افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

5/5 - (2 امتیاز)

چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم. دلیل اینکه بعضی از سایت ها کند و برخی سریع هستند چیست؟ افزایش سرعت سایت آکادمی ایتروز همراه باشید.

برای افزایش سرعت سایت روش های زیادی وجو دارد اما در ابتدا شما باید بدانید وب سایت شما با چه برنامه نویسی بر روی چه فریمورک یا سی ام اسی پیاده سازی شده. قبل از چگونگی افزایش سرعت سایت بهتر است به بررسی کلی وب سایت ها بپردازیم.

سرعت سایت در فریمورک ها و سی ام اس ها

وب سایت های حرفه ای در دنیا از دو روش برای لانچ شدن سایت استفاده می کنند. استفاده از فریمورک و سی ام اس است. در این مقاله می خواهیم در رابطه با سرعت سایت صحبت کنیم پس تفاوت آنها را در سرعت بررسی می نمایم.

سرعت سایت در فریمورک

فریمورک ها قالب سایت به صورت آماده ندارند و قالب در فریمورک ها باید به صورت سفارشی طراحی شود. همین امر باعث می شود این قالب ها با توجه به نیاز مشتری طراحی گردد و از کدهای اضافی در آن پرهیز شود. البته کدنویسی کم و تمیز به علم طراح هم بستگی دارد اما در کل کدنویسی و طراحی سایت سفارشی یا اختصاصی باعث می شود از کدهای کمتری در سورس سایت استفاده شود و همین امر باعث افزایش سرعت سایت می شود. به عنوان نمونه می توان وب سایت ایتروز که با فریمورک لاراول نوشته شده را مثال زد که با داشتن مطالب زیاد و عکس در صفحه اول ولی با سرعت نه تنها صفحه اول بلکه تمامی صفحات بارگذاری می شودند. یکی از دلایل این افزایش سرعت سایت ایتروز کدنویسی کم و تمیز بوده.

سرعت سایت در سی ام اس ها

برخلاف فریمورک ها سی ام اس ها قالب های آماده دارند و می توانید آنها را خریداری و بر روی سیستم مدیریت محتوا اجرا کنید. مزیت این قالب ها امکانات بسیار زیادی است که دارند برای مثال بخش های مختلفی از سایت مانند هدر و فوتر و … به اشکال مختلف و با گرافیک های مختلف برای ادمین سایت قابل تغییر است همچنین خیلی از دسترسی ها بدون نیاز به علم برنامه نویسی و کدنویسی قابل تغییر است. تنها با آموزش کنترل پنل سایت و کنترل پنل سی ام اس که توسط ایتروز آموزش داده میشود شما به راحتی می توانید سایت خود را مدیریت نماید.

اما این سیستم کامل و جامع همانقدر که کامل است همانقدر هم می تواند در سرعت سایت تاثیر مفنی داشته باشد. زیرا برای تغییر مثلا هدر به اشکال مختلف و یا داشتن صفحات متنوع باید کدهای بیشتری نوشته شود و برای اینکه ادمین بتواند بدون علم برنامه نویسی تغیراتی را اعمال نماید باید خط های بیشتری برنامه نویسی شود و همه این کدنویسی ها و برنامه نویسی های اضافی باعث می شود وب سایت بسیار سنگین شود.

اما می توان برای سی ام اس ها قالب های اختصاصی نوشت. قالب های اختصاصی نصبت به قالب های آماده سرعت بیشتری دارند اما به دلیل اجرای اسکریپت های سی ام اس بر روی قالب باز هم نمی توان سی ام اس ها را با فریمورک ها مقایسه کرد. برای طراحی اختصاصی قالب با ایتروز در ارتباط باشید.

افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت در فریمورک ها و قالب های سفارشی یا اختصاصی استفاده از کدهای به روز و کم خط است همچنین بهره گیری از روش های ارائه شده گوگل برای کاهش حجم سایت یا سرور می باشد. اگر از قالب های آماده استفاده می کنید می توانید از افزونه ها و ماژول هایی که در این رابطه وجود دارند بهره مند شوید.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *