سایت واکنش گرا (ریسپانسیو responsive) چیست

سایت واکنش گرا (ریسپانسیو responsive) چیست

4.1/5 - (15 امتیاز)

سایت واکنش گرا (ریسپانسیو responsive) چیست ؟ به وب سایت هایی گفته می شود که هدف آن نمایش مطلوب صفحه در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های مختلف می باشند.

سایت واکنش گرا (ریسپانسیو responsive) چیست؟

سایت واکنش گرا ریسپانسیو (Responsive web design) یک روش طراحی وب است که هدف نمایش مطلوب صفحه در دستگاه‌های تلفن‌ هوشمند, تبلت تا نمایشگر کامپیوترهای رومیزی است.
یک وب‌سایت طراحی شده با کدهای اچ تی ام ال به روش واکنش گرا با لایه‌های انعطاف‌پذیر، طراحی‌های شناور، تصاویر انعطاف‌پذیر و مدیا کوئری‌های سی اس اس سازگار است.

سایت واکنش گرا (ریسپانسیو responsive) چیست

چگونه سایت طراحی سایت واکنش گرا می شود؟

مفهوم سایت واکنش گرا responsive (شبکه‌های انعطاف‌پذیر) این است که در آن برای اندازه عناصر صفحه به جای واحدهای مطلق مانند پیکسل یا پوینت از واحدهای نسبی مانند درصد استفاده می‌کنیم. اندازه تصاویر انعطاف‌پذیر نیز با واحدهای نسبی تعیین می‌گردد تا بیرون از عنصر نمایش‌دهنده خود نشان داده نشود. مدیا کوئری‌ها امکان استفاده از سی اس اس های مختلف برای صفحه براساس ویژگی‌های دستگاه نمایش‌دهنده (معمولاً براساس عرض مرورگر وب) فراهم می‌کنند.

طراحی ریسپانسیو

با اهمیت روز افزون گوشی های هوشمند و تبلت ها و نزدیکی ارتباط آنها با انسان نقش طراحی ریسپانسیو روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا این امکان را به بیننده می دهد تا سایت یا فروشگاه مورد نظر را در دستگاه های مختلف با رزولوشن های مختلف به خوبی مشاهده نماید.

سایت ها و فروشگاه هایی که از طراحی ریسپانسیو استفاده می کنند می توانند مراجعان بیشتری از طریق گوشی های هوشمند و تبلت ها دریافت نمایند و کاربران نیز بسیار راحت می توانند با آن وبسایت ارتباط برقرار کنند.
برای مثال وبسایت آژانس دیجیتال ایتروز یک وبسایت ریسپانسیو شده است و وقتی از طریق کامیوتر یا لپ تاپ وارد آن می شود ظاهر آن مطابق با رزولوشن صفحه شما تنظیم می شود و وقتی وبسایت را در گوشی هوشمند و یا تبلت باز می کنید تمامی مشخصات صفحه با ابعاد دستگاه شما هماهنگ می شود و از این طریق می توانید به راحتی مطالب را بخوانید و یا تصاویر را مشاهده نماید.

وبسایت هایی که ریسپانسیو نیستند وقتی در موبایل باز می شوند متن های بسیار کوچک و غیر قابل خواندن دارند و کادربندی ها در آنها صحیح و کاربرپسند نیست.
برای اینکه به خوبی متوجه شوید یک سایت ریسپانسیو چه تفاوتی با یک سایت معمولی دارد بهتر است دو سایت زیر را در مرورگر گوشی هوشمند خود وارد و نتیجه را بررسی نماید.

ورزش سه و ایتروز

منبع» آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *