کنیم. وقتی از به‌روزرسانی صحبت می کنیم منظور تنظیم یک جمله یا اضافه کردن تصویر نیست ما در مورد اضافه کردن تعداد انگشت شماری از پاراگراف های جدید،حذف اطلاعات بی‌ربط، حتی گاهی نوشتن مقاله های کامل صحبت می کنیم. ما تمام تلاشمان را می کنیم تا مطالب با ارزش برای خوانندگان ایجاد کنیم و ارزش آن ها را از طریق به روز رسانی افزایش دهیم.

ما در رابطه با ایجاد مطالب جدید صحبت نمی کنیم بلکه مهم به روز رسانی مطالب قدیمی است هر کاری لازم است انجام دهید تا مطالب را برای خوانندگان خود مرتب و با ارزش کنید. حال می خواهیم بگوییم برای به روز رسانی مطالب قدیمی چه کارهایی را می توانید انجام دهید.

اگر مطلب قدیمی شما خواننده ای ندارد آن را حذف کنید و یا مطابق با آدرس آن محتوایی جایگزین برای آن انتخاب نمایید و یا از طریق ریدایرکت کردن به صفحه دیگری مطالب مرتبط در آن قرار داده اید انتقال دهید.

باید بررسی کنید راه هایی برای مفید تر کردن مطلب آن صفحه خاص وجود دارد مانند اضافه کردن اینفوگرافیک، دستورالعمل های گام به گام آموزشی، اضافه کردن فیلم، اگر فکر می‌کنید این کار مطلب مورد نظر را مفیدتر می کند آنها را اضافه کنید.

بررسی کنید لینک های مرده در وب سایت شما وجود دارد پیوند های مرده تاثیر مخربی بر روی بهینه سازی وبسایت دارد.

اگر مقاله شما یک مقاله ترجمه شده است باید توجه داشته باشید عنوان مقاله به صورت مفید و روشن ترجمه شده باشد.

شما میتوانید مطالب خود را ساده بیان کنید از مطرح کردن کلمات پیچیده بپرهیزید و تا جایی که قادر هستید مطالبی را بیان کنید تا مخاطب بتواند آن را به راحتی درک کند.

آیا مقاله شما برای یک تاریخ و یا یک بازه زمانی مشخص است اگر چنین است توجه داشته باشید که تاریخ تاریخ به روز رسانی حتماً درج شده باشد.

از مطالب تکراری در وبسایت بپرهیزید و اگر مطالب تکراری و شبیه هم در سایت دارید آن را به یک مرجع انتقال دهید. منظور از تکراری بودن به معنی کپی کردن از سایت های دیگر نیست برای مثال ما در رابطه با طراحی سایت در مقاله شبیه به هم داریمبنابراین باید آنها را تجمیع کنیم یک مقاله را انتخاب مطالب آن را کامل میکنیم سپس آدرس بقیه مطالب را به این مطلب منتقل می‌کنیم‌. از طریق روش های بالا می توانید تا حد زیادی از آسیب بروزرسانی الگوریتم گوگل جلوگیری نماید و با ادامه مطلب برای اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

انتشار محتوای ضعیف

محتوای ضعیف چیست، چه صفاتی دارای محتوای ضعیف هستند. محتوای ضعیف صفحاتی با تعداد کم کلمات هستند. به طور متوسط ۴۶ درصد وب سایت ها حداقل یک صفحه دارند که از نظر محتوا ضعیف است.

می‌توانید حدس بزنید که بسیاری از این سایتا تحت تاثیر آخرین به روز رسانی الگوریتم گوگل قرار گرفته اند؟ ما ۴۰۰ وبسایت را بررسی کردیم که به غیر از صفحه تماس با ما صفحات دیگر آنها دارای تعداد کم مطلب بوده است و آن صفحات به روز رسانی نشده بودند.

حداقل هزار بازدید گوگل را پس از تغییر الگوریتم از دست دادند و در نهایت از شاهد تغییر گسترده ای در وب سایت خود شدند. وب سایت هایی که دارای محتوای ضعیف هستند در به روز رسانی تغییرات زیادی در سئو وبسایت خود دیدند.

برخی از صفحات نمی توانند دارای مطالب زیادی باشند آموزش بستن کراوات بهتر و راحت تر است که این آموزش را از طریق فیلم یا تصویر انجام دهید و نیازی به نوشتن مطالب طولانی نیست اما صفحاتی که باید عمق بیشتری داشته باشند نباید محتوای ضعیفی را برای آنها قرار دهید تا در بروزرسانی الگوریتم گوگل سایت شما آسیب نبیند.

سوالی که شاید برای شما پیش آید این است آیا واقعاً نیاز است کلمات بیشتری اضافه کنیم؟ اگر به جای اضافه کردن چند کلمه بتوانید از طریق فیلم مخاطبان بیشتری دریافت کنیم ممکن است کافی باشد اما نیاز است که محتوا را نیز وارد کنید.

با توجه به تجربه کاربر اکثر افراد ترجیح می‌دهند در چند ثانیه جواب سوال خود را بگیرند تا اینکه چند دقیقه منتظر بمانند بنابراین تصاویر و ویدیو ها می تواند بسیار کمک کند در کنار محتوای کامل.

خطاهای سئو را برطرف کنید

طبق بررسی‌های انجام شده یکی دیگر از عوامل مهم آسیب در رتبه گوگل خطاهای سئو می باشد مانند عنوان های تکراری و توضیحات متا.
همانطور که در بالا گفته شد این خطا نیز بی ربط با خطاهای بالا نیست.

زیرا وقتی چندین صفحه شبیه به هم ایجاد می نمایید در مرور زمان متوجه افزایش آنها در دسته بندی های مختلف نخواهید شد به همین دلیل صفحات تکراری با عنوان ها و توضیحات متا تگراری ایجاد می کنید که در الگوریتم جدید گوگل بسیار اهمیت دارد بنابراین باید آنها را تصحیح کنید و تغییر دهید.

مطالب مرتبط دیگر:

تمام تلاش گوگل در به‌روزرسانی الگوریتم برای بالا بردن کیفیت محتوا و اهمیت دادن به مخاطبان است بنابراین به طور کلی تا جایی که می‌توانید محتوایی مطلوب برای مخاطبان ایجاد نمایید.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

یک پاسخ

  1. روشنایی معابر
    پایه چراغ خیابانی
    پروژکتور وال واشر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *