تاثیر متاتگ ها در سئو

تاثیر متاتگ ها در سئو

3.9/5 - (9 امتیاز)

بررسی تاثیر متاتگ ها در سئو و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو. متاتگ کلمات کلیدی و متاتگ توضیحات چیست و چرا مهم است.

متاتگ چیست؟

متاتگ کد منحصر به فردی است در کدنویسی به زبان اچ تی ام ال . متاتگ قسمتی از متن است که محتوای صفحه را توصیف می کند. متاتگ ها در صفحه قابل مشاهده و کاربرد ندارند بلکه در سورس سایت قابل مشاهده اند. متاتگ ها به موتور جستجو کمک می کنند تا آنها متوجه محتوای صفحه شوند. البته این کار تنها از طریق متاتگ ها انجام نمی شود اما متاتگ ها در این زمینه تاثیرگذارند.

متاتگ کلمات کلیدی و توضیحات در سورس سایت ایتروز

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می فرماید متاتگ ها در سورس سایت در کدهای اچ تی ام ال و در قسمت بالایی صفحه سورس به این شکل نمایش داده می شود. متاتگ توضیحات قسمتی از متن است که محتوای صفحه را توصیف می کند و متاتگ کلمات کلیدی مهمترین کلمات صفحه می باشند.

تاثیر متاتگ های کلمات کلیدی و توضیحات در گوگل

اگر در وب سایت خود از متاتگ کلمات کلیدی و توضیحات استفاده کرده باشید وب سایت شما در گوگل به شکل بالا نمایش داده می شود.

تاثیر متاتگ ها در سئو

متاتگ ها تعداد قابل توجهی هستند اما هر متاتگ فاقد اعتبار لازم می باشد. برخی از متاتگ ها با تغییر الگوریتم موتورهای جستجوگر و پیشرفت کدنویسی تغییر کرده و یا منسوخ می شوند. برخی بر این عقیده اند که استفاده زیاد از متاتگ ها باعث تاثیر در سئو می شود اما این دیدگاه اشتباه است. اگر بدون اطلاع از کاربرد متاتگ ها از آنها استفاده نماید نه تنها در سئو تاثیر گذار نیست بلکه تاثیر عکس دارد. از مهم ترین متاتگ ها همانطور که گفته شد می توان به کلمات کلیدی و توضیحات اشاره نمود.

نکات مهم در استفاده از متاتگ ها

مهمترین نکته در استفاده متاتگ ها یکپارچه سازی متن های صفحه است. برای مثال صفحه شما از عنوان ، محتوا ، تشکیل شده است. برای بهترین تاثیر سئو در توضیحات می بایست متن مختصری از مفهوم کلی صفحه با استفاده از مهمترین کلمات در توضیح استفاده نماید. سپس توضیحات را به بخش های کوچکتری تقسیم نموده و در قسمت کلمات کلیدی استفاده نماید. توجه داشته باشید کلمات استفاده شده در عنوان ، توضیحات و کلمات کلیدی باید بسیار بهم نزدیک باشند تا بیشترین تاثیر بر روی سئو صفحه گذاشته شود.

در مطالب آینده بیشتر در رابطه با متاتگ های مهم و تاثیرگذار در سئو توضیح خواهیم داد.

 

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *