نکاتی که قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید

نکاتی که قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید

5/5 - (1 امتیاز)

قبل از طراحی وب سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی نکاتی را باید بدانید تا بتوانید بهترین خرید را متناسب با نیاز خود داشته باشید. آژانس دیجیتال ایتروز شما را در این زمینه یاری می نماید و مهمترین نکات قبل از خرید را برای راهنمایی بیشتر ارائه می نماید. با ما همراه باشید تا هر آنچه قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید را دریافت نماید.

طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی

قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی از خود بپرسید برای چه منظوری می خواهید آن را تهیه نمایید؟ کاربرد آن برای شما چیست؟ و به چه منظور می خواهید از آن استفاده نمایید؟ این ها سوالاتی است که قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید و پس از آن به نکاتی در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

نکاتی که قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید به انواع وبسایت ها و کاربردهای آنها مربوط می‌باشند و اینکه هر وبسایت یا فروشگاه اینترنتی برای شما چه کارایی دارد با علم به این موضوع به راحتی می توانید فروشگاه مورد نظر خود را سفارش دهید و خیالتان بابت قیمت طراحی سایت راحت می شود زیرا قیمت طراحی سایت با خواسته های شما مرتبط میباشد.

ابتدا به بررسی نکات مهم طراحی وب سایت می پردازیم و سپس در رابطه با نکات مهم طراحی فروشگاه اینترنتی صحبت خواهیم کرد لازم به ذکر است برخی از مباحث بین دو موضوع مشترک می باشد به همین دلیل مشترک را در یکی از این دو موضوع مطرح خواهیم کرد.

نکات مهم طراحی در وب سایت

قبل از اینکه به نکات مهم طراحی وب سایت بپردازیم باید عنوان کنیم وب سایت ها به چند دسته تقسیم می شوند و کاربرد هرکدام از آن دست ها چیست.

طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک و سایتهای ثابت از قدیمی ترین وب سایت ها در فضای مجازی می باشد سایت های استاتیک قابل مدیریت نیستند و همانطور که از اسمشان پیداست صفحاتی ثابت هستند که تنها طراح وب سایت قادر به تغییر در بخش‌های مختلف آن می باشد. اگر حدود ۱۵ سال پیش تجربه طراحی وب سایت داشته باشید آن زمان طراحی سایت استاتیک فوق العاده روی بورس بود و قیمت طراحی سایت بر اساس هر صفحه محاسبه می شد امروزه نیز از طراحی سایت استاتیک استفاده میشود اما برای وب سایت هایی که نیاز به مدیریت ندارد کاربرد دارد اما برای وب سایت هایی که نیاز به مدیریت دارد انتخاب مناسبی نیست.

طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک یا سایتهای پویا همانطور که در پاراگراف قبلی اشاره شد وب سایت های هستند پویا قابلیت مدیریت به این معنی که می‌توان بخش های مختلف آن را مدیریت کرد و برای تغییرات در سایت نیاز به طراح وب سایت نمی باشد و هر شخصی می تواند وب سایت را بدون علم طراحی وب سایت مدیریت نماید یکی از نکاتی که برای وب سایت های داینامیک فوق العاده حائز اهمیت است مدیریت آسان آنهاست.
اگر بخواهیم به صورت کلی در رابطه با طراحی سایت داینامیک صحبت کنیم پیاده سازی وب سایت های داینامیک به دو صورت انجام می پذیرد

طراحی سایت داینامیک توسط سیستم های مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا در دهه اخیر بسیار محبوب شدند به دلیل اینکه به راحتی می توانید وب سایت خود را مدیریت و یا بخش های مختلفی را به آن اضافه نمایید یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس می باشد که با آموزش وردپرس می توانید به راحتی و بدون علم طراحی وب سایت آن را مدیریت نمایید و با آموزش ووکامرس نیز به راحتی می توانید فروشگاه اینترنتی خود را مدیریت نمایید. آموزش پنل مدیریت وردپرس و ووکامرس آسان بوده و هر شخصی می تواند آن را بیاموزد.
اگر می خواهید وب سایتی با امکانات مشخص طراحی نمایید و یا فروشگاهی با امکانات استاندارد طراحی نمایید بهترین گزینه استفاده از وردپرس می باشد. وردپرس امکانات زیادی را به شما می دهد از طراحی قالب سایت، طراحی سایت ارزان وردپرس تا طراحی قالب حرفه ای قیمت هرکدام متفاوت می باشد اما در کل برای طراحی سایت ارزان به شما استفاده از وردپرس را پیشنهاد می کنیم.

طراحی سایت داینامیک توسط فریم ورک ها

طراحی سایت توسط فریم ورک ها با سیستم های مدیریت محتوا کاملا متفاوت می باشد به دلیل اینکه در سیستم های مدیریت محتوا هسته اصلی و بخش های اصلی مدیریتی آماده است اما در فریم ورک ها چنین چیزی وجود ندارد همانطور که از اسمش پیداست تنها یک چهارچوب در اختیار برنامه نویس می گذارد تا بتواند تمامی قسمت های وب سایت را از ابتدا طراحی بکند.
در طراحی سایت توسط فریم ورکها همه چیز از ابتدا برنامه نویسی میشود و در آینده نیز توسعه داده می شود تفکیک پذیرند و به راحتی قابل مدیریت می باشند و همین ها مزیت اصلی استفاده از آنها است اگر پروژه شما پروژه خاصی با اهدافی مشخص است بهترین گزینه استفاده از فریم ورک ها می باشد.

چه در طراحی وب سایت داینامیک و چه در طراحی سایت استاتیک قالب سایت می تواند به صورت اختصاصی و یا سفارشی طراحی کرد. طراحی اختصاصی قالب به این معنی است که قالب وب سایت از ابتدا با توجه به سلیقه شما طراحی می گردد. طراحی سایت با فتوشاپ انجام می شود و تمامی قسمت های قالب در فتوشاپ طراحی شده و پس از تغییرات و در نهایت به تایید رسیدن وارد قسمت کد نویسی می گردد تا صفحات ‏اچ تی ام ال و سی اس اس آنها ایجاد گردد.

مطالب دیگر آکادمی :

اما در طراحی سایت سفارشی شما می توانید از طریق قسمت قالب های سایت قالب مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس آن را برای شما سفارشی سازی می نمایم و قسمت های مشخصی از آن را طبق سلیقه شما تغییر خواهیم داد.

از آنجا که آژانس دیجیتال ایتروز معتقد است در بازار امروز کسب و کارهای سنتی جایگاهی نخواهند داشت و در چند سال آینده ناگزیر به تغییر هستند بنابراین معتقدیم هر کسب و کاری باید بتواند در فضای مجازی فعالیت نمایند با کمترین قیمت ها. ما پلن هایی را برای تمامی اصناف در نظر گرفته ایم تا هر شخصی و یا شرکتی با هر توان مالی بتواند وب سایت خود را طراحی نماید و آموزش پنل مدیریت برای طراحی سایت در تهران و طراحی سایت در کرج آموزش حضوری در نظر گرفته شده به جز آموزش مجازی که هر کجای جهان باشید می توانید وب سایت خود را آنلاین سفارش داده همراه با آموزش مجازی آن که شامل ویدیوهای آموزشی با کیفیت بالا می باشند و تمامی بخش های پنل مدیریت برای شما به صورت کامل توضیح داده شده است.

نکاتی که قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید

نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی نکات طراحی وب سایت تقریباً یکی می باشد به خاطر همین ما از تکرار دوباره آنها صرف نظر می کنیم مطالبی که در رابطه با طراحی سایت مطرح شد دقیقاً با طراحی فروشگاه اینترنتی یکی می باشد.

تا به این جا سعی شد نکاتی که قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید مطرح شود تا هر شخصی بدون علم طراحی وب سایت بتواند به سایت یا فروشگاه اینترنتی مورد نیاز خود را سفارش دهد. قیمت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بسیار متنوع می‌باشد همه اینها بستگی به نوع طراحی وب سایت و فروشگاه و امکانات آن دارد امیدواریم در این رابطه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم تا بتوانید به راحتی تصمیم درست را بگیرید اما نکته‌ای که حائز اهمیت است و باید قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی بدانید بهینه سازی سایت می باشد و مباحث مربوط به دیجیتال مارکتینگ که بسیار در فضای مجازی می تواند فروش محصولات و خدمات شما را افزایش دهد و در تجارت آنلاین به شما کمک نماید.

متاسفانه در این مقاله گنجایش تمامی موارد تجارت آنلاین مقدور نیست لذا به همین دلیل می توانید از آکادمی ایتروز بهره مند شوید. اما ما در این مقاله قصد داریم نکات مهم و اساسی طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی را مطرح نماییم تا شما برای خرید و سفارش بهتر بتوانید محصول خود را انتخاب نمایید اما اطلاعات تخصصی تر و حرفه ای تر برای گسترش کسب و کار خود را می‌توانند از طریق آکادمی ایتروز دنبال نمایید.

بهینه سازی سایت و فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از نکاتی قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید بهینه سازی سایت است. امروزه موتورهای جستجوگر بخش فوق العاده مهم و تاثیرگذار در کسب و کارهای مجازی می باشند یکی از معروف ترین آنها می توان به موتور جستجوگر گوگل، بینگ و یاهو اشاره کرد. بعضی ها موتورهای جستجوگر را غول های اینترنت می نامند و این آمار ها نشان می دهد این لقب ها بی‌تأثیر نیست. روزانه در کشورمان ایران یک میلیارد جستجو از طریق گوگل انجام می شود و کاربران نیازهای خود را در این موتور جستجو یافت می نمایند بنابراین هر وب سایتی که در نتایج اول موتورهای جستجو یافت شود فرصت بیشتری را پیدا می کند تا مورد توجه کاربران قرار گیرد هرچقدر سایت شما به نتایج اول موتورهای جستجو نزدیک‌تر باشد کاربران بیشتری به وب سایت شما مراجعه کرده ترافیک وب سایت شما افزایش یافته و فرصت ارائه خدمات و فروش محصولات افزایش می یابد.

بنابراین قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی به این نکته توجه داشته باشید اگر می خواهید در فضای مجازی فروش انجام دهید فروش خود را افزایش دهید حتما از ابتدا توجه داشته باشید که به وب سایت شما بر اساس استاندارد های موتورهای جستجوگر پیاده سازی گردد.

سئو کردن سایت این امکان را به شما می دهد تا وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی شما در نتایج اول گوگل مشاهده گردد و ترافیک بیشتری را به سمت آن هدایت می‌کند و در نهایت یکی از روش های بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش و معرفی خدمات است. اما سئو یا بهینه سازی وب سایت بخش های مختلفی دارد آنها را بررسی خواهیم کرد.

سئو داخلی یا سئو سایت

سئو داخلی یا سئو سایت کمک می کنند وب سایت بر اساس استانداردهای گوگل پیاده سازی گردد این امر باعث می شود لینک های وب سایت نتایج بهتری را در موتورهای جستجوگر دریافت نمایند و به طور ساده محبوب موتورهای جستجو گر شوند. موتورهای جستجوگر استاندارد های خود را برای وبسایت ها در نظر گرفتند هرچقدر این استانداردها در وبسایت شما رعایت گردد ماندگاری لینک ها رتبه‌ای که دریافت خواهید کرد بهبود می بخشد.

سئو خارجی یا سئو کلمه کلیدی

سئو خارجی یا سئو کلمه کلیدی شامل روش‌های زیادی است که در نهایت باعث می گردد کلمه کلیدی مورد نظر شما به صفحه اول موتور جستجوگر هدایت شود. طبق آمار ارائه شده همان طور که می دانید ترافیک جستجوی کاربران بسیار بالاست و تنها ۱۰ وب سایت می تواند در صفحه اول گوگل نمایش داده شود و میلیون ها و میلیاردها صفحه برای هر کلمه کلیدی وجود دارد بنابراین به راحتی نمی توان به صفحه اول گوگل راه یافت برای مثال در کلمه کلیدی طراحی سایت در ایران میلیون ها نتیجه جستجو نمایش داده می شود اما تنها وب سایت در صفحه اول گوگل وجود دارد و تمام کسانی که در ایران به آن کلمه کلیدی را جستجو می کنند تنها این سایت را مشاهده می نمایید به همین دلیل رقابت سختی برای ماندن در صفحه اول و همچنین در رتبه های اول گوگل وجود دارد در بهینه سازی وب سایت به آن سئو خارجی یا سئو کلمه کلیدی گفته می شود.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل از طریق سئو خارجی از سئو کلمه کلیدی عوامل متعددی باید رعایت شود روش‌های مختلفی باید پیاده سازی گردد تا لینک مورد نظر به صفحه اول هدایت شود این کار زمان بر بوده و ساعت های زیادی را باید برای آن اختصاص داد اما در نهایت شما می توانید کلمات کلیدی مهم صنعت خود را انتخاب نمایید از طریق تیم متخصص سئو ایتروز ما پس از فعالیت بر روی آنها تمامی کلمات کلیدی انتخاب شده شما را به صفحه اول موتور جستجوگر می رسانیم و شما ترافیکی از کل ایران را دریافت خواهید کرد‌.

نکاتی که قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید

نکات مهم قبل از سئو سایت

قبل از اینکه بخواهید به سئو سایت فکر کنید حتماً ثبت سایت در موتور های جستجوگر را انجام دهید وب سایت شما در موتورهای جستجو گر معرفی شود اگر تازه دامنه ثبت کرده اید حتماً این کار را انجام دهید و سپس به فکر طراحی وب سایت و بهینه سازی آن باشد. یکی دیگر از مطالبی که باید به آن توجه نمایید سئو سایت ارزان است که در برخی موارد از روش‌های درستی برای بهینه سازی وب سایت استفاده نمی شود و می تواند در طولانی مدت رتبه سایت شما لطمه وارد کند.

مطالب مرتبط دیگر :

نکات مهم بعد از سئو سایت

اگر وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را طراحی و آن را بهینه سازی نموده اید به این نکته توجه داشته باشید که محتوا برای موتورهای جستجوگر بسیار حائز اهمیت هستند اما اینکه چگونه تولید محتوا کنیم و یا نکات کلیدی تولید محتوای جذاب کدام است تمامی اینها مواردی در رابطه با سئو می باشد که می توانید از طریق آکادمی ایتروز آنها را دنبال کنید.

جمع بندی نکاتی که قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید

در جمع بندی نکاتی که قبل از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی باید بدانید سعی شد تا آنجا که امکان دارد مطالب مهم طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی ارائه گردد تا به راحتی بتوانید وب سایت و فروشگاه خود را انتخاب و سفارش دهید زیرا قیمت آنبا توجه به امکانات و نحوه پیاده سازی طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی محاسبه می گردد پس از آن سعی شد نکات مهمی در رابطه با بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ ارائه گردد تا پس از طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی به توانید فروش محصولات و خدمات خود را از طریق فضای مجازی به کاربران ارائه دهید. در نهایت می توانید مطالب بیشتر را از طریق آکادمی روز دنبال نمایید

 

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *