بهینه سازی تصاویر افزایش سرعت سایت

بهینه سازی تصاویر سایت افزایش سرعت

3.3/5 - (36 امتیاز)

از تاثیر فوق العاده بهینه سازی تصاویر سایت افزایش سرعت اطلاع دارید. اکثر کاربران نمی دانند چگونه تصاویر سایت را بهینه سازی کنند. در این مطلب می خواهیم طریقه آموزش بهینه سازی تصاویر سایت افزایش سرعت را بررسی نمایم.

بهینه سازی تصاویر سایت

تصاویر گرافیکی و تصاویر کاربردی بخش های مهم و عامل زیبایی وب سایت هستند. اما هر چقدر استفاده از تصاویر، سایت را زیبا می کند همانقدر هم تاثیر در سرعت آن دارد و این ارتباط مستقیما با سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت در ارتباط است. استفاده زیاد از تصاویر باعث افزایش حجم صفحه و در نتیجه کاهش سرعت بارگذاری آن می شود. از طریق بهینه سازی تصاویر سایت برای جلوگیری از کاهش سرعت باید چکاری انجام داد؟

تاثیر بهینه سازی تصاویر سایت

با بهینه سازی تصاویر سایت می توان حجم زیادی از صفحه را صرفه جویی کرد و این نکته ای است که اکثر وبمسترها به آن توجه نمی کنند. فرض کنید در این صفحه تعداد ۱۰ تا تصویر دارید و هر تصویر ۴۰ کیلوبایت است و جمع آنها ۴۰۰ کیلوبایت می شود حال اگر با بهینه سازی حجم آن را به ۲۰ کاهش دهیم ۲۰۰ کیلوبایت می شود و تاثیر مستقیم بر روی سرعت سایت و سئو سایت است. برای اینکه درک بهتری از تاثیر بهینه سازی تصاویر سایت داشته باشید چند فرمت ذخیره سازی تصاویر را در زیر بررسی می نمایم.

تاثیر بهینه سازی تصاویر سایت

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می فرماید یک تصویر در سه فرمت ذخیره شده. اولین ذخیره سازی با فرمت png صورت گرفته و حجم آن ۴۰ کیلوبایت ، ذخیره سازی بعدی فرمت jpg است که معمولا اکثر وبمسترها با این فرمت تصاویر را ذخیره سازی می کنند که حجم خروجی ۵۲ کیلوبایت و در آخر فرمت jpg با بهینه سازی تصاویر سایت است که حجم بدست آمده ۱۶ کیلوبایت است.

تاثیر بهینه سازی تصاویر سایت در مثال بالا بسیار واضح و روشن بیان شده. با مقایسه حجم تصویر بهینه سازی شده و تصویر jpg  می توان پی برد به صورت عادی چقدر حجم صفحاتی که تعداد زیادی عکس یا گرافیک در آنها استفاده شده سنگین تر از صفحات بهینه سازی شده می باشد. حال اگر شما از سی ام اس هایی مانند وردپرس هم استفاده کنید حجم صفحه بیشتر هم می شود. زیرا در وردپرس و یا سی ام اس های دیگر ابعاد صفحه در سایز های مختلف تغییر نمی کند. برای مثال اگر در سایت از یک تصویر در بخش های مختلف استفاده می کنید ابعاد آن تصویر تغییر نمی کند تنها سایز آن بزرگ و کوچک می شود یعنی در سایر کوچک همان ابعاد اصلی بارگذاری شد و کابر با اینکه تصویر کوچک می بیند اما مرورگر تصاویر بزرگ را بارگذاری کرده و سرعت سایت کاهش می یابد.

طریقه آموزش بهینه سازی تصاویر سایت

در این قسمت می خواهیم به طریقه آموزش بهینه سازی تصاویر سایت از طریق نرم افزار فتوشاپ بپردازیم. به صورت معمول برای ذخیره تصاویر توسط فتوشاپ از گزینه فایل بر روی ذخیره کلیک کرده و در فرمت مورد نظر آن را ذخیره می نمایم. اما برای بهینه سازی تصاویر روش ذخیره سازی متفاوت می باشد.

طریقه آموزش بهینه سازی تصاویر سایت

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می فرماید برای ذخیره سازی تصویر و بهینه شدن آن بر روی گزینه فایل کلیک کرده و save for Web را انتخاب می نمایم. پس از آن فرمت تصویر را بر روی jpg گذاشته و کیفیت آن را ۶۰ انتخاب می نمایم. هر چقدر کیفیت کمتری انتخاب نماید حجم تصویر کمتر شده اما کیفیت آن افت می کند بنابراین ۶۰ عدد مناسبی می باشد. در نهایت بر روی گزینه ذخیره کلیک کرده تا تصویر ذخیره شود. از این طریق می توانید حجم زیادی از تصاویر را کاهش دهید.

 

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *