وب سایت چیست؟

وب سایت چیست؟

5/5 - (2 امتیاز)

اولین وب سایت در اوت ۱۹۹۱ توسط تیم برنرز لی مخترع وب راه اندازی شد. وب سایت ها مجموعه ای از تصاویر, متن یا فایل های برنامه نویسی شده است که به منظوری خاص با هم مرتبط شده است. در ادامه با ایتروز به تعریف وب سایت چیست خواهیم پرداخت.


وب سایت چیست

وب سایت یا تارنما بر پایه صفحات اچ تی ام ال کدنوسی می شوند. کدنویسی اچ تی ام ال که در آینده بیشتر در رابطه با آن توضیح داده خواهد شد در اصل متشکل از تگ ها یا برچسب هایی است که توسط آن می توان نوشته ها , تصاویر و… به صفحات وب تبدیل کرد. کدهای اچ تی ام ال هر چند سال تغییر کرده و با پیشرفت مرورگرها و تکنولوژی های اینترنت کدهای جدیدی یا ساختار جدیدی از آن معرفی می شود و کدهای قدیمی منسوخ می شوند. در نسخه های اول اچ تی ام ال خصوصیات صفحه شامل اندازه فونت ها,رنگ ها و… توسط کدهای اچ تی ام ال پشتیبانی می شد اما با پیشرفت این کدنوسی برای مشخص کردن خصوصیات صفحه از کدنویسی جدیدی به نام سی اس اس استفاده می شود. این کار باعث سبک تر شدن صفحات اچ تی ام ال و کم شدن خط های کدنویسی شده است.

وب سایت ها بر پایه صفحات اچ تی ام ال کدنوسی می شوند

وب سایت چیست ؟ به صورت کلی وب سایت ها به دو دسته استاتیک و داینامیک تقسیم بندی می شوند.

وب سایت استاتیک

وب سایت های استاتیک از صفحات ثابت تشکیل شده که با استفاده از کدنویسی اچ تی ام ال و سی اس اس و یا از کدهای جاوا نوشته می شود. در استفاده تجاری از وب سایت های استاتیک این سایت یک بار توسط طراح سایت طراحی شده و بارگذاری می شود. پس از بارگذاری سایت استاتیک کارفرما نمی تواند در آن تغییری ایجاد نماید و تنها طراح سایت است که می تواند تغییرات را از دل کدنوسی انجام دهد. صفحات استاتیک حجم کمتری از صفحات داینامیک دارند بنابراین لود صفحات بیشتر و سرعت آنها بالاتر است.

وب سایت داینامیک

وب سایت های داینامیک وب سایت هایی با انعطاف پذیری بالا برنامه نویسی می شوند. وب سایت های داینامیک با توجه به نیاز بر پایه کدنوسی پی اچ پی (php), ای اس پی ایکس (aspx) برنامه نویسی و با زبان های کمکی مانند جاوا, ایجکس و سیلور لایت برای خلق ویژه گی های خاص استفاده می شود.

وب سایت های داینامیک بر پایه کدنویسی اچ تی ام ال توسط طراح سایت طراحی و برنامه نویسی می شود. محتوا,تصاویر و برخی از عناصر وب سایت های داینامیک توسط مدیر سایت قابل تغییر می باشد و مدیر سایت بدون داشتن علم طراحی سایت می توانند محتوا و تصاویر صفحات مختلف سایت را تغییر دهد.

از مزیت های سایت داینامیک ایجاد,ویرایش و حذف نامحدود محتوا,تصاویر,صفحات و… توسط مدیر سایت می باشد.

منبع » وبلاگ ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *