سئو ارگانیک چیست؟

سئو ارگانیک چیست

5/5 - (3 امتیاز)

پیاده سازی سئو با ماندگاری زیاد نمایش در صفحه اول گوگل از طریق سئو ارگانیک توسط آژانس دیجیتال ایتروز. برای بررسی سئو ارگانیک چیست همراه با باشید.

ما در مقاله سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت کاملا در مورد سئو سایت توضیحات کاملی را مطرح کردیم. در آن مطاله به صورت کامل از صفر تا صد بهینه سازی سایت بررسی شد اما در این مطالب به صورت اختصاصی می خواهیم به سئو ارگانیک بپردازیم و آن را بررسی کنیم. اگر در رابطه با سئو اطلاعات زیادی ندارید پیشنهاد می کنیم به دسته بندی سئو مراجعه کرده و یا مطلب بهینه سازی سایت را مطالعه فرماید در غیر این صورت با ادامه مطلب همراه آژانس دیجیتال ایتروز باشید.

سئو ارگانیک

سئو ارگانیک مفهومی جهانی برای تعریف شاخه ای از سئو می باشد. در سئو یا بهینه سازی سایت روش های مختلفی برای رسیدن به هدف وجود دارد که برخی از آنها روش های جعلی است که به آن سئو غیر ارگانیک گفته می شود اما در سئو ارگانیک از هیچ روش جعلی استفاده نمی شود.

وبسایت چگونه سئو می شود؟

شاید کنجکاو باشید بدانید سئو سایت چگونه انجام می شود و از چه راه کارهایی برای رسیدن به صفحه اول گوگل استفاده می شود. اگر بخواهیم مکانیزم سئو را به صورت کلی توضیح دهیم سئو سایت مجموعه فعالیت های کدنویسی و استاندارد سازی سایت برای موتورهای جستجوگر از جمله گوگل می باشد. در این فرآیند به اصطلاح پس از سئو وبسایت محبوب موتور جستجوگر می شود. اما چرا باید سایت محبوب گوگل شود و چه سودی دارد!

مطالب دیگر آکادمی :

موتورهای جستجوگر از جمله معروف ترین آنها مانند گوگل به دلیل مراجعه بالای کاربران و جستجوی کلمات کلیدی مختلف برای رسیدن وبسایت ها به صفحه اول قانون و مقرارتی را برای وبسایت ها وضع کرده اند تا وبسایت ها با رعایت آن استانداردها بتوانند رتبه بهتری را در گوگل دریافت کنند. هر چقدر کلمات کلیدی شما ترافیک بیشتری داشته باشد رعایت نکات کلیدی مهمتر است و باید بیشتر قوانین و مقررات گوگل را رعایت کنید تا به صفحه اول برسید.

ربات های گوگل از طریق هوش مصنوعی وبسایت شما را دائما بررسی می کنند، آنها را دسته بندی کرده و رفتار و فعالیت سایت شما را زیر نظر می گیرند. تمامی فعالیت های شما از نظر ربات های خزنده گوگل پنهان نمی ماند.

اگر شما به تازگی دامنه ثبت کرده باشید و یا دامنه ای ثبت شده دارید که فعالیتی نداشته است باید گفت پس از فعالیت زمانی حدود سه تا شش ماه طول می کشد تا تاثیرات فعالیت بر روی سایت در موتور جستجو نمایان شود. زیرا در طی این مدت ربات خزنده گوگل در حال بررسی وبسایت شما می باشد تا بتواند ماهیت کلی آن را شناسایی کند اما اگر وبسایتی با فعالیت چند ساله داشته باشید برای بروزرسانی آن نیازی به مدت زمان زیادی ندارد و تغییرات سریعتر اعمال می شود. البته مبحث دامنه در سئو بسیار وسیع است که در آینده یک مطلب جداگانه برای آن منتشر خواهیم کرد. اما جدا از بحث دامنه تغییرات اعمال شده بر روی سایت پس از مدت زمانی بین چند روز تا چند هفته از سوی گوگل بروزرسانی می شود و مدت زمان بستگی به آیتم های مختلفی دارد.

همانطور که پیشتر گفته شد گوگل قانون و مقرراتی را برای وبسایت ها در نظرگرفته است که رعایت برخی ای آنها تنها برای گوگل کاربردی بوده و در موتورهای جستجوگر دیگری کاربردی ندارد اما با رعایت این موارد می توانید رتبه سایت خود را افزایش دهید. بیشتر این موارد نیاز به دانش بهینه سازی سایت، کدنویسی ، مکانیزم موتورهای جستجوگر، استانداردها و قوانین و در نهایت تجربه تشکیل می شود و برخی موارد دیگر نیز نیاز به علم و دانش زیادی ندارد و کاربران نیز می توانند آن روش ها را پیاده سازی کنند که در دسته بندی سئو آن مباحث منتشر شده و در آینده نیز منتشر خواهد شد زیرا قوانین بهینه سازی سایت توسط موتورهای جستجو دائما در حال تغییر است و برای اطلاع از این تغییرات و اطلاع از روش های تاثیر گذار در سئو می توانید با دسته بندی سئو در آکادمی ایتروز همراه ما باشید.

مزیت سئو ارگانیک چیست

شاید در نگاه اول مخصوصا افرادی که تخصص لازم در زمینه بهینه سازی سایت را ندارند سئو غیر ارگانیک بسیار جذاب تر به نظر برسد که در مطلب سئو غیر ارگانیک به صورت کامل به آن پرداخته ایم اما در بلند مدت و برای بهره‌وری از پتانسیل های گوگل هر روشی به غیر از سئو ارگانیک کاری کاملا اشتباه می باشد.

در سئو ارگانیک سئوکار با توجه به علم سئو سایت شما را بهینه سازی می کند و کاری کاملا علمی است، پیشنهاد می کنیم اگر قصد طراحی سایت دارید حتما سایت را با توجه به نظر متخصص سئو طراحی کنید تا از ابتدا وبسایت شما بهینه سازی کامل باشد متاسفانه‌ در برخی موارد طراحی سایت انقدر بدون در نظر گرفتن سئو انجام شده که برخی از موارد قابل بهینه سازی نیست اما اگر از ابتدا با اصول بهینه سازی سایت طراحی شود پیشرفت شما در آینده بسیار بیشتر است.

سئو ارگانیک

سئو ارگانیک به دلیل اینکه کاملا بر اساس قوانین و مقرارات موتور جستجوگر پیاده سازی می گردد و کاملا قانونی است موتور جستجو نیز تعامل بیشتری با سایت برقرار می کند و شما بیشترین بهره‌وری را خواهید داشت. ماندگاری لینک ها بسیار بالا است برای مثال در یکسری از کلمات کلیدی که ترافیک بالا ندارند سئو های انجام شده توسط آژانس دیجیتال ایتروز پس از گذشت چند سال هنوز رتبه اول صفحه اول گوگل می باشد. بنابراین استفاده از سئو ارگانیک باعث شده ماندگاری لینک ها افزایش پیدا کند، لینک های جدید با سرعت بیشتری در گوگل ایندکس شده و در نهایت لینک های جدید جایگاه های بهتری پیدا می کند. در سئو ارگانیک می توانید به صورت نامحدود کلمات کلیدی در صنعت خود را به صفحه اول گوگل هدایت نماید.

معایت سئو ارگانیک چیست

پس از بررسی مزیت های سئو ارگانیک می خواهیم معایت آن را بررسی کنیم. تنها عیبی که می توان به سئو اوگانیک گرفت مدت زمان رسیدن به صفحه اول گوگل با مقایسه به تبلیغ در گوگل است. شما وقتی در گوگل تبلیغ می کنید بدون رعایت استانداردها و قوانین گوگل در بخش های مختلف کادر صفحه اول مشاهده می شوید. اینکار توسط پرداخت هزینه به گوگل انجام می شود و پس از پرداخت برای گوگل اهمیتی ندارد وبسایت شما بهینه سازی شده یا خیر بلکه آن را در صفحه اول نمایش می دهد.

اگر بخواهیم این دو را باهم مقایسه کنیم تبلیغ در گوگل پس از پرداخت هزینه انجام میشود و سایت در صفحه اول نمایش داده می شود اما بهینه سازی سایت امری زمانبر است در این قسمت تبلیغ در گوگل بهتر از سئو ارگانیک است اما هزینه تبلیغ در گوگل بسیار زیاد است و با سئو سایت قابل مقایسه نیست و این می تواند مزیت سئو در مقابل تبلیغ باشد.

سئو ارگانیک چگونه انجام می شود

سئو ارگانیک روشی کاملا تخصصی است البته برخی از کسانی که سئو غیر ارگانیک انجام میدهند نیز خودشان را به جای سئو کاران ارگانیک جا میزنند اما در طولانی مدت و در جزییات کار مشخص است که پروژه ارگانیک انجام شده یا غیر ارگانیک.

در سئو ارگانیک ابتدا سایت شما توسط نرم افزار های سئو بررسی شده برای اینکه برای شما مشخص باشد وضعیت سایت شما قبل از بهینه سازی چگونه است، پس از بهینه سازی نیز سئو سایت توسط نزم افزارهای معتبر جهان بررسی می شود تا پیشرفت و ارتقا سطح سایت برای شما مشخص باشد زیرا سئو بحثی فنی و در ظاهر سایت قابل مشاهده نیست.

البته نکته ای که باید گفت بهینه سازی سایت به خطاهای نمایش داده شده در نرم افزار های بررسی سئو محدود نمی شود زیرا نرم افزارها قادر هستند مشکلات اساسی را بررسی کنند مشکلات دیگر که در کدنویسی، سورس سایت و موارد امنیتی وجود دارد از دید نرم افزارها پنهان است. بنابراین کارشناسان ایتروز برای سئو کردن سایت اگر چه مرجع را نرم افزار بررسی سئو قرار می دهد اما بهینه سازی سایت را به آن محدود نکرده و موارد دیگر را نیز بررسی و آنها را رفع می گرداند.

پس از اینکه سایت به صورت کامل بهینه سازی شد و یا به قول معروف سئو داخلی انجام شد به سراغ سئو خارجی و یا سئو کلمه کلیدی می رویم و توسط روش ها و نکات ارائه شده گوگل اقدام به بهینه سازی سایت شما می کنیم. وقتی بهینه سازی سایت به صورت ارگانیک انجام شود کیفیت دامنه نیز افزایش پیدا می کند.

سئو کار ارگانیک کیست؟

سئو یک فرآیند کاملا فنی و برای کاربران عادی قابل مشاهده نیست به همین دلیل وقتی بر روی سئو وبسایت شما کار می شود کارفرما مطلع نمی گردد و در مدت زمان انجام پروژه نیز در برخی موارد فعالیت انجام شده ملموس نیست مگر اینکه از طریق نرم افزار و یا پیشرفت حاصله که در بلند مدت اتفاق می افتد کارفرما متوجه پیشرفت پروژه گردد اما چگونه سئو کار ماهر و حرفه ای برای سایت خود در نظر بگیریم و یا اگر قصد داشته باشید سایتی طراحی کنید که از ابتدا استانداردهای گوگل در آن رعایت شود چکار باید کرد؟

بهترین راه مشاهده نمونه کارهایی است که توسط آن شخص و یا شرکت انجام شده، دقت نماید نمونه کارها توسط آن شخص انجام شده باشد زیرا امروزه افرادی از بی اطلاعی مشتریان استفاده کرده و نمونه کارهای افراد و یا شرکت های دیگر را به خودشان ربط می دهند. یکی از روش های انتخاب سئوکار ارگانیک بررسی سایت مجری پروژه است اصولا وبسایت های افراد حرفه ای و کاربلد از رنک و رتبه خوبی برخوردار است و همچنین در کلمات کلیدی مختلف در گوگل اول هستند. این روش نیز نشاندهنده قدرت سئو کار برای انجام پروژه می باشد.

مطالب مرتبط دیگر :

برای اینکه بدانید سئوکار ارگانیک کیست قبل از واگذاری پروژه کاملا موارد فوق را بررسی و سپس اقدام نماید. همچنین می توانید از قسمت نمونه کارها در منو نمونه کارهای سئو ایتروز‌ را بررسی نماید و از طریق گفتگوی آنلاین با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *