طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک

3.2/5 - (53 امتیاز)

طراحی سایت استاتیک چیست و به چه وب سایت هایی استاتیک گفته می شود. قبل از اینکه وارد طراحی سایت شویم بهتر است در رابطه با سایت های استاتیک توضیحی دهیم.

سایت استاتیک چیست

همانطور که در مطالب قبلی گفته شد ” آمار تعداد سایت های فارسی ” ۵۰ درصد از وب سایت های فارسی استاتیک هستند و اگر می خواهید در رابطه با وب سایت ها و تاریخچه آن بیشتر بدانید مطلب ” وب سایت چیست ” را مطالعه بفرماید. وب سایت های استاتیک را می توان از قدیمی ترین وب سایت ها دانست زیرا آنها اولین سایت های بارگذاری شده بر روی وب بوده اند. تکنولوژی سایت های استاتیک امروزه پیشرفت داشته اما آنها هنوز هم بر پایه تکنولوژی های اولیه عمل می کنند.

وب سایت های استاتیک شامل تصاویر , محتوا , لینک و غیره می باشند. سایت های استاتیک امروزه می توانند برای نمایش صحیح در موبایل ها و تبلت ها هم بهینه سازی شوند. جالب است بدانید اساس وب سایت های پیشرفته امروزی هم از تکنولوژی سایت های استاتیک پایه ریزی می شوند. حال بهتر است در رابطه با چگونگی طراحی سایت استاتیک و مباحث تخصصی تر صحبت کنیم. با ادامه همراه آژانس دیجیتال ایتروز باشید.

طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک بر پایه کدنویسی اچ تی ام ال می باشد. در چند سال اخیر زبان کدنویسی دیگری برای طراحی وب سایت به نام سی اس اس معرفی شد که وب سایت های استاتیک را از گذشته حرفه ای تر ساخته. قبل از سی اس اس تمامی خصوصیات صفحه از طریق کدنویسی اچ تی ام ال انجام می شد و سی اس اس توانست این کار را بهینه تر و تخصصی تر انجام دهد. امروزه کدنویسی سی اس اس بسیار محبوب است و رو به پیشرفت.

طراحی سایت استاتیک یک بار انجام می شود و به جز طراح سایت کسی دیگری نمی تواند در صفحه تغییرات ایجاد کند. زیرا تغییرات نیاز به داتش کدنویسی دارد و تغییر اشتباه می تواند سایت را مخدل نماید. سایت های استاتیک حجم کمتری دارند و با سرعت بیشتری بارگذاری می شوند اما این نکته باعث بهتر بودن سایت های استاتیک نمی شود.

حال که با ساختار و چگونگی شکل گیری سایت های استاتیک آشنا شدید بهتر است یک مثال بزنیم. فرض کنید شما می خواهید یک سایت استاتیک سفارش دهید و آشنایی با طراحی سایت استاتیک ندارید. برای اینکه راحت تر بتوانیم سایت استاتیک را طراحی کنیم از کاتالوگ خدمات یا محصولات استفاده می کنیم و ساختار کاتالوگ را به ساختار پروتوتایپ تغییر می دهیم . پس از تغییر ساختار طبق سلیقه شما می توانیم با استفاده از محتوا و تصاویر کاتالوگ طراحی نمایم. پس از اتمام طراحی شاید شما بخواهید تغییراتی در طرح یا متن و یا هر کجای سایت بدید پس این تغییرات توسط طراح سایت اعمال می شود و نسخه نهایی سایت استاتیک در اینترنت بارگذاری می شود. پس از بارگذاری شما قادر نخواهید بود تغییرات در سایت ایجاد کنید صفحه ای اضافه کنید و یا تغییرات دیگر. تنها سایت را می توانید مشاهده نماید و هر تغییر باید توسط طراح انجام پذیرد.

چه موقعی طراحی سایت استاتیک مناسب است ؟ با تجربیاتی که از طراحی سایت استاتیک از بالا بدست آوردید می دانید که تغییر در آن کار طراح سایت است و برای شما هزینه در بردارد پس اگر می خواهید سایت استاتیک طراحی کنید بهتر است وب سایت شما بدون تغییر باشد. یعنی اطلاعاتی را در قالب سایت بر روی اینترنت قرار دهید که نخواهید آن را تغییر دهید.

اگر می خواهید حتی بخشی از وب سایت بدون تغییر باشد هم می توانید آن قسمت خاص را استاتیک طراحی کنید برای مثال می خواهید صفحه اول سایت شما یک صفحه ثابت باشد و به چند بخش لینک شود با یک طراحی زیبا. این صفحه را می توانید استاتیک طراحی کنید.

هزینه طراحی سایت استاتیک بستگی به تعداد صفحه و ساختار بخش های آن دارد اما به نسبت هزینه اش از طراحی سایت داینامیک کمتر است.

اگر می خواهید در رابطه با تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک بیشتر بدانید توصیه می کنیم مطلب ” تفاوت طراحی سایت استاتیک و طراحی سایت داینامیک ” و یا در مورد طراحی سایت داینامیک می توانید آن را مطالعه بفرماید.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *