تفاوت لینک های noFollow و nofollow

تفاوت لینک های noFollow و Dofollow

4.8/5 - (9 امتیاز)

بررسی اعتبار سنجی و تفاوت لینک های noFollow و Dofollow در آکادمی تجارت آنلاین ایتروز. نکته ای مهم در سئو توسط لینک سازی و اعتبار سنجی در لینک ها. برای اینکه بدانید nofollow چیست یا dofollow چیست مقاله ما را دنبال نماید.

تفاوت لینک های noFollow و Dofollow

اگر می خواهید تفاوت لینک های noFollow و Dofollow را بدانید لازم است درمورد هر یک توضیح دهیم. در این توضیحات متوجه تفاوت آنها خواهید شد.

dofollow چیست؟

هایپر لینک قابلیتی است که هر چیزی مانند نوشته یا تصویر در بین این تگ قرار بگیرید قابلیت آن را پیدا می کند تا با کلیک بر روی آن کاربر را به صفحه مشخصی منتقل نماید. این تگ به زبان کدنویسی اچ تی ام ال در سورس سایت مانند زیر نوشته می شود :

<a/>تگ لینک<“a href=”domain.com>

nofollow چیست؟

در قسمت dofollow در رابطه با ساخت هایپر لینک توضیح داده شد. هر هایپر لینک دارای اعتبار می باشد. این اعتبار کیفیت دامنه یا صفحه ای است که لینک در آن قرار دارد. در حالت dofollow اعتبار دامنه برای لینک برمی گردد که به آن بک لینک می گویند. اما اگر لینک nofollow باشد اعتبار دامنه یا صفحه برنمی گردد. برای بی اعتبار کردن لینک کافی است کد rel را در تگ لینک قرار بدیم مانند زیر:

<a/>تگ لینک<“a href=”domain.com” rel=”nofollow>

با قرار دادن کد rel هایپر لینک بی اعتبار می شود و کیفیت دامنه و صفحه بر نمی گردد اما این بدین معنی نیست که لینک های nofollow بی ارزش هستند بلکه در سئو تاثیر گذار هستند اما تاثیر لینک های dofollow بیشتر از nofollow است مخصوصا اگر دامنه یا صفحه از اتوریتی بالایی برخوردار باشد.

بررسی لینک های noFollow و Dofollow

برای بررسی لینک مورد نظر کافی است موس را روی لینک نگه داشته و کلیک راست را بزنید سپس در انتهای منو بر روی گزینه inespect کلیک کنید. کادری در انتهای صفحه مرورگر باز می شود و می توانید کد لینک را مشاهده کنید مطابق با تصویر زیر درون کد تگ رل می توانید دوفالو یا نوفالو باشد.

بررسی لینک های noFollow و Dofollow

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

2 پاسخ

    1. سلام؛ ممنون از توجه شما.
      ساده ترین راه برای لینک دار کردن در قسمت کامنت این هست که متن مورد نظر خود را در ورد آفیس نوشته و هایپرلینکش کنید سپس همون متن رو در قسمت کامنت کپی کنید. اما اگر فکر می کنید با قرار دادن لینک در قسمت کامنت سایت ها آن لینک تبدیل به دوفالو میشه این تفکر اشتباهی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *