بازاریابی به روش AIDA

بازاریابی به روش AIDA

5/5 - (2 امتیاز)

فرمول کسب و کار AIDA مخفف ( Attention Interest Disire Action ) روشی قدیمی اما کلیدی در ابعاد وسیع در تعریف می باشد. ما آن را در قالب متریال های تبلیغاتی بررسی می کنیم

AIDA چیست ؟

یک فرمول قدیمی اما کارآمد در بازاریابی و فروش محصولات. فرمول AIDA متشکل از چهار بخش ۱٫ آگاهی ۲٫ علاقع ۳٫ تمایل ۴٫ عمل است.

فرمول AIDA در متریال های تبلیغاتی :

این فرمول در بخش های مختلفی کاربرد دارد اما ما می خواهیم با استفاده از این فرمول متریال تبلیغاتی را تنظیم نمایم تا شما با آگاهی از فرمول AIDA بتوانید محتوای تبلیغاتی خود را هدفمند ایجاد نماید.

تعریف AIDA :

Attention یا آگاهی : با استفاده مناسب از تیترهای اغوا کننده, طرح ها و رنگ های جذاب در متریال تبلیغاتی خود شما قطعا در جلب توجه مخاطبان موفق عمل خواهید کرد.

Interest یا علاقه : هنگاهی که توجه مشتریان خود را جلب کردید باید اقدامات لازم را جهت علاقه مندی آنها به محصولات و خدمات تان فراهم کنید. بررسی کنید که چه موضوع سودمندی را می توانید برای مشتریان تان مطرح کنید. موضوعی کاملا جدید و متفاوت.

Disire یا تمایل : نسبت به محصولات خود میل و رغبت ایجاد کنید. عکسی از محصول یا خدمات تان منتشر کرده و اطلاعات مورد نیاز و جزئیات لازم در ارتباط با مزایای استفاده از آن را ذکر کنید. استفاده از نکات اصلی و کلیدی خدمات و کالاهای تولیدی شما در این بخش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

Action یا عمل : انتهای متریال تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که مشتریان شما را به انجام کاری تشویق کند. سعی کنید در ارتباط با آنچه از مشتریان خود می خواهید شفاف باشید. ارائه برگه های تخفیف در خرید کالا, دعوت مشتریان به مشاهده از وب سایت شما, دعوت از آنها برای حضور در رویداد تبلیغاتی که برگزاری آن از سوی شما صورت گرفته و در نهایت تشویق مخاطبین برای برقراری تماس با شما.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *