احراز هویت دو مرحله ای هک می شود

احراز هویت دو مرحله ای هک می شود

5/5 - (1 امتیاز)

احراز هویت دو مرحله ای مبتنی بر پیامک نیز قابل هک شدن است. خطر بزرگ برای حساب های بانکی، شبکه های اجتماعی و تمامی اکانت هایی که از آن استفاده می کنند مطلع باشند احراز هویت دو مرحله ای هک می شود برای اطلاع از جلوگیری آن و توضیحات بیشتر در رابطه با چگونگی هک احراز هویت دو مرحله ای همراه آکادمی ایتروز باشید.

امروزه در سیستم های متعدد زیادی از قابلیت احراز هویت دو مرحله ای استفاده می شود برای مثال در شبکه های اجتماعی مانند پرکاربرد ترین آن ها اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، تلگرام واتساپ و همچنین سیستم های بانکی. خیلی از افراد بر این باور هستند که با استفاده از احراز هویت دو مرحله ای حساب کاربری آن ها بسیار امن بوده و هک نمی شود بلکه این تصور بسیار اشتباه است و بیش از هر روشی دیگر روش احراز هویت دو مرحله ای آسیب پذیر می باشد.

مطالب دیگر آکادمی :

احراز هویت دو مرحله ای پاسخی به ارتقا امنیت رمزعبور که استفاده آن در شبکه های اجتماعی متداول است. اما سرویس های دیگری نیز از این مکانیزم استفاده می نمایند مانند سیستم بانکی ایران که از طریق سیستم ارسال پیامک یکبار مصرف OPT که پس از مدت کوتاهی منقضی می شودند کاربران را برای ارتقا امنیت حسابشان به استفاده از آن تشویق می نماید. برخی از افراد بر این باور هستند که این سیستم قابل نفوذ نیست اما باید هشدار دهیم که این سیستم قابل هک و نفوذ می باشد و می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به بار آورد.

هک احراز هویت دو مرحله ای

می خواهیم در رابطه با هک احراز هویت دو مرحله ای و روش های جلوگیری از آن توضیح دهیم. امروزه خدمات غیرحضوری بسیار متداول بوده و تعویض سیم کارت یکی از خدمات عادی در اپراتورهای تلفن می باشد. هکر ها از طریق حملات تعویض سیم کارت که فرآیند آسانی نیست، در بیشتر مواقع اهداف مالی قربانی را هدف قرار می دهند.

برای مثال مایکل تارپین سرمایه گذار بیت کوین پس از حمله تعویض سیم کارت ۱۵۰۰ بیت کوین حسابش را از دست داد و همچنین در حمله دیگری متیو میلر روزنامه نگار توانست قبل از اینکه هکر ها ۲۵۰۰۰ دلار از حسابش را به بیت کوین تبدیل کنند جلوی آنها را بگیرد.

اگر قربانی حملات تعویض سیم کارت قرار گرفتید بلافاصله از طریق سرویس های غیر حضوری اپراتورها سیم کارت خود را غیرفعال نماید.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *