نحوه انتخاب کلمه کلیدی

نحوه انتخاب کلمه کلیدی

4/5 - (2 امتیاز)

چگونه کلمه کلیدی مناسب را برای رسیدن به جایگاه اول در گوگل و موتور های جستجو انتخاب نمایم. نحوه انتخاب کلمه کلیدی به چه عواملی بستگی دارد و چگونه انجام می شود اینها مباحثی هستند که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی

برای شروع باید درک درستی از کلمه کلیدی داشت آیا این کلمه کلیدی چه کاربردی در وب سایت دارد و چه استفاده ای از آن می شود. اهمیت کلمه کلیدی چیست با دانستن این موارد ما به شما می گوییم نحوه انتخاب کلمه کلیدی چگونه صورت می پذیرد.

همانطور که می دانید یکی از بستر های فوق العاده ارزشمند در بازاریابی برای وب سایت ها موتورهای جستجوگر میباشند. از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل، یاهو، بینگ و ام اس ان کاربران می‌توانند کلمات مورد نیاز خود را جستجو کرده و نتایج آن را مشاهده کنند تخمین زده می شود روزانه در ایران حدود ۱۰۰ میلیون جستجو در گوگل انجام می شود بنابر این آمار نمایش سایت در نتایج اول اهمیت بسیار پیدا می کند زیرا کاربران به وب سایت هایی که به جایگاه اول نزدیکتر باشند دسترسی بیشتری دارند و بیشتر از آنها بازدید می کنند هرچقدر وبسایت شما در صفحات دورتری قرار داشته باشد امکان بازدید از آن در موتورهای جستجوگر کمتر می شود بنابراین رقابت شدیدی بین وب سایت های مختلف برای رسیدن به صفحه اول گوگل و موتورهای جستجوگر دیگر وجود دارد می‌توان از سئو یا بهینه سازی سایت یا اگر بخواهیم به صورت جزئی اشاره کنیم به سئو داخلی و سئو خارجی که به آنها سئو سایت و سئو کلمه کلیدی نیز گفته می‌شود اشاره کرد.

برای رسیدن وب سایت به صفحه اول گوگل عوامل زیادی باید رعایت شود تا وب سایت به صفحه اول گوگل برسد که ما آنها را برای شما در مقاله سئو داخلی و سئو خارجی به صورت کامل توضیح داده ایم و گفته ایم چگونه می‌شود از ابتدا تا انتها وارد گوگل شد و به جایگاه اول گوگل رسید. اما در این مقاله میخواهیم به نحوه انتخاب کلمه کلیدی بپردازیم.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی در سایت ها

وب سایت ها را می توان به صورت های مختلف طراحی نمود برای مثال از طراحی سایت ارزان گرفته، طراحی سایت سفارشی و طراحی سایت حرفه ای می توان از آموزش نحوه انتخاب کلمه کلیدی بهره برد.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی می تواند مستقیماً با فروش شما در ارتباط باشد و یا برعکس به این معنی که کلمات را به گونه ای می توانید انتخاب کنید که نتیجه آن درآمد شما را افزایش دهد و یا کلماتی را انتخاب کنید بازدید شما را افزایش دهد تمامی این موارد در انتخاب کلمه کلیدی بسیار موثر است که در ادامه به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت.

در اولین قدم باید دایره المعارفی از کلمات مهم کسب و کار خود ایجاد نمایید. برای مثال در کسب و کار ما کلمات کلیدی طراحی سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ، طراحی اپلیکیشن مهمترین کلمات کلیدی میباشند.

مطالب دیگر آکادمی :

از قدم اول جمع آوری کلمات کلیدی می باشد پس از آن کلمات کلیدی مورد نظر را در گوگل بررسی کرده و ترافیک آنها را تحلیل می کنیم. همانطور که در نتایج تحلیل مشاهده می فرمایید هرچقدر کلمات کلیدی به صورت کلی تر باشند ترافیک آن کلمه بسیار بالاست و به جایگاه یک در آن کلمه رسیدن دشوارتر می شود. به همین دلیل هم رسیدن به جایگاه اول دشوار است هم کسانی که به سایت شما مراجعه می کنند اهداف مختلفی دارند. به این معنی که تمام افرادی که از طریق کلمه کلیدی طراحی فروشگاه اینترنتی وارد سایت ما می شوند تمامی آنها قصد خرید ندارند و برخی به دنبال اطلاعات هستند. بنابراین در انتخاب برخی از کلمات کلیدی هدف روشن نیست شاید هدف بازدید بیشتر از وب سایت باشد شاید هدف دریافت اطلاعات باشد و موارد دیگر اما شما می توانید کاربرانی را به سمت سایت هدایت نمایید که کاملا برای فروش وارد وبسایت می شوند.

برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب می توانید از گوگل نیز استفاده نمایید برای مثال پس از اینکه کلمه مورد نظر خود مانند طراحی فروشگاه اینترنتی را انتخاب نمودید به انتهای صفحه رفته و در آنجا می بینید که گوگل کلمات دیگری را به شما پیشنهاد میکند کلمات بسیار در انتخاب کلمات فروش موثر است زیرا کلماتی است که از طریق کاربران به صورت زیاد جستجو شده و به همین دلیل گوگل را به شما پیشنهاد میکند شاید شما هم به دنبال آن مطالب باشید.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی در سایت ها

یکی دیگر از روش های انتخاب یک کلمه کلیدی استفاده از گوگل ترندز می باشد. گوگل ترندز به شما کمک می کند کلمه کلیدی مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید.
شما می توانید وارد وب سایت گوگل ترندز شده کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن وارد نمایید برای مثال می‌خواهید کلمه ی کلیدی طراحی سایت، طراحی وب سایت و طراحی وب را با هم مقایسه کنید دریابید کاربران کدام یک از کلمات فوق را بیشتر از همه مورد جستجو قرار می‌دهند. پس ابتدا باید وارد گوگل ترندز شده کلمات فوق و در آن وارد کنید تا در نهایت نموداری از نتیجه جستجوی کاربران برای شما نمایش داده شود از این طریق می توانیم کلمات انتخابی خود را تحلیل نمایید و با علم به اینکه کدام کلمه بیشتر از طریق کاربران جستجو می شود آن کلمه را انتخاب نمایید.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی در سایت ها

پس اگر بخواهیم مطالب گذشته را به صورت جامع و کامل مرور کنیم نحوه انتخاب کلمه کلیدی صورت انجام می پذیرد در ابتدا بهترین کلمات کسب و کار خود را بر روی یک کاغذ بنویسید هر کدام از آنها را در گوگل جستجو و در انتهای صفحه کلمات کلیدی پیشنهادی را بررسی و در صورت لزوم دفترچه خود اضافه نمایید.

مطالب مرتبط دیگر :

در انتها از طریق سرویس گوگل ترندز کلمات انتخابی خود را تحلیل کرده تا کاملاً متوجه انتخاب کلمات کلیدی خود جستجوی کاربران شده و در نهایت کلماتی را انتخاب کنیم از طریق کاربران جستجوی بیشتری دارند هم برای شما کلمات مهمی هستند از این طریق می توانید کلمات کلیدی بسیار تاثیرگذاری را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.

 

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *