چگونه امتیاز سایت را در جی تی متریکس 100 کنیم

چگونه امتیاز سایت را در جی تی متریکس ۱۰۰ کنیم

1.9/5 - (24 امتیاز)

با سلام و درود خدمت همراهان آکادمی ایتروزاز با مقاله چگونه امتیاز سایت را در جی تی متریکس ۱۰۰ کنیم  همراه شما هستیم می‌خواهیم این قضیه رو بررسی کنیم. بررسی مواردی مانند جی تی متریکس چیست ؟ سئو داخلی و سئو خارجی با GTmetrix ، امتیاز دهی در جی تی متریکس ، چگونه امتیاز سایت را در جیتی متریکس ۱۰۰ کنیم ، بهینه سازی با جی تی متریکس ، بهترین حالت بهینه سازی سایت , و در نهایت فراتر از GTmetrix . فایل صوتی این مقاله را هم می تونید بشنوید اگر حوصله مطالعه آن را ندارید.

GTmetrix چیست

در مرحله اول بگیم GTmetrix چیه و این وب سایت چه کاری انجام میده و چرا انقدر در دنیا محبوب شده و همه سئو کاران و توسعه دهنده های وب در بحث اپتیمایز از این وبسایت دارند استفاده می‌کنند.

GTmetrix یک وبسایت تحلیلی است که به سئو کارها کمک می کنه که بتونن وب سایت ها رو بهینه سازی بکنند.
البته کل کار سئو و بهینه سازی وب سایت به این قضیه ختم نمیشه و خیلی گسترده ‌تره ولی یک متری هست بین سئو کارها و کارفرما که کارفرما دقیقا وضعیت وبسایت رو میتونه که از طریق جی تی متریکس ببینه مشاهده کنه ببینه که وب سایت چه وضعیتی داره و وقتی که سئوکار کارخودش را شروع کرد در نهایت یک ارزیابی داشته باشه نسبت به کاری که سئوکار انجام می دهد و بدونه واقعاً آیا کار را انجام داده یا نه.

چون بحث سئو کاملا فنی هست و افراد عادی اطلاعات خاصی راجع به این قضیه ندارند برای همین نمیدونند شخصی که این کارو داره انجام میده واقعا داره انجام میده یا نه و اگر هم به خواد این قضیه روشن بشه خوب در طولانی مدت زمان میبره و چیزی نیست که بخواد همون لحظه مشخص بکنه کار سئو واقعا انجام شده یا خیر به خاطر همین وبسایت GTmetrix در این قضیه خیلی میتونه کمک کنه به کارفرما ها و افرادی که میخوان اطلاعات وب سایت خودشون رو از نظر سئو از نظر بهینه سازی ببینن می تونن وارد این وب سایت بشن آدرس سایتشون وارد بکنند و ببینند که وضعیت وب سایتشون در چه حالتی است.

سئو داخلی و خارجی با GTmetrix

وب سایت جی تی متریکس بیشتر برای سئو داخلی مورد استفاده قرار می گیرد البته برای سئو کلمات کلیدی هم استفاده میشه اما بیشترین استفاده برای سئو داخلی هستش به این دلیل که در سئو داخلی ما پارامترهای مختلف وب سایت را بررسی می‌کنیم اما در سئو خارجی این کار انجام نمی‌شود و مستقیماً روی بخش‌های دیگه کار میشه برای سئو خارجی‌ و کلمه کلیدی ما معتقدیم که سئو داخلی باید انجام شده باشه که سئو خارجی و سئو کلمه کلیدی انجام بشه اگر سئو داخلی انجام نشه کار سئو کلمه کلیدی فوق العاده به سختی انجام میشه برای همین یکی از لازمه های سئو کلمه کلیدی سئو داخلی هست در این قسمت خیلی با جیتی متریکس کار داریم و از آن استفاده می‌کنیم.

امتیاز دهی در GTmetrix

سوالی که برای شما پیش میاد شاید بگید امتیاز چه سایت هایی در جی تی متریکس ۱۰۰ می‌شود و این سوالی است که خیلی ها از ما پرسیدن هیچ محدودیتی ما روی به ۱۰۰ رسوندن وبسایت ها نداریم البته به ۱۰۰ رسیدن یک عدد فوق العاده بالایی و خیلی کم پیش میاد که واقعاً یک وبسایت به ۱۰۰ برسه و آسون نیست که یک وبسایت در GTmetrix به امتیاز ۱۰۰ برسه اما بالای ۹۰ حالا بعدا امتیاز بندی ها رو هم بهتون توضیح میدم که به چه شکل است که بالای ۹۰ رتبه خوبیه ولی محدودیتی در سایت‌ها وجود نداره.

تمامی وب سایت های تحت وب و انواع پلتفرم ها قابلیت این را دارند که بهینه‌سازی بشن و در GTmetrix امتیاز ۱۰۰ بگیرند.

مطالب دیگر آکادمی :

البته باز هم میگم امتیاز بالای ۹۰ امتیاز خوبی هست مورد تایید است از سایت های مشابه جی تی متریکس میتونم بهتون وبسایت وبمستر گوگل رو معرفی کنم که اونجا هم میتونید که سرعت وبسایتتون بررسی بکنید المان‌های مختلف را بررسی می کنه و تقریباً مثل GTmetrix عمل می کنه البته خوب اون زیر نظر گوگل هست و یکی از سرویس های گوگل هست و جی تی متریکس یک شرکت دیگر که به صورت مستقل دارند کار می‌کند.

چگونه امتیاز سایت را در جی تی متریکس ۱۰۰ کنیم

شما وقتی که وارد وبسایت جی تی متریکس میشید آدرس وب سایتتون اونجا وارد می کنید چند لحظه منتظر می مونید سرور این وب‌سایت از کشور کانادا و شهر ونکوور وب سایت شما را بررسی می کنه و در نهایت یک ریزالتی رو بهتون نشون میده.

شاید فکر کنید تمامی بهینه سازی یک وب سایت شامل بخشهایی میشه جی تی متریکس داره بهتون نشون میده اما اینطور نیست بهینه سازی وب سایت خیلی فراتر و گسترده‌تر از GTmetrix هست حتی گاهی وقتا ما شاهد این قضیه هستیم و برای ما یک اتفاق خیلی عادیه چون که علمی این قضیه برخورد می‌کنیم ولی این را برای اطلاعات کاربرانی که اطلاع ندارند راجع به این موضوع می خوام بگم حتی شما شاید وبسایتتون رو توی جی تی متریکس هم بزنید و گرید شما گرید خوبی نباشه اما توی گوگل شما رتبه داشته باشید صفحه اول گوگل حتی باشید تو یک سری کلمات کلیدی.

خب اگر بخوام راجع به این صحبت کنم برمیگرده به همون ترافیک صفحه یعنی یک سری از کلمات هستند که کلمات خیلی مهم نیستند و کلماتی هستند که راجع بهش خیلی اطلاعات در اینترنت نیست شما حتی اگر وب سایتتون هم اپتیمایز نشده باشه و بهینه سازی نشده باشه هم در اون کلمات قابلیت این رو داره که بیاد صفحه اول.

و حالا در یک سری از جایگاه ها قرار بگیرد پس لزوما اینکه شما حتماً باید گرید خیلی بالایی داشته باشید تا این که وب سایت شما یک روند خیلی خوبی رو داشته باشه توی کلمه کلیدی های کم ترافیک البته تعدادشان خیلی محدوده یعنی چیزی که میگم بیشتر به صورت مثال شاید کاربرد داشته باشه و به صورت عملی همچین چیزی نباشه چون بازار اینترنت و بازار آنلاین بازار رقابتی هستش حتی در کسب و کارهایی که کلمه کلیدی هاشون ترافیک کمتری هم دارند باز هم چیزی صدق نمی کنه اما از نظر تئوری قابل پیاده سازی و دلیلی نداره که اون وبسایت حتماً نمره خیلی قابل قبولی تو GTmetrix داشته باشد تا اینکه بخواهد در کلمات کلیدی یک رتبه خوبی بگیره.

اما برای اینکه شما توی کلمات پر ترافیک بتوانید یک رنگ خوبی بگیرید که حالا میگم تو بحث جداست واقعاً سئو داخلی و خارجی حتماً باید روی سئو داخلی خودتون خیلی قوی کار بکنید که محدود به جیتی متریکس نمیشه کسی که سئو به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند و نمونه کارهای زیادی دارند روی کلمه های پر ترافیک کارکردن قطعاً اینو میدونن که محدود به جی تی متریکس نمیشه خیلی خیلی المان ها و آیتم های مختلفی است که شما باید بر روی آنها کار کنید و آنها را آنالیز و بررسی بکنید و رفع کنید تا بتونید که در اون کلمات کلیدی موفق باشید.

بهینه سازی با GTmetrix

حالا اگر ما بخوایم به صورت خیلی کلی بررسی بکنیم که اصلاً جی تی متریکس به صورت کل چه بخشهایی را آنالیز میکنه و اصلاً چه بخشهایی هستند که باید اپتیمایز بشوند و باور بعضی ها هستش که بهینه سازی وبسایت یا سئو کردن وبسایت محدود به قسمت فرانت اند و ظاهر وبسایت باید سئو بشه کدنویسی او باید سئو بشه و حالا اسکریپت ها و یکسری موارد باید سئو بشه این باور نه باور غلطیه نه باور درستیه حالا من خدمتتون دقیقا عرض می کنم که چرا ما اومدیم به سه بخش تقسیم کردیم قضیه رو یک بخش فرانت اند یک بخش بک اند و یک بخش سخت افزار و نرم افزار تمامی این سه بخش می توانند دقیقاً در بهینه سازی وب سایت موثر باشند.

و در این موثر باشند که یک وب‌سایت عملکرد خوبی از خودش نشون بده که اون اما عملکرد دقیقاً در سئو وبسایت تاثیر گذار هست یک وب سایت می توان عملکرد خوبی نداشته باشه حتی در بحث سخت افزار و نرم افزار یعنی اگر هاست شما یا سرور شما از یک هارد با سرعت بالا استفاده بکنه یا استفاده نکنه قطعاً در سئو وب سایت شما تاثیر خواهد داشت حتی اگر از هاست استفاده کنید یا از سرور استفاده بکنید بازهم تاثیرگذار خواهد بود اما اینها همشون خیلی اگر و اما های زیادی داره به این دلیل که در درسته در کل ما می‌گوییم که بهتره که از سرور استفاده بشه به خاطر اینکه منابعش منابع بیشتریه و شما میتونید که سرعت خیلی بالایی داشته باشید و حالا امکانات دیگه ای که تو قسمت هاست نمی توانید داشته باشید و توی سرور دارید.

اما در یک جا می تونه این صحبت غلط باشه به خاطر اینکه اگر یک سرور خوب کانفیگ نشه یک هاست کانفیگ شده خیلی بهتر از یک سرور کانفیگ نشده است و یک هاستی که کیفیت خوبی داشته باشه یک جاهایی واقعاً از سروری که کیفیت خوبی نداره خیلی بهتره حالا وارد جزئیات نمی خوام بشم چون واقعا یک بحث کاملا تخصصیه و افراد عادی نمی‌توانند اینهارو تشخیص بدن و کارشناسان باید راجب این چیزها نظر بدهند اما می‌خواهم به صورت کلی اینها را بررسی بکنیم پس یک قسمت فرانت اند ما داریم یک قسمت بک اند داریم و یک قسمت سخت افزار و نرم افزار.

بهترین حالت بهینه سازی سایت

شاید فکر کنید که سئو یا بهینه سازی وب سایت فقط منوط به فرانت اند هست البته دور از ذهن نیست اگر هم چنین تصوری داشته باشید به خاطر اینکه بیشتر سئو کارها تمرکزشان را بخش فرانت اند است اما ما می‌خواهم بگویم که چون داریم به صورت کلی این قضیه را بررسی می‌کنیم می‌خواهیم بگوییم که بک اند هم مهمه یک برنامه نویسی خوب میتونه که تأثیر داشته باشد سرعت سایت درخواست هایی که شما به سرور می دید اگر برنامه نویسی خوبی نباشه میتونه که این درخواست‌ها و سرعتش رو افزایش بده و همچنین سخت‌افزار راجع بهش توضیح دادم و هم چنین نرم افزارهایی که روی هاست یا در سرور استفاده شده فوق العاده مهمه کانفیگ کردنشون و موارد دیگه هم تاثیرگذاره.

اما میتونم بگم ۸۰ ۹۰ درصد فرانت اند درگیره با سئو و بهینه سازی وب سایت اما بخش‌های دیگر هم تاثیرگذارن واقعاً نمی تونیم بگیم بخش های دیگه بی اهمیت هستند چون هرکدوم از بخش‌های دیگه اگر خوب کانفیگ نشن و خوب کار نکند واقعا میتونن که روی فرانت اند شما تأثیر بگذارند حتی اگه شما فرانت اند هم خیلی خوب کار کرده باشید به همین دلیل ما آمدیم به سه بخش تقسیم کردیم فرانت اند ، بک اند و سخت افزار و نرم افزار که بگیم تمامی این سه بخش دخیل هستند و این سه بخش کاملاً مهم است اما بیشتر از اون چیزی که سئوکارها باهاش در ارتباط هستند و درگیر هستند فرانت اند هستش.

فراتر از جی تی متریکس

حالا ما تا اینجا توضیح دادیم که به این نتیجه برسیم که جی تی متریکس میاد و فرانت اند سایت ما رو بررسی می کنه یعنی ظاهر وب سایت ما رو بررسی می کنه و المان های مختلفی رو لیست می کند این المان ها دقیقا چی هستند؟ حالا اگه خودتون رفتید توی این وب سایت و تست کردید می‌بینیم که خیلی بیشتر از چیزهایی که ما در این مقاله داریم میگیم باهاش روبرو میشید اما ما بخش های مهمش اومدیم راجع به صحبت کردیم چون که هر وب سایتی با توجه به مشکلی که داره میتونه خطاهایش متفاوت باشد به خاطر همین ما چندتا خطاها و کارهایی که به صورت روتین انجام میشه رو می خوام بیام راجع بهش توضیح بدیم.
مواردی که GTmetrix بررسی میکنه اسکریپت های داخلی و خارجی هستند به شکل‌های مختلف اسکریپت ها را بررسی می‌کند به خاطر اینکه اسکریپت ها یکی از قسمت های مهم وبسایت هستند از نظر خطا ها از نظر اینکه مینی فای شدند کمپرس شدن.

به قول معروف اسکریپت ها بررسی می شوند اسکریپت های داخلی باید یکسری استاندار داشته باشند اسکریپت های خارجی باید یک سری استانداردها دارا باشند توی آیتم های مختلف میاد سناریوهای مختلفی را تعریف می کنه و دقیقاً اسکریپت ها رو طبق اون سناریوها بررسی می‌کند.

بعد از اون سی اس اس ها هستند که بررسی میشن تصاویر وب سایت هستند که باز تصاویر هم از منظرهای مختلفی میاد بررسی میشه و حالا از نظر حجم تصویر هست از نظر استاندارد که توکد نویسی باید برای تصویر باید رعایت می شده و موارد دیگه اینها همه بررسی می‌شود خطا هستش که بررسی میشه.

شاید شما توی مثال میگم یک تگ تصویر اومدید یک سایزی قرار دادید که سایز اصلی اون تصویر نیست و این خوب یک خطا هست با اینکه شما حتی اگر با نرم افزار های دیگه هم این خطا را بررسی بکنید می بینید که اچ تی ام ال شما هیچ خطایی نداره اما از نظر بهینه سازی سایت و سئو این دقیقاً یک خط است و اینها را جی تی متریکس بررسی می‌کند البته اینها مواردی هستند که برای سئو کارهای حرفه‌ای واقعا چشم بسته اینها را می توانند حل بکنند و چیزی نیست که بخوان از یک نرم افزار کمک بگیرند ولی خوب جیتی متریکس واقعاً کاربردهای زیادی داره.

مشکلات کد نویسی را بررسی می کنه جی تی متریکس و حالا تا حدودی منابع هاست یا سرور رو بررسی می کنه و اینها مواردی بودند که در کل اگر ما بخواهیم اشاره کنیم به اینکه چه پارامترهایی رو استفاده میکنه اینهاست من نمی خوام که تایم ویس از ۲۰ دقیقه بیشتر بشه به خاطر همین سعی می‌کنم که خیلی سریع توضیح بدم. خب ما تا به اینجا گفتم که GTmetrix چه سایتی هست چه المان هایی رو میاد بررسی میکنه و در نهایت چه اتفاقی میافته حالا شما آدرس وبسایت خودتون توی این وب سایت وارد کردید.

اومد یه سری المان ها رو هم بهتون گفت اما در نهایت چه اتفاقی میوفته به شما یک رتبه میده یک نمره میده که بدونید وب سایت شما در چه جایگاهی از بهینه سازی وب سایت یا سئو قرار دارد و این اعداد از حروف A – B – C – D تشکیل می‌شوند که A مثبت ۹۰ هست یعنی اگر به وبسایت شما مثبت ۹۰ بشه گرید A رو میگیره گرید B پایین‌تر از گرید A هست و گرید C – D واقعا گریدهای خیلی خوبی نیستند و اگر وبسایت شما به غیر از گرید A گرید B – C – D باشه حتماً باید بهینه‌سازی روش انجام بشه تا اینکه یک گرید خیلی خوبی رو بگیره و روی کلمات کلیدی مهم بتونید که رتبه بیارید.

مطالب مرتبط دیگر :

با افتخار می تونم بگم آژانس دیجیتال ایتروزاز به اسم itroz.com در وب سایت جی تی متریکس رتبه ۱۰۰ از ۱۰۰ داره و یک وب سایت فوق العاده بهینه سازی شده است البته همه نمونه کارهای ما گریدهاشون بالای ۹۰ هستند و گرید A ای دارند امیدوارم این مقاله مورد توجهتون قرار گرفته باشه و در زمینه بهینه سازی و سئو آژانس دیجیتال ایتروز در کنار شما شما را به سمت کسب و کار آنلاین هدایت میکنه ممنون از وقتی که در اختیار آژانس دیجیتال ایتروز قرارداد شاد و پیروز باشید.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *