روابط عمومی در اینترنت مارکتینگ

روابط عمومی در اینترنت مارکتینگ

5/5 - (1 امتیاز)

عصر اینترنت و دنیای مجازی تجارت ها را تحت تاثیر قرار داده و روش های جدیدی را معرفی کرده. یکی از روش هایی که تاثیر به سزایی در ساختار شرکت ها گذاشته روابط عمومی در اینترنت مارکتینگ است. پیش تر سازمان ها از عنوانی به نام روابط عمومی بهره می بردند اما در دنیای مجازی تعریف این دو از هم متفاوت است.

بررسی روابط عمومی سنتی

یک سازمان از مشتریان، تامین کنندگان، کارکنان، سرمایه گذاران، نهادهای قانونی و دولت، شبکه توزیع، NGOها و غیره سود آوری می کنند. تمرکز واحد بازاریابی بر ایجاد و حفظ ارتباط سودآور با مشتریان متمرکز است، واحد روابط عمومی باید این ارتباط سودآور را با کلیه ذینفعان سازمان که مشتری نیز یکی از آنهاست برقرار کند و تداوم بخشد.

روابط عمومی در کسب و کار سنتی، بازاریابی و روابط عمومی واحدهای مجزایی در سازمان بودند که همپوشانی و اشتراکات زیادی با هم نداشتند. به عبارت دیگر دو جزیره دور از هم بودند. ولی این فاصله در فضای مجازی و با فراگیر شدن شبکه­ های اجتماعی روز به روز در حال کم شدن هست و تقریبا در حال یکی شدن هستند. نقطه مشترک آنها را می توان محتوا (Content) خواند.

بررسی روابط عمومی در اینترنت مارکتینگ

روابط عمومی در اینترنت مارکتینگ روش روابط عمومی در سازمان ها را به کل تغییر داده , اینترنت عامل اصلی در این تغییر است. قبل از استفاده عمومی از اینترنت رسانه ها , جراید سهم بزرگی در تبلیغات روابط عمومی ها بازاریابی داشت اما با فراگیر شدن اینترنت, اینترنت به رقیب بزرگی برای آنها تبدیل شد و روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

اهمیت روابط عمومی در اینترنت مارکتینگ

همانطور که گفته شد با عمومی شدن اینترنت و استقبال افراد در استفاده از آن این صنعت به صنعتی رو به رشد تبدیل شد. در سال های اخیر با تولید اسمات فون ها و تبلت ها به رشد بیشتری رسیده در حالی که آمارها نشان می دهد در دهه اخیر رسانه اجتماعی در مقایسه با رسانه های سنتی رشد بیشتری داشته اند و کارشناسان از رشد بیشتر آن در سال های آینده خبر می دهند.

در دهه های اخیر تلویزیون قوی ترین رسانه تبلیغاتی به شمار می آمد و نقطه قوت آن وجود تلویزیون در منازل و دیده شدن در سطح وسیع تبلیغ بود اما همانطور که امروزه مشاهده می کنید این تبلیغات و اطلاعات به ما نزذیک و نزدیک تر و همیشه در کنار ما هستند. مخاطب از طریق تلفن همراهش می تواند به اطلاعات روز دسترسی پیدا کند. از طریق رسانه های اجتماعی آن ها را دنبال نماید و در لحظه می تواند به سطح عظیمی از اطلاعات دسترسی داشته باشد.

چه مواردی باعث اهمیت روابط عمومی در اینترنت مارکتینگ می شود.

دسترسی آسان به اطلاعات
دریافت اطلاعات روز در هر زمان و مکان
روند رو به رشد فناوری های تحت وب
علاقه مندی مخاطبین به استفاده از فناوری های تحت اینترنت
امروزه در دنیای اینترنت مارکتینگ بازاریابی اینترنتی و روابط عمومی مثل روش سنتی دو بخش مجزا نیست و تقریبا در یک راستا فعالیت می نمایند. محتوا نقطه مشترک این دو است اما فعالیت های هر یک متفاوت می باشد.

برنامه استراتژیک روابط عمومی ها

در گذشته برنامه های استراتژیک برای ذینفعان سازمان ها به صورت جداگانه برنامه ریزی می شد اما فعالیت در اینترنت و وب سایت ها این برنامه ها را به هم نزدیک و یکپارچه نموده. امروزه وب سایت شما قابل مشاهده برای تمامی ذینفعان سازمان می باشد و برنامه های ارائه شده باید تمامی طیف ها را در بر گیرد.

کلیدی ترین استراتژی استفاده از محتوا در راستای اهداف و برنامه ریزی های انجام شده صورت می پذیرد. سازمان اهداف خود را برای تولید محتوایی که بتواند طیف ذینفعان خود را پوشش دهد متمرکز میکند. تولید محتوای استراتژیک می تواند شامل تولید مقالات , تولید مطالب مطبوعاتی باشد.

مقالات

مقالات به اشکال مختلفی تولید می شوند. و برای تولید محتوای آموزشی به موارد زیر توجه فرماید

مقالات تولید شده باید در راستای فعالیت سازمان باشد

مقالات تولید شده می تواند در قالب مطلب , تصویر و ویدئو منتشر شود

مطالب مطبوعاتی

تولید محتوای مطبوعاتی در راستای فعالیت سازمان

منبع » وبلاگ ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *