بازاریابی اینترنتی موفقیت در تجارت آنلاین

بازاریابی اینترنتی موفقیت در تجارت آنلاین

5/5 - (5 امتیاز)

با بازاریابی اینترنتی موفقیت در تجارت آنلاین را تضمین نماید. بازاریابی اینترنتی در گفتار بسیار آسان است اما در عمل کاری پیچیده می باشد. در این مطلب می خواهیم سرفصل های مهم بازاریابی اینترنتی را بررسی و عوامل موفقیت در تجارت آنلاین را تحلیل نمایم. همراه وبروز در ادامه

بازاریابی اینترنتی مجموعه ای از راه کارهای بازاریابی در تجارت آنلاین می باشد. همانطور که بازاریابی سنتی شامل شیوه های خاص خود است این بازاریابی هم شیوه های خود را دارد. قبل از شروع توجه داشته باشید پایه و اساس تجارت آنلاین طراحی وب سایت می باشد از آن غافل نشید.

طراحی سایت خوب تاثیر به سزایی در بازاریابی اینترنتی دارد زیرا پایه و اساس تمامی روش های بازاریابی اینترنتی مستلزم داشتن یک بستر مناسب برای معرفی کامل و هدف دار است. حال اینکه یک وب سایت خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد نکته بسیار مهمی است که در آینده به آن خواهیم پرداخت. حال به فرض اینکه شما از وب سایت خوب با تمامی امکانات بهره می برید در ادامه با ایتروز همراه باشید.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

وقتی داشتم در اینترنت در رابطه با کلمه بازاریابی اینترنتی چیست جستجو می کردم متاسفانه به وب سایت های معروفی برخوردم که به غلط بازاریابی اینترنتی را معرفی کرده اند بنابراین خواستم معرفی صحیحی از این نوع بازاریابی به مخاطبین ارائه نمایم.

به شیوه های معرفی هر چیز ( محصولات , خدمات ) به روش های گوناگون اینترنتی بازاریابی اینترنتی گفته می شود. تعریف بازاریابی اینترنتی با نوعی از کسب و کارهای اینترنتی مانند نوع کسب و کارهای B2B و B2C متفاوت است. پس اشتباه نکنید. همانطور که در بازارهای سنتی افراد برای فروش یا معرفی خدمات و محصولات از روش های بازاریابی استفاده می کردند در اینترنت هم افراد به همین دلیل از روش های بازاریابی اینترنتی برای رسیدن به موفقیت و رشد و فروش بیشتر استفاده می کنند.

روش های بازاریابی اینترنتی

حال که با معنی بازاریابی اینترنتی آشنا شدید بهتر است به روش های بازاریابی اینترنتی بپردازیم. بهتر است بدانید تعداد روش های بازاریابی اینترنتی بسیار است و معرفی آن می تواند کسل کننده باشد اما برای درک بهتر از کل مطلب ایتروز درخت گرافیکی بازاریابی اینترنتی را درست کرده و در ادامه به توضیح هر شاخه از آن پرداخته خواهد شد.

همانطور که مشاهده می فرماید این مطلب در تلگرام کانال ایتروز هم منتشر شده و شما با عضویت در کانال تلگرام ایتروز می توانید شاهد مطالب ما باشید.

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یکی از غول های تجارت آنلاین می باشند زیرا از قدرست بسیاری برخوردارند و در تجارت آنلاین تاثیر به سزایی می گذارند. از طریق رسانه های اجتماعی می توانید تعامل بیشتری با مخاطبین داشته باشید و محصولات و خدمات خود را با قدرت بیشتری معرفی نماید.

رسانه های اجتماعی چیست؟

برنامه هایی بر پایه وب که به شرکت ها و سازمان ها اجازه ایجاد و تبادل محتوا , تصاویر , ویدئو های خود را با مخاطبین را می دهد. امروزه با گسترش اینترنت , فراگیر شدن و توسعه فناوری های گوشی های هوشمند و تبلت ها عرصه را بیش از پیش برای رسانه های اجتماعی هموار ساخته تاجایی که امروزه طبق آمار ها اهمیت رسانه های اجتماعی از رسانه های جمعی در حال افزایش است و بازاریابی اینترنتی آهمیت بالایی دارد پیش بینی می شود طی سال های آینده روند رو به رشدی خواهد داشت. از آنجا که آینده فناوری ها بر روی اینترنت اشیا و فناوری هایی از این قبیل است می توان آینده درخشانی برای رسانه های اجتماعی پیش بینی نمود.

انواع رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی از انواع مختلفی تشکیل شده که در مطلب رسانه های اجتماعی به طور کامل به آن پرداختیم اما در این مطلب خصلاصه ای از آن را بررسی می نمایم.

فروم ها

فروم ها یا تالارهای گفتگو یکی از قدیمی ترین بستر ها برای ایجاد و تبادل ارتباط بین اشخصاص و شرکت ها بوده و هست. حتی با گذشت سال ها از اعتبار فروم ها کم نشده و همراهان زیادی دارد. دز زمینه کاری ما می توانیم دو فروم شناخته شده را مثال بزنیم . فروم وب هاستینگ ایران که یکی از قدیمی ترین فروم های تبادل اطلاعات در زمینه وب سایت و دیگری فروم امنیت و هک آشیانه می باشد. فروم ها با نام های تالار گفتگو و انجمن نیز گفته می شوند اما تمامی اسامی یک کارایی را دارند.

فروم ها به دو شکل ایجاد می شوند

۱٫ فروم هایی که سایت اصلی هستند :  وقتی وارد وب سایت این فروم ها می شوید در ابتدای ورود وارد فروم می شوید مانند سایت وب هاستینگ ایران

۲٫ فروم هایی که جزئی از سایت هستند : این فروم ها در قسمتی از سایت قرار داده شده اند و با کلیک بر روی آن وارد آن قسمت می شوید.

ساختار فروم ها

همانطور که گفته شد وظیفه فروم ها امکان ایجاد و تبادل محتوا , تصاویر , ویدئو , لینک و غیره است و نیاز به سازمان دهی در ساختار دارد. بنابر این ساختار اصلی فروم ها متشکل از گروه هایی با موضوعات مرتبط است. مثلا در سایت وب هاستینگ ایران همانطور که مشخص شده این فروم در زمینه وب و هاستینگ فعالیت دارد بنابر این گروه هایی با این موضوع ایجاد کرده هر کدام از این گروه ها شامل زیر گروه است که به آن اتاق تالار نیز گفته می شود. هر یک از این اتاق ها شامل موضوع خاصی هستند و توسط یک یا چند مسئول مدیریت می شوند.

برای مثال : گروه آموزش » اتاق آموزش هاست » موضوعات مرتبط با اتاق

طرز استفاده از فروم ها

کاربران برای استفاده از امکانات فروم ها ابتدا لازم است در آن ثبت نام نمایند. پس از ثبت نام پروفایلی در اختیار آنان قرار می گیرد تا بتوانند بعدا موضوعات ایجاد شده را مدیریت نمایند. پس از عضویت کاربران می توانند به اتاق دلخواه خود رفته و موضوع مورد نظر را ثبت نمایند تا بتوانند با دیگر اعضا تبادل نظر داشته باشند.

مزیت استفاده از فروم ها

برخی از مزیت های فروم

  1. بستری برای تبادل نظر
  2. ایجاد پرسش و پاسخ
  3. خرید , فروش و معرفی محصولات یا خدمات

فعالیت در فروم ها شما را به موفیت در تجارت آنلاین نزدیک می کند.

وبلاگ ها

وبلاگ ها نه تنها یکی دیگر از قدیمی ترین سرویس های اینترنتی هستند بلکه در تجارت آنلاین هم موثر و بسیار محبوب هستند. وبلاگ فضایی اختصاصی در اختیار کاربر قرار می دهد تا کار بر با سلیقه خود آن را گسترش دهد. از مزیت های وبلاگ :

  1. فضای اختصاصی برای کاربر
  2. استفاده رایگان
  3. امکان ایجاد محتوا , تصاویر , ویدئو و…

عواملی از محبوبیت وبلاگ ها بین کاربران اینترنتی است. سرویس های وبلاگ دهی به قدری محبوبیت دارند که وبلاگ نویسی به عنوان حرفه ای چندین و چند ساله شناخته شده است و درآمد خوبی دارد.

بلاگر یکی از اولین وبلاگ های دنیاست که هنوز از محبوبیت بالایی برخوردار است. این سرویس توسط گوگل ایجاد شده و همین امر باعث می شود به راحتی محبوبیت خود را از دست ندهد. وبلاگر از روز نخست فعالیت خود تا امروز توسعه یافته و خدمات خوبی را برای وبلاگ نویسان ارائه می نماید. وبلاگ نویسی در ایران نیز محبوبیت خاصی دارد و سرویس های وبلاگ دهی بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سرویس های وبلاگ دهی بلاگفا است که در سال های اخیر تغییر سرور های این سرویس بسیار خبر ساز بود. اگر علاقه به ایجاد وبلاگ دارید لیست محبوب ترین وبلاگ های فارسی را مشاهده فرماید.

برای استفاده از سرویس های وبلاگ کافی است بهترین و محبوب ترین وبلاگ های فارسی را پیدا کنید که ما آنها را معرفی نموده ایم و وارد وب سایت آنها شده حساب کاربری ایجاد کنید سپس شروع به تولید محتوا و … کنید. برای توسعه تجارت آنلاین خود می توانید وبلاگ تخصصی خود را راه اندازی کنید.

وبلاگ ها برای بازاریابی اینترنتی هم مفید هستند و برخی با ایجاد وبلاگ و درج محتوا از آن کسب در آمد می کنند.

میکروبلاگینگ ها

میکروبلاگینگ وبلاگ هایی برای انتشار محتوای فوری در شبکه های اجتماعی هستند. البته این سرویس ها امروزه زیر مجموعه شبکه های اجتماعی هستند اما در حقیقت میکروبلاگینگ هستند.  عضویت در میکروبلاگینگ ها رایگان است اما کاربران می توانند تنها ۱۴۰ کاراکتر محتوا ایجاد کنند. تویتر یکی از محبوب ترین میکروبلاگینگ است و محبوبیتش به جهت سهولت از امکانات و ابزارهای واسطه برای ارسال توییت های شان است.اکثر مطالب منتشر شده از طریق تویتر ارسال نمی شود بلکه از طریق ابزارهای واسط ارسال می شود.

ویکی

برای شما ویکی می تواند تداعی گر ویکی پدیا باشد و این تصور, تصور غلطی نیست بلکه ویکی پدیا یکی از معروف ترین وب سایت های ویکی است. اما ویکی چیست؟ ویکی وب سایت هایی برای انتشار محتوا و ویرایش آن است اما توسط کاربران محتوا ایجاد و ویراش میشود. نمونه های مشابه ویکی به عنوان مثال ویکیا (Wikia)، ویکی هاو (wikiHow) و ویکی نیوز (Wikinews) نمونه های دیگری از سایت هایی هستند که بر اساس الگوی ویکی فعالیت می کنند.

پادکست ها

اگر علاقه به انتشار فایل های صوتی و تصویری دارد استفاده از پادکست ها یا وادکست ها گزینه مناسبی می باشد. پادکست ها وب سایت های اینترنتی هستند برای انتشار فایل های صوتی و تصویری در اینترنت. ادکست ها همانند ضبط کننده های ویدئویی شخصی (PVRs)، بخشی از تغییر در الگوهای مصرف رسانه ای هستند که به کاربران اجازه می دهند محتوای صوتی و تصویری را هر زمان که مناسب تشخصی می دهند، ببینند و بشنوند. از قدیم کاربران می توانستند فایل های صوتی و تصویری خود را در اینترنت منتشر کنند اما یکی از مزیت های پادکست قابلیت اشتراک گذاری و دنبال کردن فایل ها از طریق RSS می باشد.

کامیونیتی های محتوایی

کامیونیتی های محتوایی مانند شبکه های اجتماعی هستند مانند تویتر و بقیه شبکه های اجتماعی این سرویس هم مشابه شبکه های اجتماعی دیگر است اما امکانات خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهند. سایت filckr در حوزه تصویر و یوتوب در ویدئو مثال هایی از سرویس های کامیونیتی های محتوایی می باشند. وب سایت filckr یاهو وب سایت اشتراک گذاری عکس است با این تفاوت که در این سرویس می توانید تصاویر خود را ویرایش نماید همچنین سرویس یوتوب گوگل نیز وب سایت اشتراک گذاری ویدئو با قابلیت ویرایش آنلاین است. این قالبت ویرایش وب سایت ها را متمایز کرده و جز کامیونیتی های محتوایی می کند. انتشار ویدئو در رسانه های اجتماعی شما را به موفقیت در تجارت آنلاین نزدیک می کند. توجه داشته باشید مخاطبین با مشاهده تصویر درک بهتری از کسب و کار شما پیدا می کنند.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به دلیل محبوبت خود بهترین گزینه برای به اشتراک گذاری مطالب هستند. شبکه های اجتماعی در سال های گذشته رشد قابل توجی داشته اند ور روزانه محبوبت آنها رو به افزایش است. شبکه های اجتماعی رو به گسترش است ما آنها را در دسته بندی های متفاوت معرفی می نمایم.

شبکه های اجتماعی تولید محتوا : شبکه های اجتماعی هستند که می توان محتوا , ویدئو و تصاویر را در آنها به اشتراک گذاشت اما تمرکز این شبکه های اجتماعی بر روی محتوا می باشد. فیسبوک , مای اسپیس , تویتر برخی از این شبکه های اجتماعی تولید محتوا هستند. از شبکه های اجتماعی فارسی می توان به فیسنما و کلوب اشاره نمود.

شبکه های اجتماعی تولید ویدئو : این شبکه های اجتماعی بر روی تولید ویدئو و امکاناتی در این رابطه متمرکز هستند. معروف ترین سرویس اشراک ویدئو یوتوب و مشابه ایرانی آن آپارات است.

شبکه های اجتماعی تولید تصاویر : تمرکز این شبکه های اجتماعی بر روی تولید تصاویر می باشد و از معروف ترین آنها می توان به flickr اشاره کرد. متاسفانه شبکه اجتماعی معرف ایرانی در این رابطه موجود نیست اما به تازگی شبکه اجتماعی ایرانی با تمرکر به تولید تصاویر ایجاد شده با نام لنزور ایجاد شده.

شبکه های اجتماعی اپلیکیشن : شبکه های اجتماعی امروزه به دو دسته کلی تقسیم شده اند. شبکه های اجتماعی دسکتاپ و شبکه های اجتماعی موبایل , شبکه های اجتماعی اپلیکیشن یا موبایل شکل جدید از شبکه های اجتماعی هستند که مخصوص استفاده در موبایل طراحی شده اند. اگر موبایل هوشمند در اختیار دارید می توانید این اپلیکیشن ها را بر روی گوشی خود نصب نماید. از معروف ترین اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی می توان به تلگرام و اینستاگرام اشاره کرد. استفاده از اپلیکیشن های موبایل نقش موثری به موفقیت در تجارت آنلاین دارد.

روابط عمومی

روابط عمومی در هر تجارتی موثر است. ساختاری قدیمی در سازمان ها و شرکت ها که از دیرباز با آن آشنا هستند. همانطور که روابط عمومی سنتی در سازمان ها و شرکت ها تاثیر گذار بود در تجارت آنلاین هم بسیار اهمیت دارد. متاسفانه برخی از اهمیت روابط عمومی در تجارت آنلاین غافل می شوند اما ایتروز به شما توصیه می کند پیاده سازی شیوه درست در بلند مدت روابط عمومی اینترنت مارکتینگ تاثیر زیادی در تجارت آنلاین دارد.

تفاوت روابط عمومی سنتی و اینترنتی

همانطور که می دانید یک سازمان از مشتریان،  تامین کنندگان، کارکنان، سرمایه گذاران، نهادهای قانونی و دولت، شبکه توزیع، NGOها و غیره سود آوری می کنند. تمرکز واحد بازاریابی بر ایجاد و حفظ ارتباط سودآور با مشتریان متمرکز است،  واحد روابط عمومی باید این ارتباط سودآور را با کلیه ذینفعان سازمان که مشتری نیز یکی از آنهاست برقرار کند و تداوم بخشد.

در روابط عمومی سنتی بخش روابط عمومی و بازاریابی به دلیل وظایف متفاوت خود ارتباط نزدیکی نداشته اما در روابط عمومی اینترنتی این دو بخش بسیار به هم نزدیک شده اند و بهتر است شرکت ها این ساختار را برای موفقیت در تجارت آنلاین بررسی و بهبود ببخشند.  مهمترین نکته و تفاوت اصلی در رابط عمومی سنتی و اینترنتی ادغام این دو بخش با یکدیگر است که می توانید تاثیر زیادی در بازاریابی اینترنتی داشته باشد.

روابط عمومی در تجارت آنلاین

روابط عمومی در تجارت آنلاین وظیفه تفکر و آماده سازی زیر ساخت های لازم برای استفاده از پتانسیل های تجارت آنلاین را بر عهده دارد. این بخش با تدابیر لازم می تواند تعامل خوبی در پیادسازی شیوه های نوین تجارت آنلاین داشته باشد. داشتن برنامه استراتژیک یکی از اساسی ترین موارد در روابط عمومی اینترنتی است. برای موفقیت در تجارت آنلاین ساختار روابط عمومی سازمان یا شرکت خود را تغییر دهید و برنامه ای سازمان یافته و استراتژیک توسط مشاوران و متخصصان تدوین نماید.

 

تبلیغات آنلاین

یکی دیگر از عوامل موفقیت در تجارت آنلاین تبلیغات آنلاین است. امروزه روش های زیادی برای تبلیغات در اینترنت وجود دارد. وقتی بعضی از مقالات تبلیغات آنلاین را بررسی می کنیم بعضی عقیده دارند تبلیغات هزینه نیست و به عناوین مختلف باید تبلیغ کرد اما ما بر این عقیده نیستیم. هزینه بدون هدف مانند گازهرز می ماند هزینه هایی بدون نتیجه گیری و یا با نتیجه ای نا مطلوب پس ما توصیه می کنیم هدفمند تبلیغ کنید. حتما قسمتی از درآمد را به تبلیغات اختصاص دهید. اما در تبلیغات زمانی بهترین نتیجه را خواهید گرفت که زیر ساخت های تبلیغاتی شما آماده باشد. این مسئله بسیار مهمی است و در مطالب بعدی حتما در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

همانطور که در کسب و کار سنتی روش های تبلیغات متفاوتی مانند تبلیغات در رسانه های جمعی تبلیغات محیطی و… وجود دارد در تبلیغات آنلاین هم به همین شکل اما با روش های اینترنتی می توانید تبلیغات انجام دهید. ما در ادامه تبلیغات آنلاین را توضیح خواهیم داد اما توصیه می کنیم برای تبلیغات در اینترنت حتما با بررسی و مشاوره تبلیغات انجام دهید.

افیلیت Affiliate marketing

افیلیت Affiliate marketing به عنوان بازاریابی شناخته می شود اما مانند تیغ دو لبه عمل می کند برای همین در شاخه تبلیغات هم دیده می شود. سیستم بازاریابی Affiliate یکی از روش های تاثیر گذار در تبلیغات آنلاین است. اگر می خواهید تمامی جنبه های سیستم افیلیت را بررسی کنید مطلب سیستم بازاریابی افیلیت را مطالعه فرماید. سیستم افیلیت چهار بازیگر اصلی دارد کالا، شبکه،ناشر و مشتری. سیستم افیلیت محصولات شما را به ناشران معرفی می نمایند و ناشران مشتریانی را به سمت شما هدایت می کنند و پورسانت خود را دریافت می کنند. شما می توانید مستقیم از سیستم افیلیت در سایت خود بهره مند شوید و یا از وب سایت های سرویس دهنده سیستم افیلیت استفاده کنید.

سیستم افیلیت Affiliate marketing یک سیستم کارآمد است و روش های مختلفی از سود آوری از طریق سایت را فراهم می نماید. اما این سیستم در لایه های اول تبلیغاتی استفاده نمی شود و یک پشتیبان در تبلیغات آنلاین به حساب می آید اما ماندگاری و رشد سازمان شما را تضمین می نماید. حتما مطلب تخصصی بازاریابی افیلیت را مطالعه بفرماید تا با تمامی زوایای افیلیت آشنا شوید. موفقیت در تبلیغات آنلاین یک شبه بدست نمی آید.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی شیوه ای دیگر از تبلیغات است که مستقیم بر روی مخاطب تمرکز دارد. برخلاف سیستم افیلیت تبلیغات کلیکی در لایه اول تبلیغات وجو دارند و مستقیم مخاطبین را به سمت هدف هدایت می کنند. امروزه تبلیغات کلیکی در مقیاس های وسیعی عرضه و قابل اجرا است. یکی از مزیت های این تبلیغ پرداخت هزینه بابت هر کلیک است و شما در ازای نمایش تبلیغ هزینه پرداخت نمی کتید. خیلی غیر متداول است و در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد

روش کار تبلیغات کلیکی

وب سایت های سرویس دهنده تبلیغات کلیکی دو بازیگر اصلی دارند ۱٫ تبلیغ دهندگان و ۲٫ تبلیغ کنندگان

تبلیغ دهندگان : افرادی هستند که در پی تبلیغ کسب و کار یا محصولات خود وارد سرویس می شوند

تبلیغ کنندگان : افرادی هستند که وب سایت های فعال اینترنتی دارند و می خواهند از این سیستم کسب درآمد کنند.

پس دسته اول که شامل تبلیغ کنندگان است پس از عضویت در سیستم تبلیغات کلیکی و انتخاب کمپین مورد نظر با پرداخت هزینه درخواست نمایش تبلیغ خود را دارند و تبلیغ کنندگان افرادی مورد تائید سیستم تبلیغاتی می باشند و وب سایت های فعالی در زمینه های خاص یا عمومی دارند. با توجه به گروه بندی, تبلیغ شما در این وب سایت ها به نمایش گذاشته می شود. وقتی مخاطبین تبلیغ شما را مشاهده می کنند از حساب شما هزینه کم نمی شود وقتی روی تبلیغ کلیک می کنند و به صفحه مورد نظر هدایت می شوند از حساب شما هزینه کم می شود.

تبلیغات هدفمند و عمومی در تبلیغات کلیکی تبلیغی است که با توجه به موضوع فعالیت شما تبلیغات در سایت های مرتبط با کسب و کار شما نمایش داده می شود و درصد ورود به سایت را افزایش می دهد.

یکی از وب سایت های معروف تبلیغات کلیکی در جهان adchoices می باشد اما خوشبختانه به نمونه های مشابه در کشورمان مانند صبا ویژه ,anetwork و کلیک یاب می توان اشاره کرد.

آگهی تبلیغاتی

یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغات در اینترنت که هنوز هم خیلی از کسب و کار ها از این نوع تبلیغات بهره میبرند. در مطلب تبلیغات آنلاین به تمامی جوانب آگهی تبلیغاتی پرداخته ایم و در این مطلب به بررسی کلی اکتفا می کنیم اگر می خواهید اطلاعات کاملی از آگهی تبلیغاتی داشته باشید مطلب تبلیغات آنلاین را مطالعه بفرماید. شما با ثبت نام در وب سایت های آگهی تبلیغاتی وارد پروفایل خود می شوید و از آنجا می توانید تبلیغ خود را درج کنید. درج تبلیغ شامل عنوان و محتوای تبلیغ , انتخاب گروه , اطلاعات تماس و… می باشد پس از تکمیل تمامی موارد آگهی شما در سایت درج می گردد.

آگهی در سایت های تبلیغاتی رایگان و با پرداخت هزینه می باشد. مسلما آگهی های هزینه دار بازخورد بهتری در مقایسه با آگهی های رایگان دارند.

ایمیل مارکتینگ

از طریق ایمیل مارکتینگ می توانید روزانه هزارن ایمیل هدفمند ارسال کنید. ایمیل مارکتینگ روشی موثر در معرفی خدمات تجارت آنلاین و بازاریابی اینترنتی می باشد. به دو روش کلی می توان ایمیل های انبوه ارسال کرد. ۱ از طریق سرویس های ارسال ایمیل ۲ از طریق سرورهای ارسال ایمیل

قبل از اینکه بخواهید ایمیل انبوه ارسال کنید چند نکته را بررسی نماید. ارسال ایمیل در چه مقیاسی ارسال می شود ؟ مخاطبین شما شامل چه گروه هایی هستند ؟ عنوان و متن ارسال ایمیل انبوه شما چیست ؟ اینها نکاتی است که قبل از ارسال ایمیل انبوه باید در نظر گرفت. ارسال ایمیل انبوه از طریق روش اول بسیار ساده اما پر هزینه است. از آنجا ساده است زیرا شما از سرویس دهنده ایمیل برای ارسال انبوه استفاده می کنید و سایت سرویس دهنده تمامی امکانات را در اختیار شما قرار داده و هزینه آن را دریافت می نماید. شما می توانید با عضویت در این وب سایت ها گروه مورد نظر خود را انتخاب نماید و شروع به ارسال ایمیل انبوه نماید. اما در روش دوم نیاز به تخصص های لازم و مطالعه مطلب ایمیل مارکتینگ می باشد.

از گذشته تا به امروز ایمیل مارکتینگ تبلیغاتی محبوب به شمار می آیند اما دلیل آن را می دانید؟ در بازاریابی از طریق ارسال ایمیل انبوه درصد دیده شدن تبلیغ شما توسط افراد مسئول مخصوصا مدیر عال سازمان ها و شرکت ها بیشتر از تبلیغات دیگر است. در اکثر شرکت ها دسترسی و بررسی ایمیل های اینفو در اختیار مدیر قرار دارد و او این ایمیل ها را بررسی می نماید. حال با کمی دقت و خلاقیت می توانید توسط تصمیم گیر ترین عضو شرکت دیده شوید.

عنوان و متن مناسب درصد زیادی در موفقیت بازاریابی ایمیل مارکتینگ دارد. پس از آن استفاده از دستابیس ایمیل به روز عامل موثر دیگی است زیرا اگر شما از دیتابیس به روز استفاده نکنید و دیتابیس ایمیل برای ده سال پیش باشید درصد ایمیل های فعال را تا حد زیادی کاهش می دهد. اما دیتابیس های به روز دارای ایمیل های فعال می باشد. در آینده به شما آموزش می دهیم تا در صورت تمایل خودتان بتوانید ایمیل های به روز را بدست آورید.

دایرکتوری ها ی اینترنتی

دایرکتوری ها پدر تبلیغات اینترنتی می باشند زیرا از تبلیغات اولیه در تجارت آنلاین است و احترامش واجب. دایرکتوری های اینترنتی مانند موتور های جستجو عمل می کنند. دایرکتوری ها از قبل از اینترنت هم در زندگی ما تاثیرگذار بوداند و امروزه در قالب اینترنت تاثیر گذار هستند. دایرکتوری های اینترنتی فهرست هایی طبقه بندی شده را در خود دارند و شما می توانید کسب و کار خود را در گروه مرتبط ثبت نماید. با ثبت کسب و کار در دایرکتورها هم در خود دایرکتوری قابل جستجو است هم در موتورهای جستجو.

دایرکتوری ها مانند موتورهای جستجو روش موثر در بازاریابی اینترنتی تجارت آنلاین می باشند و کمک می کنند کسب و کار شما بیشتر دیده شود اما تفاوت بزرگی با موتور های جستجو دارند. تمامی مراحل ثبت و گروه بندی در دایرکتوری های اینترنتی توسط افراد ایجاد می شود و دقیق تر است اما در موتورهای جستجو مراحل ثبت توسط ربات ها انجام می شود و درصد خطا در آن بالاست و حتما از طریق بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا سئو آن را بهبود بخشید.

برای ثبت لینک در دایرکتوری های اینترنتی لازم است در آن ثبت نام کنید و اطلاعات لازم را در آن درج نماید چند روش برای ثبت لینک در دایرکتوری ها وجود دارد. ثبت رایگان لینک در دایرکتوری , ثبت لینک با پرداخت هزینه و تبادل لینک

ثبت رایگان لینک در دایرکتوری : برخی از دایرکتوری ها تنها ثبت رایگان و پرداخت هزینه دارند اما تفاوت عمده این دو روش در جستجو شدن در دایرکتوری و عدم کیفیت لینک است nofollow. لینک شما در سایت ثبت می شود اما از کیفیت رنک سایت استفاده نمی تواند بکند.

ثبت لینک با پرداخت هزینه در دایرکتوری : با پرداخت هزینه لینک شما با کیفیت رنک سایت نمایش داده می شود و این امر در بهبود رنک سایت شما تاثیر دارد.

تبادل لینک در دایرکتوری ها : برخی دایرکتوری ها علاقه به تبادل لینک دارند و درج لینک زمانی در این سایت انجام می شود که شما لینک سایت دایرکتوری را در سایت خود درج نماید.

لیست ثبت لینک در دایرکتوری ها

پیدا کردن دایرکتوری های اینترنتی با رنک های بالا که باعث بهبود کیفیت سایت شما شود کاری دشوار است بنابراین ما تصمیم گرفتیم لیستی از این دایرکتوری ها با رنک بالا برای شما منتشر نمایم. این لیست حاوی بیش از ۵۰۰ دایرکتوری با رنک بالا است. برای مشاهده و ثبت رایگان لینک در دایرکتوری ها کلیک کنید.

 

موتورهای جستجو

اگر می خواهید در موتورهای جستجو دیده شوید عجله کنید وگرنه باید هزینه های زیاد و مداوم کنید. امروزه اکثر کاربران نیاز های خود را از طریق موتورهای جستجو دنبال می کنند و همین امر اهمیت موتورهای جستجو را بیش از پیش کرده. هرچه تعداد کاربران موتورهای جستجو بیشتر می شود اهمیت آن افزایش می یابد و هر چه تعداد سایت های اینترنتی افزایش می یابد دیده شدن در موتورهای جستجو سخت تر می شود. ده سال پیش اگر می خواستید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید پس از مدتی فعالیت اینترنتی و درج محتوا در رابطه با کسب و کار در صفحه اول موتورهای جستجو می توانستید دیده شوید اما امروزه تنها با روش های زیر می توانید در موتورهای جستجو دیده شوید. اهمیت موتور های جستجو باعث ایجاد این روش ها شده است. اما قبل از آن بهتر است ساختار موتورهای جستجو مانند گوگل را بررسی نمایم.

وقتی در گوگل مطلبی را جستجو می کنید با صفحه ای رو به رو می شوید که مطالب موتبط با جستجو در آن قابل مشاهده است. مطالبی در وسط صفحه و گاهی مطالب و لینک هایی در بالا و کنار صفحه. اما این دو مشاهده کاملا با هم متفاوت است که در زیر به هر یک از آنها می پردازیم.

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو سئو

سئو روشی برای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد که شامل تکنیک ها و روش های کدنویسی و برنامه نویسی است که وب سایت را بهتر به ربات های موتورهای جستجو معرفی می نماید. همانطور که در قسمت دایرکتوری ها گفته شد یکی از تفاوت های عمده دایرکتوری و موتورهای جستجو در ایجاد و ویرایش توسط کاربر و ربات بود. همانطور که می دانید موتورهای جستجو توسط ربات ها مدیریت می شوند و این ربات ها مسئول فهرست کردن و جمع آوری اطلاعات هستند بنابراین اگر ساختار سایت مطابق با فهم ربات ها نباشد متاسفانه سایت نتیجه خوبی در موتورهای جستجو به دست نمی آورد.

ربات موتورهای جستجو معنی کلمات را نمی داند و با دستورات خاصی مطالب را دسته بندی و جمع آوری می نمایند. از روی دیگر تمامی صاحبین وب سایت های اینترنتی می خواهند در موتورهای جستجو دیده شوند زیرا بستر بسیار عالی برای تبلیغات و افزایش فروش می باشد بنابراین تمامی سایت ها در تلاش اند که به صفحه اول گوگل بیایند. هر وب سایتی که سئو بهتری داشته باشد در نتایج اولیه این جستجو ها قرار می گیرد.

یکی دیگر از مزیت های سئو هزینه پایین آن در مقابل با روش PPC می باشد. در سئو شما یک بار برای مدت زیادی هزینه می کنید و در صفحه اول قرار می گیرید و تا مدت ها در صفحه اول می مانید. ماندگاری شما بستگی به ترافیک آن صفحه و وب سایت های دیگر دارد هرچه فعالیت سایت های دیگر بیشتر باشد جانشین زودتری خواهند بود. از معایب سئو هم می توان به زمان بر بودن آن اشاره کرد. رسیدن به صفحه اول گوگل مستلزم زمان است و به یکباره این اتفاق نمی افتد اما اگر می خواهید یک شبه به صفحه اول گوگل بیابید می توانید از روش PPC استفاده کنید که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد. اگر می خواهید با یک بار هزینه در صفحه اول گوگل دیده شوید حتما به سئو توجه کنید.

روش PPC در موتورهای جستجو

مطالبی که در بالا و یا کنار موتور های جستجو می بینید PPC است اما PPC چیست؟ PPC روشی برای تبلیغ در صفحه اول و تا برخی تا صفحه ۳ گوگل هم قابل مشاهده می باشد. PPC مخفف pay per click به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است. در روش PPC مهم نیست سایت شما در صفحه چندم موتورهای جستجو قرار دارد یا اصلا در موتور جستجو قرار دارد بلکه با هزینه می توانید یک شبه به صفحه اول موتور جستجو بیاید.

همانطور که گفته شد PPC به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است بنابراین وقتی کاربران کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو کرده اند و تبلیغ شما را دیده اند از شما هزینه کم نمی شود بلکه وقتی کاربری بر روی تبلیغ شما کلیک کند هزینه از حساب شما کسر می شود. اگر می خواهید در رابطه با موتور های جستجو و شیوه های تبلیغ در آن بیشتر بدانید مطلب تاثیر موتورهای جستجو در افزایش بازدید را مطالعه بفرماید.

ثبت آدرس سایت در موتورهای جستجو

اگر دامنه ثبت کرده باشید می دانید وقتی آدرس سایت را در موتورهای جستجو وارد می کنید نتیجه ای مشاهده نمی کنید و سایت مشاهده نمی شود . دلیلش ثبت نشدن آدرس سایت در موتورهای جستجو می باشد. برای اینکه موتورهای جستجو وب سایت شما را نشان دهند باید آدرس آن را در موتور جستجو ثبت نماید.

ایتروز برای شما لینک رایگان ثبت آدرس سایت در موتورهای جستجو را قرار داده تا خودتان بتوانید لینک سایت را در آن ثبت نماید.

برای ثبت آدرس سایت در موتورهای جستجو کلیک کنید.

منبع » وبلاگ ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

یک پاسخ

  1. با درود و خسته نباشید
    ممنون میشم سایت نیازمندیهای شهر تو اسم لیست سایت تبلیغاتی بیارین چون هم آگهی رایگان لینکدار داریم و تبادل لینک و…
    با سپاس بیکران از ایتروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *