تاثیر بهینه سازی سایت یا سئو در سایت چیست

تاثیر بهینه سازی سایت یا سئو در سایت چیست

5/5 - (4 امتیاز)

بررسی تاثیر بهینه سازی سایت یا سئو در سایت چیست؟ اهمیت بهینه سازی سایت و ارتباط آن با فروش و افزایش ترافیک و رتبه سایت با استفاده از سئو را بررسی خواهیم کرد.

امروزه پس از طراحی سایت یکی از بخش های مهم بهینه سازی سایت یا سئو می باشد. در دنیای امروز افراد تنها به دنبال طراحی سایت نیستند و به سئو وب سایت اهمیت می دهند. شاید این دلیل باشد بنابر تایید اهمیت آن به همین دلیل می خواهیم در آژانس دیجیتال ایتروز تاثیر بهینه سازی سایت یا سئو در سایت را بررسی کنیم.

اگر در رابطه با بهینه سازی سایت اطلاعات زیادی ندارید توصیه می شود مطلب بهینه سازی سایت را مطالعه بفرمایید. در دنیای امروز اکثر افراد نیازهای خود را از طریق موتورهای جستجوگر و وب سایت ها دنبال می کند اگر وب سایتی را می شناسید و می خواهید از آن خرید کنید مستقیم آدرس آن را در مرورگر وارد میکنید در غیر این صورت کلمه مورد نظر را در موتور جستجو مانند گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجوگر دنیاست جستجو می کنید اغلب افراد برای یافتن نیازهای خود همین کار را انجام می دهند.

دنیای اینترنت بسیار شبیه به دنیای واقعی می باشد همانطور که شما در دنیای واقعی برای خرید محصول یا کالا وارد چندین مغازه شده و قیمت اجناس مورد نظر را با هم مقایسه می کنید در فضای مجازی نیز به شکل است. اکثر افراد نیاز خود را در موتور جستجوگر وارد کرده و در نتیجه جستجو وارد وب سایت های نمایش داده می شود و قیمت های کالای مورد نظر را با هم مقایسه می کنند و در نهایت از یک سایت خرید خود را انجام می‌دهد. اما نکته مهم و کلیدی وب سایت هایی هستند در نتیجه جستجوی کاربران نمایش داده می شوند.

طبق آمار های اخیر روزانه یک میلیارد جستجو در گوگل از طریق ایران انجام می شود و همین دلیل محکمی از اهمیت این موتور جستجوگر است و بقیه موتورهای جستجوگر این آمار در سطح وسیع را ندارند. قطعاً برای شما پیش آمده که در گوگل به دنبال مطلبی یا محصولی گشته باشید همانطور که دیده اید تنها ۱۰ وب سایت در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود با اینکه تعداد وب سایت ها در مورد آن موضوع بسیار بیشتر از ۱۰ سایت است اما بقیه وب سایت ها به صفحات دیگر منتقل شده و اکثر کاربران لینک های اولیه را که در گوگل نمایش داده می شود بررسی می‌کنند و به صفحات دیگر نمی روند و همین امر باعث اهمیت گوگل می شود زیرا مثلاً در کلمه کلیدی طراحی وب سایت تنها ۱۰ سایت فارسی در صفحه اول گوگل قرار دارند با اینکه تعداد لینک هایی که در مورد طراحی وب سایت وجود دارد به چند میلیون صفحه می رسد اما از این چند میلیون تنها ده تای آن ها در صفحه اول گوگل قرار دارد و حتی در آن ده لینک، لینک هایی که به نتیجه اول صفحه نزدیکتر باشد شانس بیشتری برای دیده شدن دارد.

جایگاه شما در فضای مجازی

یکی از کامل ترین و در دسترس ترین روش های تبلیغات و اطلاع رسانی طراحی وب سایت می باشد با فراگیر شدن اینترنت و دسترسی آسان آن برای همه و تمام نقاط جهان باعث شده اهمیت بسیار پیدا کند. اما تنها طراحی وب سایت کافی است؟ در برخی از موارد می توان گفت بله و در برخی موارد می توان گفت خیر.

اگر شما بخواهید به وب سایت طراحی کنید و خدمات خود را در آن نمایش دهید که از طریق کارت ویزیت، کاتالوگ و یا بروشور مشتریان شما بتواند خدمات شما را به صورت کامل مشاهده کنند شما در اصل یک کاتالوگ دیجیتال طراحی کرده اید، اگر قصد شما از طراحی وب سایت در همین حد است می توان گفت برای شما طراحی وب سایت کافی است.

مطالب دیگر آکادمی :

اما اگر می‌خواهید از ظرفیت های فضای مجازی مانند بازاریابی و تبلیغات اینترنتی و روشهای مختلف در این رابطه استفاده کنید که در نهایت به برند سازی و فروش خدمات شما منجر خواهد شد طراحی وبسایت کافی نیست و باید یک برنامه‌ریزی فوق العاده دقیق داشته باشید که نیاز به دانش و تخصص در این زمینه را دارد و یا اینکه با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند مانند آژانس دیجیتال ایتروز همکاری نمایید اما گذشته از این تنها خواستیم اهمیت فضای مجازی را در بستر های مختلف به شما یادآوری کنیم تا بدانید اگر می خواهید کسب و کار خود را در فضای مجازی گسترش دهید اینترنت پتانسیل های فوق العاده بالایی دارد همانطور که در بهینه سازی وب سایت گفته شد تمامی کاربران فارسی زبان اگر کلمه ای را جستجو کنند که شما در صفحه اول گوگل باشید وب سایت شما مراجعه می کنند به این معنی است که تمامی افرادی که به دنبال آن خدمات هستند در سرتاسر کشور وارد وبسایت شما می شوند و این یکی از پتانسیل های فوق العاده بالای فضای مجازی است که در دنیای واقعی به غیر از رسانه‌های جمعی که هزینه آنها فوق‌العاده بالا است.

تاثیر بهینه سازی سایت یا سئو در سایت چیست

شما برای معرفی شدن در سرتاسر کشور گزینه دیگری ندارید و تبلیغات دیگر تنها به صورت منطقه‌ای عمل می کنند مانند تبلیغات در مجله ها و آگهی در روزنامه ها و غیره تمامی آنها محلی هستند و محدوده مشخصی را پشتیبانی می کنند اما موارد گفته شده یکی از نقاط ضعف آن است نقاط ضعف دیگر این است که امروزه کسی به مجله ها و تبلیغات محیطی خیلی توجهی ندارد و تاثیر آن ها با افزایش امکانات در اینترنت و دسترسی آسان افراد به آن فوق العاده کم شده است.
با هوشمند شدن تلفن های همراه آنها به صمیمی ترین دوستان انسان تبدیل شدند و می توان گفت افراد بیشتر از هر کسی با گوشی های خود وقت می گذرانند و اکثر این زمان در اینترنت مصرف میشود به اشکال مختلف.

پس ما در دنیایی قرار داریم که بیش از هر زمان می توانیم خود را نه تنها به صورت محلی، کشوری، حتی در سطح جهان هر نقطه از آن که می‌خواهیم معرفی نماییم شما از طریق اینترنت می توانید خدمات خود را به هر کشوری که می خواهید معرفی کنید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و به راحتی می توانید با آن ها مکاتبه و قرار های تصویری برقرار کنید.

چندین سال است که دنیا به دهکده جهانی تبدیل شده و کشور ما ایران در چند سال اخیر در زمینه اینترنت رشد چشمگیری داشته و در حال تبدیل شدن به قسمتی از دهکده جهانی است و کسب و کارهای سنتی جایگاهی در بازار امروز و آینده نخواهند داشت. در چند سال آینده اگر کسب و کاری در فضای مجازی فعالیت نداشته باشد نمی‌تواند بقای خود را ادامه دهد و محکوم به شکست است.

همانطور که گفته شد روز به روز اینترنت جایگاه مهم تری پیدا کرده و کسب و کارهای بیشتری در فضای مجازی فعالیت می کنند فضای مجازی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند همین باعث می شود فعالیت کردن در این فضا نیز سخت تر شود اگر بخواهیم مقایسه کنیم در ده سال گذشته اگر شما کسب و کار خود را آنلاین می کردید با تبلیغ در چندین وب سایت آگهی به راحتی می توانستید کسب و کار خود را گسترش دهید و اگر وب سایت شما به صورت استاندارد پیاده سازی شده بود و مطالب آن مفید بود و ثبت سایت در موتورهای جستجوگر انجام شده بود طی چند ماه بدون فعالیت خاصی به صفحه اول گوگل هدایت می‌شدید اما امروزه دیگر این اتفاق نمی‌افتد نه تنها با طراحی سایت نه تنها با انتشار آگهی در وب سایت های تبلیغاتی بلکه امروزه برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید بسیار تلاش کرد و در آینده نیز رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار سخت تر از امروز خواهد شد و متاسفانه طبق یکی از استانداردهای گوگل دامنه هایی که قدیمی تر هستند رتبه بهتری در گوگل دریافت می کنند اما تنها قدمت دامنه تنها دلیل وارد شدن به صفحه اول گوگل نیست اما تاثیر گذار است.

برخی از افراد دامنه ثبت می کنند و آن را نگه می دارند این کار نیز خیلی تاثیرگذار نیست به این دلیل که امروز گوگل به این هم اهمیت می‌دهد شما دامنه ای که ثبت می کنید از آن استفاده کرده اید یا خیر اگر از آن استفاده نکرده باشید نه تنها برای شما تاثیر مثبت ندارد بلکه تاثیر منفی هم دارد و در آینده که بخواهید از آن استفاده کنید دیرتر نتیجه خواهد گرفت. بنابراین امروز طراحی وبسایت تنها راه رسیدن به موفقیت در فضای مجازی نیست اگر فضای مجازی را به فضا تشبیه کنیم وب سایت شما یک نقطه در فضا است که دیده نمی شود، در این زمینه کاملا با دنیای واقعی متفاوت است برای مثال شما در دنیای واقعی مکانی را برای شرکت خود انتخاب می کنید که پر از رفت و آمد است و همان مکان شلوغ برای شما می تواند جذب مشتری کند اما در فضای مجازی اینطور نیست اگر از روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی استفاده نکنید مانند نقطه در فضا می مانید هیچ کس قادر به دیدن شما نیست اما اگر از پتانسیل های اینترنت و دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید صد برابر بیشتر از دنیای واقعی تاثیر گذار است اما به همان دلیل که تاثیر گذاری فوق العاده بالایی دارد نیاز به برنامه ریزی دقیق و هدفمندی دارد.

تاثیر بهینه سازی سایت یا سئو

ما در این مقاله قصد داریم تنها درباره تاثیر بهینه سازی سایت و سئو در سایت صحبت کنیم اما پتانسیل فضای مجازی بهینه سازی سایت و سئو محدود نمی شود اما یکی از روش های فوق العاده محبوب است مخصوصاً از زمانی که تبلیغ در گوگل بسیار هزینه بالایی پیدا کرده و به صرفه نیست که بخواهیم در گوگل تبلیغ کنیم از نظر اقتصادی سئو کردن سایت بسیار مقرون به صرفه است.

تاثیر بهینه سازی سایت یا سئو در سایت به بخش های مختلفی تقسیم می شود و در نهایت افزایش بازدید کننده، افزایش رتبه، افزایش فروش و معرفی خدمات را به همراه دارد. اگر بهینه سازی وب سایت، اصولی،هدفمند و با برنامه باشد بسیار در کسب و کار شما تاثیر گذار است اما اگر خواهان تاثیرگذاری فوق العاده بالا در زمینه کسب و کار مجازی دارید با کارشناسان آژانس دیجیتال ایتروز ارتباط باشید.

تاثیر بهینه سازی سایت یا سئو در سایت چیست

بهینه سازی وب سایت به صورت کلی به دو روش سئو داخلی که به کد نویسی و بخش های مختلف وب سایت و در برخی مواقع حتی به برنامه نویسی سایت نیز مربوط می شود و دیگری سئو خارجی به صورت اختصاصی و روی کلمه کلیدی مورد نظر کار شده و مستقیماً با گوگل در ارتباط است در سئو داخلی به صورت عامیانه اگر بخواهیم توضیح دهیم وب سایت را محبوب گوگل می کنیم و در سئو خارجی کلمات کلیدی مورد نظر را در گوگل وارد کرده و آن ها را به صفحه اول هدایت می کنیم.

سئو داخلی باعث می شود کیفیت لینک ها و ماندگاری آنها در گوگل افزایش یابد ولی لینک های شما بالاترین زمان ماندگاری را داشته باشد البته این امر بستگی به ترافیک آن کلمه نیز دارد به این دلیل که رقابت در کلمات پر ترافیک بسیار زیاد است و به همین دلیل اگر بر روی وب سایت فعالیت مداوم انجام نشود لینک جایگاه خود را از دست میدهد اما سه و داخلی کمک می‌کند دیرتر آن جایگاه از دست رود.

بهینه سازی وب سایت یا سئو کمک می کند شما بتوانید در تک تک کلمات کلیدی صنعت خود درگوگل جایگاه اول را کسب کنید و در آن صنعت در گوگل حرف اول را بزنید و تمام افرادی که آن کلمه را در گوگل جستجو می کنند خدمات شما را مشاهده کنید مهم نیست دفتر شما در کجا قرار دارد یا چند نفر پرسنل دارید مهم این است که در صفحه اول گوگل هستید و تمامی کسانی که به زبان فارسی چه در کشورمان ایران و چه در هر جای دیگر آن کلمه را در گوگل وارد میکنند خدمات شما را مشاهده می کند.

اهمیت بهینه سازی سایت یا سئو

در این مقاله در رابطه با اهمیت بهینه سازی سایت و یا اهمیت سئو به صورت کامل توضیح داده شد اگر تا به حال کسب و کار خود را اینترنتی نکرده‌اید و طراحی وب سایت انجام نداده اید و یا طراحی سایت انجام داده اید اما نتیجه لازم را نگرفته اید به دلیل های بسیاری دارد می توانید همین امروز فعالیت جدی خود را شروع کنید. امروزه اغلب افرادی که اهمیت بهینه سازی سایت یا سئو را می دانند پس از طراحی وب سایت حتماً به دنبال بهینه سازی آن هستند تا در موتورهای جستجوگر این غول های فضای مجازی دیده شوند این کمترین کاری است که صاحبان مشاغل و کسانی که اهمیت فضای مجازی را در کردن انجام میدهند این کار یکی از کم ترین کارهایی است که امروزه برای گسترش کسب و کار خود در فضای مجازی میتواند انجام داد اما فضای مجازی بسیار بالایی دارد مخصوصا برای کسانی که تولیدکننده و یا وارد کننده هستند توصیه می کنیم برای گسترش و پیاده سازی کسب و کار در فضای مجازی با کارشناسان آژانس دیجیتال ایتروز حتما گفتگو کنند تا بهترین روش ها آنها پیشنهاد گردد.

مطالب مرتبط دیگر :

حتی اگر به فکر برندسازی در فضای مجازی نیستید ما اعتقاد داریم هر کسب و کاری با هر بودجه ای باید بتواند در فضای مجازی فعالیت کند به همین دلیل روش ها، راهکارها و امکاناتی را فراهم نموده ایم تا تمامی اصناف با هر بودجه ای بتوانند وارد فضای مجازی شوند و این خدمتی است که آژانس دیجیتال ایتروز به مشتریان خود ارائه می کند.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *