سئو داخلی یا سئو سایت چیست؟

سئو داخلی یا سئو سایت چیست

5/5 - (1 امتیاز)

سئو داخلی یا سئو سایت هر دو از یک معنی تشکیل شده است، برخی از افراد بهینه سازی سایت را به نام سئو داخلی و برخی دیگر به نام سئو سایت می شناسند اما در واقع هر دو تعریف یکی هستند. همانطور که گفته شد در سئو داخلی یا سئو سایت آن وب سایت برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل، یاهو، بینگ، ام اس ان از معروف ترین موتورهای جستجوگر در جهان هستند بهینه سازی می شود. از طریق این بهینه سازی سایت رتبه بهتری در موتورهای جستجو در دریافت می نماید زیرا وب سایت برای آنها بهینه سازی می شود.

هر موتور جستجوگر استانداردهای خود را برای رسیدن وب سایت ها به صفحه اول موتورهای جستجوگر دارند و از طریق رعایت کردن آن استانداردها میتوان کیفیت لینک ها را افزایش داد. افزایش کیفیت لینک ها باعث شده، سئو خارجی یا سئو کلمه کلیدی ماندگاری بالاتری داشته باشد به این معنی که سایت پس از بهینه شدن سئو داخلی وقتی سئو کلمه کلیدی بر روی آن اعمال گردد مدت زمان بیشتری در رتبه خود باقی می ماند. فرض کنید یک وب سایت بهینه سازی شده و پس از آن بر روی کلمات کلیدی مورد نظر کار شده است و لینک های آن کلمات رتبه اول را در موتور جستجوگر به دست آورده اند. بنابراین کلمه کلیدی مورد نظر مدت زمان بیشتری در آن صفحه در جایگاه خود باقی می ماند تا زمانی که وب سایت های رقیب کیفیت لینک را کاهش نداده اند آن کلمه کلیدی در جایگاه خود باقی می ماند.

ما نمونه کارهایی ارائه دادیم که قبل از بهینه سازی کلمه کلیدی بر روی سئو و داخلی آن کار شد و از آنجا که ترافیک آن کلمه عدد بسیار بالایی نبود چندین سال است آن کلمه کلیدی در جایگاه اول قرار دارد بدون آنکه مجدد بخواهیم بر روی آن کلمه کار کنیم اما اگر بهینه سازی سایت یا همان سئو داخلی بر روی آن اعمال نمی شد قطعاً چندین سال در آن رتبه جایگاه اول را کسب نمی کرد.

البته مثال ارائه شده به صورت خیلی کلی میباشد اما نکته ای که مهم است اهمیت سئو داخلی یا همان سئو سایت است، بنابراین در کلمات پر ترافیک اگر در مدت زمان مشخص به جایگاه اول موتور جستجو گر برسید و رقیبان شما بر روی وب سایت خود کار کنند اگر از سئو داخلی بهره برده باشید لینک شما در مدت زمان کوتاهی رتبه خود را از دست نخواهد داد، اما اگر این چنین نباشد در مدت زمان کوتاهی رتبه خود را از دست میدهید. در کلمات پر ترافیک به خاطر اهمیت کلمه کلیدی و فعالیت رقبا فعالیت مجدد و به روز رسانی وب سایت اهمیت بالایی دارد و اگر به این نکات اهمیت ندهید و همچنین از سئو داخلی بهره مند شوید رتبه خود را از دست خواهید داد.

یکی از مهمترین مزیت های سئو سایت مواردی بود که در بالا گفته شد اما علاوه بر آن به دلیل اینکه کیفیت لینک های وب سایت افزایش پیدا میکند یکی دیگر از مزیت های فوق العاده سئوی سایت این است که در صورت تولید محتوا مطالب منتشر شده رتبه بهتری در موتورهای جستجوگر پیدا می کنند. به این معنی که اگر شما یک مطلب را در وب سایتی که سئو داخلی نشده است منتشر نمایید و دقیقاً همان مطلب را در وب سایتی که سئو سایت در آن اعمال شده است منتشر نمایید دو رتبه کاملاً متفاوت مشاهده می فرمایید و مطلب اول با اینکه با مطلب دوم کاملاً همسان است اما مطلب اول رتبه بهتری را نسبت به مطلب دوم در موتورهای جستجوگر دریافت می نماید اما دلیل آن چیست؟

اهمیت سئو داخلی یا سئو سایت

همانطور که پیشتر گفته شد سئو داخلی یا سئو سایت کمک می کند تا لینک های وب سایت شما رتبه بهتری را در موتورهای جستجوگر کسب کنند،با آگاهی از این که تولید محتوا اهمیت بالایی دارد بنابراین سئو داخلی کمک می کند تا رتبه دریافت شده افزایش یابد.

یکی از مواردی که به این مهم کمک می کند این است که هر موتور جستجوگر استانداردهای خود را برای رسیدن به صفحه اول دارد و سئو کار وظیفه دارد وب سایت شما را طبق استانداردهای لازم بهینه سازی کند این عمل می تواند از ابتدا در طراحی سایت نیز اعمال شود یعنی اگر شما قصد طراحی سایت اختصاصی دارید می توانید از ابتدا استانداردهای لازم را در وب سایت اعمال نمایید اما به صورت پیش فرض به دلیل اینکه سئو و طراحی وب سایت دو بخش کاملا مجزا هستند این نقطه به صورت پیش فرض رعایت نمی گردد و حتماً باید در طراحی سایت به آن اشاره کرد.

مطالب دیگر آکادمی :

وقتی وب سایت شما متوسط استاندارد های موتورهای جستجوگر بهینه سازی شود مطالب منتشر شده معنا و مفهوم بیشتری برای موتورهای جستجوگر پیدا می کند برای مثال اگر کلمه کلیدی طراحی فروشگاه اینترنتی در صفحه مورد نظر استاندارد موتور جستجوگر را نداشته باشد آنگاه آن موتور متوجه کلمه کلیدی مورد نظر نمی گردد بنابراین در موتور جستجوگر نتیجه نمایش داده نمی شود اما اگر طبق استانداردها عمل شود آن کلمه کلیدی مفهوم خود پیدا کرده و موتور جستجوگر آن را تشخیص داده و در نتایج آن را نمایش می دهد پس از آن وقتی بر روی سئو کلمه کلیدی به صورت متمرکز کار شود آن کلمه به جایگاه اول در موتور جستجوگر هدایت می گردد.

 

سئو داخلی یا سئو سایت چیست؟

 

هرچقدر این استانداردها بیشتر رعایت گردند ماندگاری آن لینک افزایش می یابد زیرا موتور جستجوگر من و مفهوم کلمه مورد نظر را درک کرده است. طبق مطالب ارائه شده اهمیت سئو داخلی یا سئو سایت روشن است که چقدر می تواند رتبه سایت را در محتوای منتشر شده بدون محدودیت افزایش دهد. آژانس دیجیتال ایتروز بر روی پلن های طراحی سایت ارزان و طراحی سایت سفارشی استانداردهای سئو را در حد قابل قبولی رعایت کرده است.

سئو داخلی یک بار برای همیشه

طبق صحبت های انجام شده با کاربران برخی بر این باورند سئو داخلی یا سئو سایت باید به صورت مداوم انجام گردد اما چنین نیست شما برای یک بار وب سایت ها بهینه سازی کرده و وب سایت را طبق استانداردهای موتورهای جستجوگر بهینه سازی می کنیم پس از آن به صورت تخصصی تنها بر روی کلمات کلیدی کار می شود که به آن سئو خارجی یا سئو کلمه کلیدی گفته می شود. بنابراین بهینه سازی سایت تنها یک بار انجام می گردد و هزینه آن از سئو کلمه کلیدی بسیار کمتر است. اما سئو کلمه کلیدی با توجه به ترافیک آن می تواند یک بار برای همیشه و یا به صورت ماهیانه انجام گردد تا لینک در صفحه اول گوگل جایگاه خود را حفظ نماید.

بخش های سئو داخلی چیست؟

همانطور که در بالا ارائه شد گفتیم در سئو داخلی وبسایت باید طبق استانداردهای موتور جستجوگر بهینه‌سازی شود اما این فقط یکی از موارد بهینه سازی سایت می باشد.

الگوریتم موتورهای جستجوگر

موارد متعددی برای بهینه سازی وب سایت موثر است که برخی از این موارد رابطه مستقیم الگوریتمهای موتورهای جستجوگر دارد و این الگوریتم ها هر چند سال در حال تغییر هستند و مدام استانداردها نیز تغییر می کند. پس یکی از عوامل مهم در سئو داخلی آشنایی با الگوریتم های موتورهای جستجوگر می باشد.

بهینه سازی متاتگ ها

متا تگ ها یکی دیگر از عوامل مهم در بهینه سازی وب سایت می باشد. موتورهای جستجوگر از طریق متاتگ ها اطلاعات زیادی از صفحه مورد نظر دریافت می نمایند و در صورت ارائه و تعریف نادرست متاتگ ها موتورهای جستجوگر مفهوم دقیقی از صفحه مورد نظر دریافت نمی نمایند. انشایی در مورد متاتگ ها زیاد شنیده باشید به این دلیل که متاتگ ها پایه و اساس موتورهای جستجو می باشد.

بهینه سازی تگ ها

تگ های زیادی برای مفهومی کردن صفحه مورد نظر برای موتور جستجوگر استفاده می گردد که اضافه کردن بعضی از آن ها در صفحه می توانند مفید و یا مضر باشد. برخی از تگ ها حتی باعث حذف صفحه در موتور جستجوگر می شود. در استفاده از آنها باید دقیقا با معنا و مفاهیم آن ها آشنا بود. تگها از طریق زبان کد نویسی اچ تی ام ال تشکیل شدند و اگر در این رابطه اطلاع داشته باشید تگ های اچ تی ام ال هر چند سال در حال تغییر هستند و برخی از آنها منسوخ می شود بنابراین خیلی مهم است که از تگهای به روز آن زبان کد نویسی استفاده و تگهای منسوخ شده از گردد.

بهینه سازی سرعت سایت

بهینه سازی سرعت سایت یکی از عوامل مهم برای موتورهای جستجوگر است اهمیت بهینه سازی سرعت سایت فوق العاده بالاست این بخش از آیتم های مختلفی تشکیل شده. اگر بخواهیم سرعت یک سایت را افزایش دهیم باید آیتم های زیادی را بررسی و آن ها را بهینه سازی کنیم برخی از این آیتم ها کد های وب سایت هستند مانند کدهای سی اس اس کدهای جاوا اسکریپت، تصاویر و بخش های متعدد سایت که برخی از کدها باید به آن اضافه گردد.
بهینه سازی سرعت سایت یکی از بخش های پیچیده در سئو داخلی یا سئو سایت می باشد.

اضافه کردن موارد تاثیر گذار

برخی موارد هستند اگر شما وب سایت مورد نظر را بدون توجه به آنها خطا یابی کنید با خطایی مواجه نمی شوید اما عدم درج آن موارد بسیار می تواند بهینه سازی سایت تاثیر گذار باشد عمده این موارد در کد نویسی و بخش های دیگر از سورس سایت اعمال میگردد.

تمامی موارد را به صورت سطحی بررسی نموده ایم تا برای افرادی که با سئو آشنایی ندارند مطالب قابل درک باشد به صورت تخصصی موارد را بررسی ننموده ایم و سعی کردیم با زبان عامیانه بسیار سلیس و روان سئو داخلی یا سئو کلمه کلیدی را بررسی نماییم.

بررسی سئو داخلی و یا سئو سایت

تا به اینجا دریافت کنید سئو داخلی چیست و از چه آیتم هایی تشکیل شده و چه اهمیتی بهینه سازی سایت دارد اما کاربران عادی یا کارفرمایان از کجا متوجه شوند سئو کار وبسایت آنها را بهینه سازی کرده است.

یکی از وب سایت های بزرگ در دنیا که مرجع ببرسی بهینه سازی سایت است GTmetrix نام دارد. قبل از بهینه سازی سایت دامنه وب سایت توسط جی تی متریکس به صورت آنلاین و اتوماتیک بررسی می گردد و نتیجه در قالب رتبه عددی از ۰ تا ۱۰۰ دریافت می نماید اگر وب سایت شما امتیاز زیر ۹۰ بگیرد آن وب سایت نیاز به بهینه سازی دارد.

مطالب مرتبط دیگر :

ما قبل از این که وب سایت شما را بهینه سازی کنیم رتبه آن را در جی تی متریکس بررسی کرده و پس از بهینه سازی نیز رتبه آن را بررسی می کند قطعاً پس از بهینه سازی رتبه سایت شما باید عدد بالای ۹۰ را دریافت نماید. در رابطه با جی تی متریکس در مقاله چگونه امتیاز سایت را در جی تی متریکس ۱۰۰ کنیم کاملاً به نحوه کار آشنایی با پرداخته ایم، برای آشنایی بیشتر با آن می توانید مطلب فوق را مطالعه نمایید.

 

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *