سیستم ال ام اس LMS وردپرس چیست

سیستم ال ام اس LMS وردپرس چیست

5/5 - (1 امتیاز)

آیا می دانید سیستم ال ام اس LMS وردپرس چیست با ایتروز همراه باشید. Learning Managment System مخفف سیستم مدیریت یادگیری که به صورت آنلاین انجام می شود.

سیستم ال ام اس وردپرس

آیا سیستم مدیریت یادگیری و یا آموزش آنلاین کیفیت آموزش حضوری را دارد و آیا این رویکرد بیشتر کفایت خواهد کرد. سرمایه گذاری در سیستم ال ام اس lms وردپرس چه مزایایی دارد و باید به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید؟ در این مقاله می خواهیم به تمام سوالات شما پاسخ دهیم تا در نهایت تصمیم بگیرید که آیا سیستم ال ام اس برای شما مناسب است یا خیر.

عملکرد اولیه

نقش یک سیستم مدیریت یادگیری بسته به اهداف سازمان ، استراتژی آموزش آنلاین و نتایج مورد نظر متفاوت است. با این حال ، رایج ترین کاربرد برای سیستم LMS ، استقرار و پیگیری ابتکارات آموزش آنلاین است. به طور معمول ، دیتاها بر روی سیستم مدیریت یادگیری بارگذاری می شود ، که باعث می شود آنها به راحتی برای کاربران از راه دور در دسترس باشند. در بعضی موارد ، LMS حتی می تواند ابزار نوشتن eLearning را هم داشته باشد که به شما امکان می دهد بدون آموزش نرم افزار شخص ثالث ، مواد آموزشی آنلاین را تهیه کنید.

فکر کنید یک سیستم مدیریت یادگیری به عنوان یک مخزن گسترده عمل می کند که در آن می توانید اطلاعات را ذخیره و ردیابی کنید. هر کس با کلمه عبور و رمز ورود می تواند در هر زمان و هر کجا به این منابع آموزش آنلاین دسترسی پیدا کند.

برای سیستم های مدیریت یادگیری خویش خوان ، کاربران باید نرم افزار LMS را نیز روی هارد دیسک خود نصب کرده و یا به سرور شرکت دسترسی پیدا کنند. هرچه گزینه نصب باشد ، نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینست که کاربران LMS در دو دسته قرار می گیرند: اول ، زبان آموزان آنلاین که از سیستم مدیریت یادگیری برای شرکت در دوره های آموزش آنلاین استفاده می کنند. دوم ، تیم آموزش الکترونیکی شما که برای پخش اطلاعات و به روزرسانی محتوای آموزشی آنلاین به بستر LMS متکی است.

چه کسی می تواند از LMS بهره ببرد؟

سیستم های مدیریت یادگیری برای موسسات آموزشی و شرکت ها به طور یکسان مفید هستند. آموزش آنلاین بصورت گسترده سازمانی برنامه دیگری برای سیستم های مدیریت یادگیری است. به عنوان مثال ، شرکت ها قادرند منابع آموزش آنلاین را در کانال های فروش خارجی ، حق رای دادن و حتی مشتریان مستقر کنند.

شناسایی اهداف سازمانی و آموزشی قبل از شروع فرایند انتخاب سیستم LMS بسیار مهم است ، زیرا فروشندگان LMS معمولاً به گروههای مختلف مصرف کننده خدمات می کنند. برخی در تجارت الکترونیک تخصص دارند و برخی دیگر به دلیل ویژگی های آموزش آنلاین فروش خود شناخته شده اند. به عنوان مثال ، قدرت ادغام نرم افزار CRM.

سیستم LMS وردپرس

سیستم های lms به دو دسته کلی تقسیم می شوند. سیستم های کدباز و سیستم های دارای لایسنس که ما در این مقاله به صورت تخصصی می خواهیم در رابطه سیستم های کدباز و سیستم ال ام اس وردپرس صحبت نمایم. بنابراین در زیر به توصیح بهترین پلاگین ها می پردازیم. معرفی بر اساس محبوبیت می باشد.

Learndash

Learndash

لرن دش یا به انگلیسی Learndash یکی از بهترین افزونه های سیستم مدیریت یادگیری می باشد. قیمت این افزونه در سایت رسمی این شرکت از 159 دلار تا 329 دلار است. در زیر به قابلیت های لرن دش می پردازیم.

دوره‌ساز قدرتمند درگ و دراپ
افزونه Learndash یک دوره‌ساز درگ و دراپ (Course Builder) در اختیار شما قرار می‌دهد، که میتوانید با کشیدن و رها کردن ، بخش‌های مختلف یک دوره را طراحی کنید. یعنی به شما امکان ساختن دوره‌های چند بخشی و چند فصلی و چند جلسه‌ای بصورت لایه‌لایه‌ای را می‌دهد.

آزمون‌ساز پیشرفته
سیستم lms وردپرس لرن دش با آزمون‌ساز حرفه‌ای اش (Advanced Quizzing) ، امکان طراحی سوالات به هشت گونه‌ی مختلف ، پیام‌های سفارشی ، بانک سوالات و بینهایت امکانات جذاب دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. تا بتوانید امتحان آنلاین و کوئیز آنلاین برگذار کنید.

حالت تمرکز
با حالت تمرکز لرن‌دَش (Focus Mode) یک محیط جذاب برای مطالعه و یادگیری کاربرانتان فراهم کنید. تا حس خوب به آن‌ها بدهید و از بودن در سایت شما لذت ببرند.

ارائه محتوای تدریجی
قابلیت حرفه‌ای محتوای تدریجی (LearnDash Drip-Feed Content) به شما این امکان را میدهد که درس ها را بصورت زمان‌بندی شده برای دانشجویان خود فعال کنید. به عبارت دیگر ، جلسات بعدی قفل میشوند و در زمان‌های مشخص در آینده (روزانه یا هفتگی یا ماهانه و…) قفل‌ها باز می‌شوند.

تعیین دروس پیشنیاز
دانشگاه را در سایتتان پیاده‌سازی کنید! به سادگی با قابلیت پیشنیاز‌های انعطاف‌پذیر (Flexible Prerequisites) لرن دش می‌توانید درس‌ها یا آزمون‌ها یا دوره‌های پیشنیاز تعیین کنید.

کارنامه نمرات دانشجویان دوره
با قابلیت Course Points ، در پایان هر درس یا دوره دانشجویان نمره می‌گیرند. و لرن دش برای آن‌ها کارنامه نمرات صادر می‌کند. این کار برای دانشجویان هیجان انگیز است. و برای شما بسیار مفید است زیرا می‌توانید دسترسی به دوره‌های بالاتر را فقط به دانشجویان ممتاز بدهید. هرکسی نمره‌ی قبولی بگیرد، درس‌ بعدی برایش باز می‌شود.

بایگانی و لیست نهایی نمرات دانشجویان
آکادمی آنلاین خود را با “بایگانی نمرات” (Gradebook) یک قدم هوشمند تر کنید. لرن دش برای شما لیست نمرات تمام دانشجویان را به شکل منظم و دسته‌بندی شده ، آماده میکند. در سیستم ال ام اس وردپرس بطور اتوماتیک نمرات آزمون‌ها و تکالیف را جمع معدل می‌کند.

  • امکان تأیید دستی نمرات نهایی توسط مدیر یا استاد
  • نمرات عددی و حروفی
  • نمره‌دهی آفلاین
  • کارت گزارش دانشجویان

اهدای گواهینامه و مدال
به دانشجویان خود حس خوبی بدهید. بگذارید از بودن در سایت شما لذت ببرند. به آنها مدرک یا گواهینامه (Certificates & Badges) بدهید. می‌توانید در پایان هر دوره یا کلاس یا پس از موفقیت در آزمون نهایی برای آن‌ها سرتیفیکیت (گواهینامه) صادر کنید. گواهینامه‌های لرن دش %100 قابل سفارشی سازی هستند:

  • نام و نام‌خانوادگی
  • مُهر تاریخ
  • میانگین نمرات کل آزمون‌ها
  • نام دوره یا آزمون
  • نمره‌ی آزمون

Lifterlms

WPLMS

یکی دیگر از سیستم LMS وردپرس Lifterlms نام دارد که فوق العاده سبک و رابط کاربری جذابی دارد. این سیستم مدیریت یادگیری روش های بازاریابی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. قیمت آن از 99دلار تا 999 دلار در سایت رسمی اعلام شده است.

Lifterlms امکانات سیستم لرن دش را دارد و امکانات دیگر آن

بررسی شرکت کنندگان

می‌توانید گزارش‌های بسیار کاملی از عملکرد شرکت‌کنندگان در دوره‌های خود دریافت کنید (هر فردی در چه دوره یا دوره‌هایی عضو است، چه میزان پیشرفت داشته است، چه آزمون‌هایی را شرکت کرده است و در هر آزمونی چه نمراتی را کسب کرده است. چه دستورالعمل‌هایی را کامل کرده است و چندین گزارش دیگر)

ابزارهای گیمیفیکیشن

می‌توانید از ابزارهای گیمیفیکیشن استفاده کنید تا کاربران را تشویق کنید در سایت شما فعالیت کنند. (می‌توانید امتیازی تعین کنید مثلاً سکه، هر کاربری در صورت 1. عضویت در سایت، 2. شرکت در دوره‌ای، 3. تکمیل 4. درس‌های یک دوره،‌شرکت در آزمون‌ها، 5. انجام دستورالعمل‌ها، 6. نظر گذاشتن در سایت و سایر فعالیت‌هایی که شما تعیین می‌کنید سکه دریافت می‌کند. از سکه‌هایی (هر عنوانی می‌تواند داشته باشد مثلاً GEM) که به دست می‌آورد مثلاً خریدی را انجام دهید، یا به‌عنوان برترین کاربر ماه تعیین شود و …)

نقشه راه

در سیستم ال ام اس وردپرس نسخه Lifterlms  می‌توانید به مخاطب نقشه راه ارائه کنید. فرض کنیم شما در سایت خود چندین دوره آموزشی دارید. مخاطب گیج می‌شود که از کدام شروع کند و بر چه اساسی پیش رود. شما یک نقشه ارائه می‌کنید و کاربر باید بر اساس نقشه تعیین‌شده توسط شما دوره‌ها را بگذراند.

کوچینگ خصوصی

امکان کوچینگ خصوصی، این قابلیت بخشی را برای هر کاربر (معمولاً در دوره‌های خصوصی یا گران‌قیمت) ایجاد می‌کند تا بتواند سؤالات خود را به شکل اختصاصی از مدرس دوره بپرسد و مدرس می‌تواند به‌صورت متن، ‌صوت یا ویدیو پاسخ دهد و حتی می‌توانید پاسخ‌ها و سؤالات اتوماتیکی را تعیین کنید که در این بخش برای مخاطبان بر اساس عملکرد آن‌ها ارسال شوند.

WPLMS

Lifterlms

سیستم مدیریت یادگیری WPLMS یکی دیگر از سیستم های lms وردپرس است که در دسته قدرتمند ترین ها قرار دارد. قیمت آن از 75 دلار شروع می شود و امکانات آن مانند موارد بالاست.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *