طراحی سایت رایگان با هاست و دامنه

طراحی سایت رایگان با هاست و دامنه

5/5 - (2 امتیاز)

آموزش طراحی سایت رایگان با هاست و دامنه بدون نیاز به علم طراحی سایت در چند دقیقه. طراحی سایت بدون برنامه نویسی و کدنویسی با دامنه رایگان و هاست رایگان را انجام دهید. در این آموزش تصویری ما به شما می آموزیم چگونه بدون دانش کدنویسی و برنامه نویسی و رایگان در طرح های مختلف و طی چند دقیقه طراحی سایت انجام دهید پس این مطلب را دنبال نماید.

طراحی سایت رایگان

برای شروع طراحی سایت رایگان با هاست و دامنه در ابتدا نیاز به ثبت دامنه است. اگر نمی دانید دامنه چیست آن را مطالعه نماید. اما اگر حوصله مطالعه ندارید فقط بدانید دامنه اسم اینترنتی شماست. اولین قدم برای راه اندازی سایت ثبت دامنه است. هزینه یک دامنه از هشت هزار تومان تا بالای صدهزار تومان است اما در این مقاله به شما آموزش می دهیم چگونه دامنه رایگان ثبت نماید. قبل از ثبت دامنه نیاز است وب سایت را ایجاد کنیم سپس دامنه را به آن متصل نمایم. پس در ابتدا نحوه ایجاد سایت با هاست رایگان را آموزش می دهیم.

ایجاد سایت با هاست رایگان

برای ایجاد سایت با هاست رایگان سرویس های متعدد ایرانی و خارجی هستند اما ما سعی داریم تمام آموزش ها تا حد امکان استفاده و معرفی سرویس های ایرانی باشد. بنابراین یکی از قوی ترین آنها را معرفی می نمایم.

ایجاد سایت با blog.ir

بلاگ ارائه دهنده خدمات وبلاگ می باشد اما امکاناتی بیشتر از یک وبلاگ معمولی را به کاربران خود می دهد. از طریق سرویس های بلاگ می توانید به راحتی یک وب سایت شخصی راه اندازی نماید و یا اگر کدنویسی بدانید می توانید قالب اختصاصی خود را طراحی نماید. اما نگران نباشید چون بلاگ قالب های آماده زیادی دارد که می توانید بدون طراحی قالب از آنها استفاده کنید.

پس برای شروع وارد وب سایت بلاگ می شویم و یک اکانت جدید ایجاد می کنیم. حتما توجه داشته باشید ایمیل معرفی شده به بلاگ معتبر باشد زیرا پس از ثبت نام ایمیل تائید برای شما ارسال می گردد.

ثبت مشخصات

پس از کلیک بر روی دکمه عضویت برای شما ایمیل تائید ارسال می شود که نیاز است آن را تائید نماید.

ارسال ایمیل تائید
پس از کلیک بر روی تائید ایمیل وارد سایت بلاگ می شوید و این انتقال نشان دهنده تائید ایمیل شماست.

تائید ایمیل

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید بر روی بلاگ کلیک کرده و ایجاد بلاگ جدید را بزنید.

 

همانطور که در تصویر مشاهده می فرماید چند بخش برای تکمیل وجود دارد

آدرس : در این قسمت نام وبلاگ را مشخص نماید

عنوان : مهمترین کلمات برای فعالیت خود را به صورت مختصر وارد نماید.

توضیح مختصر : توضیحی کوتاه و مفید در رابطه با فعالیت خود وارد نماید.

توضیح : این قسمت درباره فعالیت خود توضیح دهید.

کلمات کلیدی : مهمترین کلمات فعالیت خود را وارد نماید.

پس از کلیک بر روی گزینه ذخیره وارد مرکز مدیریت وبلاگ خود می شوید.

محیطی که تا به اینجا مشاهده کردید محیط کاملا وبلاگی است اما عجله نکنید از اینجا به بعد می خواهیم محیط سفارشی را برای وبلاگ و تبدیل آن به سایت ایجاد نمایم.

سفارشی سازی وبلاگ و تبدیل آن به سایت

برای سفارشی سازی وبلاگ و تبدیل آن به سایت وارد قسمت تنظیمات شده و بر روی تنظیمات پیشرفته کلیک نماید. تنظیمات صفحه را مطابق با تصویر زیر یکسان نماید.

سفارشی سازی وبلاگ و تبدیل آن به سایت

پس از تنظیمات پیشرفته حال می خواهیم قالب سایت را شخصی سازی کنیم. برای انتخاب قالب از منوی سمت بر روی قالب و ایجاد قالب جدید کلیک نماید. پس از آن مطابق با تصویر زیر

انتخاب قالب سایت

تا به اینجا توانسته اید وبلاگ خود را ایجاد نماید تنظیمات پیشرفته آن را تغییر و قالب آن را شخصی سازی نماید. حال می خواهیم دامنه خود را ثبت و به وبلاگ متصل نمایم.

ثبت دامنه رایگان

برای ثبت دامنه رایگان وب سایت های خارجی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید اما برای راحتی شما دو سرویس دهنده دامنه رایگان ایرانی معرفی می شوند تا نیازی به زبان انگلیسی نداشته باشید.

ثبت دامنه رایگان dde

ثبت دامنه رایگان org

هر دو وب سایت بالا ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه رایگان فارسی هستند که ما برای آموزش تصویری یکی از آنها را توضیح می دهیم.

برای ثبت دامنه وارد سایت dde شوید و نام دامنه خود را جستجو نماید. اگر دامنه آزاد باشد می توانید آن را ثبت نماید اما اگر دامنه آزاد نباشد باید نام دیگری را جستجو نماید.

جستجوی دامنه رایگان

پس از جستجوی دامنه مورد نظر بر روی ثبت کلیک کرده و وارد صفحه بعد شوید. در این قسمت اطلاعات کاربری مانند تصویر زیر را وارد کنید.

ثبت نام دامنه رایگان

پس از تکمیل مشخصات بر روی ادامه عضویت کلیک کنید

مشخصات سایت دامنه رایگان

پس از وارد کردن آدرس وبلاگ در این قسمت عنوان , توضیحات و کلمات کلیدی در صورت وارد نمودن نمایش داده می شود. پس از آن موضوع سایت را وارد نموده و می توانید robots را بر روی index قرار دهید. سپس بر روی دکمه پایان کلیک کنید.

پس از کلیک یک نام کاربری و کلمه عبور برای شما ایجاد می شود. دقت داشته باشید این اطلاعات را ذخیره و از آن نگهداری نماید و پس از آن بر روی دکمه ورود به محیط کاربری کلیک نماید. در پنل کاربری اطلاعاتی در رابطه با وضعیت دامنه و اطلاعات دیگر در اختیار شما قرار می دهد که فعلا مهم نیست.

حالا بر روی دامنه ایجاد شده کلیک کنید. همانطور که مشاهده می فرماید وقتی بر روی دامنه کلیک می کنید وارد وبلاگ ایجاد شده می شود. با شخصی سازی وبلاگ و اتصال آن به دامنه اختصاصی شما وب سایت شخصی یا شرکتی خود را راه اندازی نمودید.

 

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *