MODERNIZR چیست؟

modernizr چیست؟

5/5 - (2 امتیاز)

Modernizr کتابخانه ای با زبان جاواسکریپت نوشته شده. Modernizr کد های سی اس اس و اچ تی ام ال را بر اساس پشتیبانی در مرورگر ها اجرا می کند و این امر باعث افزایش سرعت سایت می شود. با ایتروز برای درک بهتر Modernizr همراه باشید. modernizr چیست؟

modernizr چیست؟

همانطور که می دانید ظاهر سایت برای جذب مشتری بسیار مهم است اما برای داشتن ظاهری زیبا طراحان سایت مجبور به استفاده از کدهای بیشتری می شوند این امر باعث افزایش حجم صفحات وب شده و در سرعت بارگذاری تاثیر می گذارد . البته عوامل دیگری هم باعث کندی سرعت سایت می شوند که در مقالات بعدی به آنها به صورت تخصصی پرداخته خواهد شد.

کاربرد modernizr

وب سایت های حرفه ای علاوه بر ظاهری زیبا سعی می کنند با تمامی مرورگرها سازگار باشند, زیرا در این صورت کاربران بیشتری را می توانند جذب نمایند. برای سازگاری با تمامی مرورگرها لازم است برای هر مرورگر کدهای اچ تی ام ال (HTML) و سی اس اس (CSS) متناسب با آن نوشته شود. مزیت این کار باعث نمایش پایدار سایت در تمامی مرورگرها شده و افزایش حجم سایت و کندی از معایب آن است.

modernizr این اجازه را به طراح می دهد که کدهای سی اس اس (CSS) و اچ تی ام ال (HTML) در صورتی عدم پشتیبانی مرورگر آن ها را با کدهای درست جایگزین نماید. اما نکته مهم اینجاست که modernizr به تنهایی کدها رو جایگزین نمی کند بلکه کدنویس سایت مشخص می نماید کدام کدها جایگزین شوند.

منبع » وبلاگ ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *