تفاوت قالب پرمیوم و طراحی سایت سفارشی

تفاوت قالب پرمیوم و طراحی سایت سفارشی

3.9/5 - (33 امتیاز)

بررسی  تفاوت قالب پرمیوم و طراحی سایت سفارشی مزیت ها و معایب طراحی قالب سایت به صورت آماده و اختصاصی همراه آکادمی ایتروز. در مطالب قبلی طراحی قالب سایت به بررسی قالب سایت پرداختیم، به صورت کامل توضیح داده شد قالب های سایت چگونه طراحی می شوند و از چه تکنولوژی هایی برای آن استفاده می شود. سپس قالب های رایگان و پرمیوم را بررسی کردیم و در رابطه با تفاوت قالب های سایت رایگان و پرمیوم به صورت کامل توضیح داده شد. حال همراه آکادمی ایتروز با بررسی تفاوت قالب پرمیوم و طراحی سایت سفارشی.

قالب پرمیوم

اگر همراه مطالب قبلی طراحی سایت بوده باشید می دانید که قالب های پرمیوم قالب های حرفه ای سایت هستند که شما به راحتی می توانید از طریق این قالب ها وب سایت را مدیریت و تغییر در بخش های سایت ایجاد نماید. اغلب قالب های پرمیوم کامل و دارای چندین قالب در بخش های مختلف خود می باشند. مثلا برای هدر سایت چندین قالب طراحی شده، برای فوتر و بخش های ذیگر به همین شکل. در این مطلب نمی خواهیم قالب پرمیوم را بررسی نمایم چون در مطالب قبلی بررسی شده. ما در این مطلب تنها خواستیم اشاره ای به قالب پرمیوم داشته باشیم و آن را با طراحی سایت سفارشی مقایسه نمایم.

طراحی سایت سفارشی

طراحی سایت سفارشی به طراحی سایت گفته می شود که آن قالب به صورت اختصاصی برای شما طراحی می گردد. برای دریافت اطلاعات کامل می توانید مطلب طراحی سایت سفارشی را مطالعه نماید. طراحی اختصاصی قالب مزیت هایی را به همراه دارد که در بررسی تفاوت ها به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت قالب پرمیوم و طراحی سایت سفارشی

همانطور که گفته شد قالب های پرمیوم برای فروش به صورت انبوه طراحی شده و امکانات بسیاری را در خود جای داده. خیلی از این امکانات مورد استفاده و خیلی دیگر مورد استفاده نیست. خیلی از قالب های بخش های مختلف قابل استفاده و برخی قابل استفاده نیست چون شما در نهایت یک قالب را برای هدر خود انتخاب می کنید و یا برای بخش های دیگر بنابراین قالب های دیگر بدون استفاده می ماند.

سرعت سایت

از یک سو امکانات زیاد قالب های پرمیوم مزیت حساب می شود از یک سو معایت بزرگ آن است. برای استفاده از امکانات و طرح های مختلف در قالب باید به برنامه نویسی ، کدنویسی و اسکریپت ها افزود و همین باعث سنگین شدن قالب و کند شدن سرعت آن می شود. اگر با دقت قالب های پرمیوم را بررسی نماید مشاهده می کنید قالب های سنگینی هستند و برای رقابت باید حتما سئو شوند. اگر بخواهیم از سایت های پرمیوم در بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشیم حتما باید آن قالب را سئو نمایم. اما در طراحی سایت سفارشی سرعت سایت با سرعت قالب های پرمیوم قابل مقایسه نیست چون در طراحی قالب سفارشی آن قالب به صورت اختصاصی و کاربردی برای کسب و کار شما طراحی شده و تمام کدنویسی ها و اسکریپت های سایت مطابق با نیاز شما نوشته می شود بنابراین حجم زیادی از سورس سایت حذف شده و قالب شما در کنار ظاهر زیبا قالبی سبک و سریع است. برای مثال قالب سایت ایتروز به صورت اختصاصی طراحی شده . با اینکه وب سایت ما یک سایت تخصصی است و از اسکریپت های بیشتری نصبت به سایت های معمولی استفاده می کنیم اما سرعت سایت با توجه به استفاده از تصاویر، گرافیک و اسکریپت ها بسیار سریع می باشد.

سرعت سایت ایتروز

همانطور که در تصویر فوق مشاه می نماید سرعت قالب اختصاصی ایتروز توسط سایت معتبر تولز پینگ دوم بررسی شده و سرعت بارگذاری سایت یک ثانیه و نود و هفت صدم ثانیه می باشد که ما می توانید قالب های پرمیوم دیگری را از طریق این سایت تست و مقایسه نماید.

بهینه سازی سایت سئو

در طراحی سایت سفارشی بهنیه سازی سایت یا سئو پایه به صورت کامل و در بهترین شکل انجام می شود. در قالب های پرمیوم به دلیل طراحی چند لایه امکان تغییر نمی باشد و به صورت کامل نمی توان سایت را سئو کرد. برای مثال می توانید رتبه سئو سایت ایتروز را که از طریق سایت معتبر whois.domaintools.com بدست آمده با رتبه سایت های پرمیوم مقایسه کنید. در نوار سبز رنگ تصویر زیر رتبه سئو سایت ایتروز را که از ۱۰۰ درصد رتبه ۹۹ را بدست آمده مشاهده می فرماید.

بررسی سئو سایت ایتروز

طراحی اختصاصی و تمیز

تفاوت بعدی محدودیت در طراحی است. برای مثال قالب های پرمیوم در چند طرح ارائه می شود و تنها برخی قسمت ها قابل تغییر است. شما برای استفاده قادر خواهید بود تنها از آن استفاده نماید اما در طراحی سایت سفارشی قالب مطابق با سلیقه و استانداردهای گرافیکی سازمان شما طراحی می گردد. در طراحی اختصاصی سایت قالب سبک است و طبق خواسته شما قالب طراحی می گردد. کدنویسی ها بدون خطا بوده برخلاف سایت های پرمیوم که کدنویسی های آن دارای خطا می باشد. برای مثال ما از طریق سازمان معتبر w3 سایت ایتروز را مورد بررسی قرار دادیم و همانطور که از طریق لینک زیر می توانید نتیجه بررسی را مشاهده فرماید. خواهید دید که تمام سایت بدون خطای کدنویسی می باشند.

https://validator.w3.org

 نتیجه گیری

برای داشتن وب سایت رقابتی و کسب درآمد از طریق اینترنت نیاز به یک سایت حرفه ای با خصوصیات رقابتی می باشد. برای تحقق این خواسته سایت های پرمیوم به تنهایی کارآمد نیستند و نیاز به بهینه سازی آنها است. بهینه سازی قالب های پرمیوم باعث می شود نقاط ضعف آنها برطرف شده و آن سایت تبدیل به سایت رقابتی گردد. راه دیگر طراحی قالب سفارشی و قالب اختصاصی است که هم طراحی آن طبق سلیقه و نظر شماست و هم به صورت کامل بهینه سازی و سئو می شود و می تواند قالب قوی برای رقابت در فضای مجازی باشد. نتیجه بدست آمده از رتبه سایت در الکسا و گوگل رابطه مستقیم با بهینه سازی سایت و سئو آن دارد.

 

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *