از بین بردن بخار داخل لنز دوربین موبایل

از بین بردن بخار داخل لنز دوربین گوشی موبایل

4.3/5 - (20 امتیاز)

آموزش از بین بردن بخار داخل لنز دوربین گوشی موبایل برای گوشی های ضد آب و غیره. از طریق این روش بخار داخل لنز دوربین گوشی موبایل را از بین ببرید.

از بین بردن بخار داخل لنز دوربین گوشی موبایل

در فصل تابستان هستیم و خیلی از عزیزانی که گوشی های ضد آب دارند علاقه دارند گوشی موبایل را همراه خود به استخر، دریا و در کل در معرض آب قرار دهند. برخی از گوشی هایی هم که ضد آب نیستند امکان دارد در این فصل داخل لنز دوربین موبایلشان بخار بگیرد که در این آموزش خواهیم گفت چگونه این مشکل را برطرف کنید.

از بین بردن بخار داخل لنز دوربین موبایل

چگونه داخل لنز دوربین گوشی موبایل بخار می کند؟

شاید برای افرادی که گوشی های ضد آب داشته باشند این موضوع عجیب باشد که چرا لنز دوربین گوشی موبایل بخار می کند ؟ علت این موضوع سرد و گرم شدن محفظه لنز دوربین گوشی موبایل است. آب استخرها معمولا در تابستان سرد هستند و وقتی گوشی موبایل را به داخل آب می برید محفظه لنز گوشی موبایل سرد شده و وقتی زیر نور آفتاب قرار بگیرد محفظه بخار می کند.

از بین بردن بخار داخل لنز دوربین گوشی موبایل

برای از بین بردن بخار داخل لنز دوربین گوشی موبایل در اینترنت جستجو کردم آموزش های فارسی در این رابطه قرار دادن لنز دوربین در مقابل نور خورشید را پیشنهاد داده بودند که وقتی امتحان می کنید برای چند دقیقه ای لنز کاملا شفاف است اما بخار برگشته و لنز به حالت بخار گرفته در میاید یکی دیگر از معایب این آموزش قرار دادن موبایل زیر نور مستقیم آفتاب است که خود باعث مشکلاتی برای گوشی موبایل می شود پس توصیه می کنیم اصلا این کار را انجام ندهید.

هرگز برای از بین بردن بخار داخل لنز گوشی موبایل آن را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید

راه حل ساده و بسیار مفید برای از بین بردن بخار داخل لنز دوربین گوشی موبایل که به گوشی هم آسیب نمی رساند گذاشتن گوشی در کیسه برنج است. خوشبختانه کیسه برنج در تمامی خانه ها یافت می شود و کافی است گوشی را به مدت یک یا دو روز بسته به بخار گرفتگی در کیسه برنج قرار دهید تا به مرور بخار داخل لنز دوربین گوشی موبایل از بین برود. شاید زمان بر باشد اما صد در صد مفید و کاملا بخار را از بین می برد. می توانید در ساعاتی که از گوشی استفاده نمی کنید برای مثال شب قبل از خواب آن را در کیسه برنج قرار دهید.

از بین بردن بخار داخل لنز دوربین موبایل

فیلم برداری و عکاسی با موبایل در آب یکی از تفریحاتی است که در تابستان خیلی از افراد علاقه مند به انجام آن هستند اما چند نکته را حتما فراموش نکنید.

اگر گوشی موبایل را در آب سرد بردید پس از آن هرگز زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید به دو دلیل به غیر از بخار گرفتگی گرمای زیاد باعث از بین رفتن شارژ و لطمه به باطری موبایل شما می شود و همچنین ال سی دی گوشی موبایل ترک می خورد.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

16 پاسخ

  1. باسلام گوشیمو ضد عفونی میکردم. بعد دیدم داخل لنز دوربین سلفی سفید شده بخار شده. بعد میرم دوربین میگه مسدود شده . Erorمیده.
    چی کنم . تروخدا جواب بدین

  2. با سلام
    گوشی من ایفون 7 هست و ضد آبه، من این گوشی و قبلا داشتم و بارها زیر آب گرفتم و اتفی پیش نیومد تا اینکه یک گوشی مشابه دست دوی تمیز از اشنا خریدیم ولی چون صدای باند ضعیفی داشت به توصیه تعمیرکار با مسواک زیر آب شستشو دادم کلا 5 دقیقه نشد
    یک دو ساعت بعد هوم از کار افتاد و کاملا سفت شد و بعد صدای همه چی قطع شد!! ریست ستینگ کردم موقتی درست میشد و مجدد این اتفاق میافتاد تا اینکه گوشی مدام ریست شد و داغ کرد و روی لنز بخارنشست. به سختی خاموشش کردم و تو برنج گذاشتم ایا حل میشه ؟؟ اگر نشد چکار باید بکنم ؟؟

  3. سلام تروخدا کمکم کنید داشتم گوشیم روضد عفونی میکردم بخار گرفت داخل برنج هم گزاشتم ۱۵ دقیقه نشد ? ببرم مغازه تمیز کنن خوب میشه؟
    تروخدا جواب بدین
    لطفاً در ایمیل هم پاسخ بدید ترو خدا

    1. فرایند برنج برای از بین بردن بخار گوشی کند است. بنابراین توصیه می کنیم یک الی دو روز گوشی را در برنج گذاشته و از آن خارج نکنید.

    2. سلام
      خیلی ممنون از سایت خوبتون
      گوشی من شیائمی ردمی نوت هشته
      من دیشب داشتم گوشیم رو ضد عفونی می‌کردم
      که متوجه شدم دوربین بخار گرفته
      سریعا در اینترنت جستجو کردم و خدارو شکر سایت شما رو دیدم و با گزاشتن گوشی داخل برنج به مدت 6 ساعت
      و صبح که برای نماز بیدار شدم دیدم دوربین کاملاً شفاف شده.
      یه نکته به همه بگم که وقتی گوشی بخار گرفت گوشی رو سریعاً خاموش کنید چون دمای گوشی داغ باشه بیرون هم سرد بخار بدتر میشه‌.
      ‌شما باید حتماً همون لحظه اول گوشی رو از قسمت دوربین وارد کیسه برنج کنید.
      و تحمل کنید تا انشاالله مشکل برطرف شود.
      باز هم ممنون از سایت خوبتون ❤️❤️❤️

  4. گوشی من ردمی نوت 8 هست داخل اب افتاده پس ارز این اتفاغ گوشی رو داخل برنج گزاشتم تمام مشکلاتش بر طرف شد ولی دوربینم نه

  5. گوشی من a50 چیکار کنم افتاده توی اب سرد بعد اوردم بیرون دوربیناش بخار کرده و مشکی دیده میشه و صدای پیام اومدنم خش خش میکنه چیکار کنم راه حلی هست

    1. واسه ی بلندگو اینکه اول دستمال کاغذی رو بپیچونیم جوری که به داخل بلندگو بره بعد دستمال رو بچرخونیم یا که اگه اب رو دیواره های بلندگو نشسته بود بره و خش خش نکنه یا اینکه دستمالو هی ببریم تو و بیاریم بیرون اگه نشد اب نشته رو بلندگو و اسیب رسونده باید عوض شه ولی دوربینو نمیدونم

  6. سلام گوشی من شیائومی نوت ۸ پرو هستش.لنزش بخار افتاده و دوربینشم میرم میگه دوباره راه اندازی کنید
    وقتیوکه ک راه اندازی مجدد میکنم دوربینش کار نمیکنه باید چیکار کنم؟!!!

  7. سلام.متاسفانه گوشی من )samsung galaxy a10s)به دوربین جلوش آب و‌ مایع ظرفشویی نفوذ کرده .فک میکنم حدود ۶ ۷ ساعت بعدش هم متوجه شدم خاموشش کردم و شب تا صبح داخل برنج گذاشتم ولی وقتی صبح روشن کردم بازم همونجوری بخار گرفته بود حالا اگه این راه حل جواب نده چه کار دیگه ای میشه کرد ؟

  8. بسیار عالی ممنون از شما
    گوشی من هم از داخل بخار کرده الان خیلی بهتر شده با تشکر

    1. خوشحالیم مطلب موثر واقع شده. ممنون که از سایت ما دیدن می فرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *