پروتوتایپ (prototype) چیست؟

پروتوتایپ (prototype) چیست؟

5/5 - (2 امتیاز)

پروتوتایپ (prototype) به معنای طرح اولیه بدون گرافیک هر چیز مانند وب سایت, اپلیکیشن, لوازم صنعتی و … می باشد. با ایتروز همراه باشید برای معرفی پروتوتایپ برای وب سایت و اپلیکیشن.

نمونه اولیه سایت و یا اپلیکیشن شما می تواند پروتوتایپ (prototype) باشد. طرحی بدون گرافیک و پیاده سازی شده بر روی کاغذ. شاید تعجب کنید انجام طرح اولیه سایت چرا باید بر روی کاغذ کشیده شود. از آنجا که پروتوتایپ یک سایت و یا اپلیکیشن کار سختی نیست اما اجرا و طراحی آن در دنیای وب بسیار پیچیده خواهد بود بنابراین اجرای پروتوتایپ (prototype) آن به دلیل تصویری بودن حتی بدون گرافیک درک بهتری از نظرهای طراح و کارفرما ایجاد کرده و حس بهتری را برای اجرای آن القا می کند.

رازی در دل پروتوتایپ (prototype)

شاید شما نخواهید از روش پروتوتایپ (prototype) استفاده کنید بنابراین طرح ذهنی خود را برای کارفرما تعریف می کنید اما توجه داشته باشید آیا کارفرما منظور شما را متوجه شده و یا همانطور که شما در مورد آن طرح فکر می کنید او فکر می کند؟ تا اجرای طرح اصلی همیشه این خطر وجود دارد که کارفرما منظور شما را درست متوجه نشده و یا برعکس. اما اگر طرح اولیه سایت را بر روی کاغذ بکشید نه تنها طرح ذهنی خود را با کارفرما به اشتراک می گذارید بلکه به کارفرما زمان فکر کردن می دهید یا همان UX (تجربه کاربری) تا در رابطه با طرح فکر کند. دقیقا رازی که در دل پروتوتایپ (prototype) وجود دارد به فکر انداختن کارفرماست و شما از این موقعیت باید بهترین استفاده را داشته باشید.

پروتوتایپ (prototype) چیست؟

همانطور که می دانید یکی از شاخصه های سایت خوب کاربر پسند بودن آن می باشد و یکی از شاخصه های یک وب سایت کاربرپسند دسترسی آسان به لینک ها و محتوا می باشد. بنابراین از آنجا که شما اطلاعات کسب و کار کارفرما را ندارید می توانید با استفاده از پروتوتایپ (prototype) و کمی پرس و جو می توانید طرح اولیه را در راستای کاربرپسندی پایه ریزی کنید.

نتیجه گیری

تجربه ما نشان می دهد که اگر شما prototype پروژه خود را تهیه کنید چه در پروژه های کوچک و چه بزرگ ، سرعت کار شما به شدت افزایش خواهد داشت و چیزی را تحویل مشتری می دهید که نیاز اوست نه تصور ذهنی غلط شما.

منبع: وبلاگ ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *