CTR در الگوریتم 2020 گوگل

CTR در الگوریتم 2020 گوگل

4.4/5 - (5 امتیاز)

در این مقاله می خواهیم CTR در الگوریتم 2020 گوگل را بررسی و روش های افزایش CTR را بیان نمایم. ارائه کامل جدیدترین مباحث CTR در الگوریتم 2020 گوگل همراه با آژانس دیجیتال ایتروز. سی تی آر مخفف عبارت Click Through Rank به معنی افزایش نرخ کلیک می باشد. یعنی چه راه کارهایی را در سایت اعمال کنیم تا نرخ کلیک افزایش یابد. حال با درک این موضوع به ادامه مقاله می پردازیم.

CTR ها و چشم انداز جستجو در سال 2020

در اوایل سال جاری ، ما بیش از پانصد نفر را بین سنین 25 تا 60 ساله را مورد بررسی قرار دادیم تا بدانیم مخاطبان در نتایج جستجو به دنبال چه هستند و چه تعداد نتایج ارائه شده بازتاب دهنده اهداف است. در این پست ، ما می خواهیم درباره آنچه که تحقیقات ما در مورد رتبه بندی SERP و تأثیر آنها بر CTR نشان داد ، بحث کنیم ، سپس نکاتی را برای بهبود CTR به اشتراک خواهیم گذاشت.  قبل از شروع کار ، در اینجا نتایج جستجو را بر اساس CTR مشاهده می کنید.

جایگاه 1 – 43.3%
جایگاه 2 – 37.36%
جایگاه 3 –28.89%
جایگاه 4 – 19.38%
جایگاه 5 –10.9%
جایگاه 6 – 10.3%
جایگاه 7 – 5.27%
جایگاه 8 – 4.12%
جایگاه 9 – 4.12%
جایگاه 10 – 3.1%

اگرچه واضح است كه رتبه بالاتر كلیك كننده بیشتری دارد، جستجو كنندگان فقط به آنچه در جایگاه اول ظاهر می شود اهمیتی نمی دهند. به نظر می رسد که ترافیک بیشتر در این سه یا چهار نتیجه اول قرار می گیرد. شرکت کنندگان تأیید کردند که آنها معمولاً قبل از تصمیم گیری برای کلیک ، به بیش از سه نتیجه جستجو می پردازند. شرکت کنندگان تأیید کردند که آنها معمولاً قبل از تصمیم گیری برای کلیک ، به بیش از سه نتیجه جستجو می پردازند.

چه چیزی افراد را مجبور به کلیک می کند؟

علیرغم فشار به جستجوی مبتنی بر تصویر و  فیلم ، 55٪ از شرکت کنندگان آزمایش ترجیح می دهند محتوای مبتنی بر متن را در نتایج جستجو مشاهده کنند.

شرح توضیحات

توضیحات متا یا Meta descriptions غالباً بعنوان یک نتیجه برای رفتار تلقی می شود. با این حال ، معلوم می شود که افراد کاملاً به آنها اهمیت می دهند. 62.9٪ از شرکت کنندگان ما گفتند که توضیحات بیشترین تأثیر را در تصمیم خود برای کلیک بر روی نتیجه داشتند.

شرح توضیحات

الویت مهم با گوگل ارگانیک

ما همچنین دریافتیم که مردم علیرغم گزینه های بهبود یافته هدف گذاری و معرفی قالب های تبلیغاتی جدید ، هنوز در مورد تبلیغاتی که می بینند هیجان زده نیستند. بیش از 85٪ گزارش دادند كه ترجیح می دهند روی نتایج ارگانیك كلیك كنند ، و بیش از 66٪ گفتند كه اگر گوگل تعداد تبلیغات ارائه شده در نتایج جستجو را افزایش دهد ، می خواهند از موتور جستجو كمتر استفاده كنند. این بدان معناست که تمرکز بر روی رتبه بندی ارگانیک نتایج در طولانی مدت بهتر از تمرکز بر اجرای تبلیغات در گوگل می باشد. همچنین لازم به ذکر است که تقریباً 62٪ از پاسخ دهندگان به پرسش ها گفتند که “ایده ای ندارند” که چرا گوگل به آنها تبلیغات خاصی نشان می دهد. به این نکته اشاره دارد: نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و ارتباط.

تبلیغات بیشتر لزوماً به معنای کلیک بیشتر نیستند و برندها باید در مورد انتخاب تبلیغات و هزینه های پرداخت شده بیشتر فکر کنند.

آگاهی از برند

آگاهی از برند تا حدی اهمیت دارد ، اما لزوماً مهمترین عامل هنگام مراجعه به سایت نیست. یافته های ما نشان داد که 55٪ از پاسخ دهندگان می گویند که فقط در نتایج جستجو روی یک برند آشنا کلیک می کنند ، در حالی که 44.9٪ می گویند که کلیک کرده اند که آیا این برند را می شناسند یا نه. با توجه به این نکته مهم است اگر برند معتبر در نتایج مشاهده شده صفحه اول وجود داشته باشد مهمتر از نتایجی است که افراد به دنبال آن هستند.

نحوه بهبود CTR ها بر اساس الگوریتم 2020

ما برخی از عواملی را که به محققان کمک می کند تا تعیین کنند که کدام نتایج را کلیک کنند ، بررسی خواهیم کرد. اکنون ، ما با برآورده کردن نیاز مخاطبان شما ، به برخی از راه های کسب رتبه بالاتر خواهیم پرداخت.

پاسخ های سریع و کامل

ما از پاسخ دهندگان خواسته ایم از سؤال مثال “چگونگی تعمیر سینک آشپزخانه” استفاده کنند ، سپس از آنها خواستیم تا عناصر مشخصی را در مورد تجربه جستجو ارزیابی کنند. برترین موارد که آنها به آن اهمیت می دهند عبارت اند از :

48.9٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند كه بسيار مهم است كه نتيجه “به سرعت به سؤال پاسخ داده شود.”
40.9٪ گفتند سرعت صفحه بسیار مهم است.
40.3٪ گزارش دادند كه “پاسخهاي بسيار كامل” از اهميت بسياري برخوردار هستند.

به سرعت صفحه توجه داشته باشید

عملکرد وب سایت تأثیر قابل توجهی در نرخ تبدیل دارد و باعث می شود سرعت صفحه به یک عامل مهم در نتایج جستجو تبدیل شود. طبق گفته های گوگل ، سرعت آهسته (روی دسک تاپ و موبایل) می تواند نرخ کلیک را کاهش دهد. این معیارها به الگوریتم گوگل کمک می کند تا ارزیابی کند که آیا بازدید از آن صفحه تجربه خوبی است یا خبر و یا می تواند به شانس ظاهر شدن در صفحه اول آسیب برساند. هدف شما از ارائه مطلب باید جامع ترین پاسخ به سوالات باشد. همچنین از تکرار کردن و استفاده از کلمات غیر ضروری باید خودداری کنید. از خود بپرسید که آیا همه موارد موجود در مطلب باید در آنجا باشد یا خیر. اگر جواب مثبت نیست ، تصمیم بگیرید که آیا باید آن را حذف کنید ، آن را در مقاله دیگری پوشش دهید یا آن را به بخش سؤالات متداول در پایین صفحه منتقل کنید.

سؤالات متداول را اضافه کنید

کمی بیش از 26٪ از پاسخ دهندگان گفتند که سؤالات متداول مهم است ، در حالی که 25٪ گفتند که بسیار مهم هستند. اگر به چندین سؤال مرتبط در مورد یک موضوع پرداخته اید، نمایش آنها در مطالب به کاربران کمک می کند راحت تر جواب سوال خود را پیدا کنند. از دیدگاه سئو سایت ، استفاده از FAQ می تواند به شما در برجسته کردن سؤالات و پاسخ های مربوطه کمک کند ، که می تواند به شما در رتبه بالاتر در SERP ها کمک کند.

سؤالات متداول را اضافه کنید

اگر پرسشی مانند نمونه “نحوه تعمیر یک سینک آشپزخانه” را هدف قرار داده اید ، ممکن است بخواهید از طرح “چگونه به” استفاده کنید ، که به شما امکان می دهد دستورالعمل های گام به گام را ایجاد کنید. در اینجا مثالی وجود دارد که در سایت Google Developers استفاده شده است و اطلاعاتی را در مورد دامنه پروژه ، مواد مورد نیاز و پیش نمایش مراحل انجام شده در اختیار جستجوگرها قرار می دهد.

ویدیو و تصاویر اضافه کنید

9/30٪ گفتند كه تصاویر برای تجربه جستجوی خود بسیار مهم هستند و این امر منطقی است. تصاویر زمینه محتوا به کاربران کمک می کند تا آنچه را که توصیف می کنید درک کنند. تصاویر ممکن است با جلب توجه بیشتر به صفحه شما ، نرخ کلیک جستجوی Google شما را بهبود بخشد. در این مثال زیر ، می توانید ببینید که چقدر یک تصویر می تواند بیننده را به سایت شما جلب کند – به خصوص در تلفن همراه که نتایج کمتری در یک صفحه ظاهر می شود.

ویدیو و تصاویر اضافه کنید

در حالی که تصاویر به بخشی اساسی در پست ها تبدیل شده اند ، ویدیو ها کاملاً وارد “قالب بندی بهترین روش ها” نشده اند. با توجه به یافته های ما ، 24.2 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نتایج جستجو برای آنها مهم است که شامل ویدیو باشد ، در حالی که 24.2 درصد دیگر گفتند که ویدیو بسیار مهم است. در نهایت ، اگر می خواهید چیزی را برای مخاطبان خود توضیح دهید ، ارائه این اطلاعاتبرای توضیح و درک بهتر می تواند بسیار کمک کند.

اطلاعات قابل اعتماد ارائه دهید

حدود 30٪ از پاسخ دهندگان ما اظهار داشتند كه محتوایی كه منبع اطلاعات دارد برای آنها بسیار مورد اهمیت است. افزودن تاریخ به محتوای خود روشی ساده برای نشان دادن اعتبار است که اطلاعات موجود در صفحه معتبر می باشد. 25.5 درصد از شرکت کنندگان گفتند که نتایج تاریخ مهم است ، در حالی که 23.6 درصد دیگر گفتند که تاریخ بسیار مهم است. البته تاریخ یک عنصر مهم برای مقالات خبری است ، اما برای صنایع / موضوعاتی که در آن همه چیز به سرعت تغییر می کند نیز مهم هستند. برای مثال اگر به دیجیتال مارکتینگ نگاه کنید مثلا با تغییر الگوریتم گوگل روش ها می تواند یک شبه تغییر کند و اگر مطلب شما در رابطه با راهنمای سئو باشد و در سال 2015 تولید شده باشد اما با عدم درج تاریخ در مطلب می توانید فیدبک های بدی از کاربران دریافت نماید و شما را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

کلمات ربط مهم هستند

از آنجا که گوگل تشخیص خود را برای شناخت کلمات ربط بهبود می بخشد تولید کنندگان محتوا باید این نکات ظریف را در ایجاد محتوای ارگانیک پیاده سازی نمایند. به عنوان مثال ، اضافه کردن کلمات سوال مانند “چگونه ،”چه ” یا “چرا ” نشان می دهد که جستجوگران به دنبال چه محتوایی هستند. از طرف دیگر ، کلماتی مانند “خرید” یا “سفارش” نشان می دهد که جستجوگر قصد خرید دارد. در حالی که این اطلاعات دقیقاً جدید نیستند ، لازم به ذکر است که باید به موارد ظریف در اصطلاحات جستجوی هدف خود توجه جدی داشته باشید.

در بررسی CTR  امسال گوگل ، متوجه شدیم که برخی از موارد هرگز تغییر نمی کنند. هنوز همبستگی شدیدی بین موقعیت رتبه بندی و CTR وجود دارد ، اما مخاطبان به نتایجی نگاه می کنند که در جایگاه برتر نیستند.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *