بازاریابی چریکی یا Guerrilla marketing چیست؟

بازاریابی چریکی یا Guerrilla marketing چیست؟

5/5 - (4 امتیاز)

بازاریابی چریکی یا Guerrilla marketing به مجموعه روش‌هایی گفته می‌شود که برای تبلیغات و فروش محصولات و خدمات، بدون صرف هزینه‌های بزرگ در تبلیغات و با استفاده از روش‌های خلاقانه و نوآورانه صورت می‌گیرد.

بازاریابی چریکی یا Guerrilla marketing چیست؟

این روش با استفاده از تبلیغات خلاقانه، غیر معمول و جالب، به جای استفاده از روش‌های معمول تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی، روزنامه و مجلات، توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. این روش به هدفمندی و خلاقیت برای جذب مشتریان و ایجاد بازار برای محصولات و خدمات کمک می کند.

مزیت های بازاریابی چریکی نسبت به مدل های دیگر بازاریابی

بازاریابی چریکی یکی از مدل‌های بازاریابی جدید است که در برخی جوامع کاربرد دارد.

مزیت‌های بازاریابی چریکی نسبت به مدل‌های دیگر بازاریابی عبارتند از:

 هزینه کمتر: بازاریابی چریکی، به دلیل داشتن شبکه‌ای از کاربران و فعالین، هزینه کمتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و چاپی دارد.

اعتماد و ارتباط با مشتری: بازاریابی چریکی، به دلیل اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، اعتماد و ارتباط بیشتری با مشتریان دارد.

دسترسی به بازار جدید: بازاریابی چریکی، به دلیل داشتن شبکه‌های گسترده و فعالین بیشتر، به کسانی که در بازار جدیدی فعالیت می‌کنند، کمک می‌کند تا به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند.

افزایش فروش: با استفاده از بازاریابی چریکی، می‌توان فروش را افزایش داد و به دلیل اعتماد بیشتر مشتریان، خریداران دائمی بسازیم.

افزایش شناخت برند: با استفاده از بازاریابی چریکی، می‌توان شناخت برند را افزایش داد و از طریق ارتباط با مشتریان، به دلیل داشتن بازخورد مثبت و رضایت آنها، سطح شناخت برند را افزایش داد.

چند نمونه از بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی یا Guerrilla marketing چیست؟

بازاریابی چریکی یا Guerrilla marketing چیست؟

بازاریابی چریکی یا Guerrilla marketing چیست؟

بازاریابی چریکی یا Guerrilla marketing چیست؟

روش های پیاده سازی بازاریابی چریکی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی: با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر، می‌توانید مخاطبان خود را به راحتی جذب کنید و از این راه فروش خود را افزایش دهید.

تبلیغات در محیط‌های آنلاین: با تبلیغات در سایت‌های مختلف و از جمله سایت‌های خبری، می‌توانید به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید و برای فروش خود تلاش کنید.

استفاده از ابزارهای مختلف تبلیغاتی: از ابزارهایی مانند گوگل ادوردز، بنرهای تبلیغاتی و ابزارهای دیگر تبلیغاتی استفاده کنید تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

استفاده از کد تخفیف و جشنواره‌های بازاریابی: با ارائه کد تخفیف و جشنواره‌های بازاریابی، می‌توانید مخاطبان خود را به خرید از شما تشویق کنید و فروش خود را افزایش دهید.

ارائه خدمات پس از فروش بهتر: با ارائه خدمات پس از فروش بهتر به مشتریان، می‌توانید اعتماد آنها را به شما بیشتر کنید و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید.

چند نمونه از برندهای موفق در بازاریابی چریکی

  1. کوکاکولا
  2. مک‌دونالدز
  3. نایکی
  4. پرولکس
  5. استارباکس
  6. گوگل
  7. آمازون
  8. فیسبوک
  9. اپل
  10. سامسونگ

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *