وب دایرکتوری چیست؟

وب دایرکتوری چیست؟

3.5/5 - (2 امتیاز)

از گذشته با دایرکتوری آشنا هستیم دفترچه هایی که وقتی به دنبال چیزی می گردیم در آن جستجو می کنیم. دایرکتوری ها می توانند تخصصی در رابطه با یک موضوع باشند و یا می توانند موضوعات مختلفی را معرفی نمایند. برای مثال دایرکتوری مشاغل دفترچه ای طبقه بندی شده از گروه مشاغل است که در آن شغل ها در قالب نام شغل توضیحات و اطلاعات تماس را در خود جای داده اند و افراد می توانند با مراجعه به آن دایرکتوری مشاغل مورد نیاز خود را جستجو نمایند. در دنیای اینترنت ساختار دایرکتوری ها تفاوت زیادی نداشته اما استفاده از آنها کمی تغییر کرده که در ادامه همراه با ایتروز آنها را بررسی می نمایم.

وب دایرکتوری یا فهرست های اینترنتی چیست؟

دایرکتوی و فهرست ها در دنیای اینترنت چیست و چه کاربردی دارد؟ دایرکتوری های اینترنتی یا وب دایرکتوری روشی برای معرفی وب سایت ها به کاربران است. وب سایت ها با توجه به موضوعشان در این دایرکتوری ها قرار می گیرند و کاربران به راحتی می توانند با ورود به گروه مورد نظر وب سایت هایی که در آن زمینه فعالیت می کنند را مشاهده نمایند.

تفاوت دایرکتوری و موتور جستجوگر

دایرکتوری یا فهرست ها مانند موتورهای جستجو عمل می کنند اما یک تفاوت عمده در این دو وجود دارد. همانطور که گفته شد وب دایرکتوری یک وبگاه است که توسط افراد مدیریت می شود اما موتورهای جستجو توسط ربات های اینترنتی مورد بررسی و دسته بندی قرار می گیرند. در نتیجه نمایش جستجو در وب دایرکتوری ها مرتبط تر از موتور های جستجو می باشد.

ثبت لینک وب سایت

ثبت لینک سایت در وب دایرکتوری ها یا فهرست ها باعث می شود افراد راحت تر بتوانند وب سایت شما را در قالب فعالیت تان پیدا کنند و وارد آن شوند و همین باعث افزایش بازدید وب سایت می شود.

انواع دایرکتوری ها

دایرکتوریه ها انواع مختلف دارند که در زیر آنها را بررسی می نمایم

دایرکتوری های رایگان

ثبت لینک و توضیحات سایت در این دایرکتوری ها به صورت رایگان می باشد

دایرکتوری های پولی

اکثر وب دایرکتوری ها به دو روش لینک سایت را ثبت می کنند رایگان که در بالا توضیح داده شد و پولی. یعنی ثبت لینک در دایرکتوری شامل هزینه می باشد.

تفاوت دایرکتوری پولی و رایگان

چند تفاوت عمده در رایگان و پولی بودن ثبت لینک در ارائه نوع لینک است. 1. نوع نمایش در دایرکتوری است. وقتی لینک به صورت پولی ثبت می شود در بیشتر بخش های دایرکتوری همچنین در موتور جستجو دایرکتوری قابل مشاهده است اما ثبت رایگان این مزیت را ندارد. 2. بک لینک ها به وب سایت کمک می کند در نتایج جستجو موتورهای جستجو نتیجه بهتری بگیرد و بک لینک گرفتن از وب سایت های با رنک بالا اهمیت دارد به همین دلیل با ثبت رایگان لینک سایت در وب دایرکتوری ثبت می شود اما بک لینک به حساب نمی آید.

پورتال دایرکتوری ها

پورتال دایرکتوری ها چندین قابلیت دارند. پورتال دایرکتوری ها بیشتر برای جستجوی کسب و کار ها طراحی شده و امکانات خوبی را در اختیار صاحبین مشاغل می گذارند. در پورتال دایرکتوری شما به جز ثبت لینک در دایرکتوری می توانید آگهی مرتبط با کسب و کار خود درج نماید و یا قابلیت هایی که به کسب و کار شما کمک می کند که در هر پورتال دایرکتوری می تواند متفاوت باشد.

تبادل لینک در دایرکتوری ها

در توضیحات و معرفی دایرکتوری های بالا نیازی به تبادل لینک وجود ندارد اما برخی از دایرکتوری ها از طریق تبادل لینک آدرس سایت شما را ثبت می نمایند. در این دایرکتوری ها لازم است پس از ثبت اطلاعات لینک و توضیحات آن دایرکتوری را در سایت خود قرار دهید تا عملیات تبادل لینک با موفقیت انجام شود در غیر این صورت وب دایرکتوری آدرس سایت شما را ثبت نمی کند.

منبع » وبلاگ ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *