تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک

تفاوت طراحی سایت استاتیک و داینامیک

5/5 - (2 امتیاز)

تفاوت طراحی سایت استاتیک و طراحی سایت داینامیک چیست؟ با ایتروز همراه باشید با بررسی سایت های استاتیک و داینامیک. در ابتدا بهتر است هر یک را تعریف کنیم.

طراحی سایت استاتیک

در کل طراحی سایت به دو دسته کلی تقسیم می شود. وب سایت های ایستا یا ثابت و وب سایت های داینامیک یا پویا. وب سایت های استاتیک سایت هایی هستند که پس از طراحی قابل مدیریت نمی باشند و صفحات آن پویا نیست. در طراحی سایت استاتیک صفحات کدنویسی (اچ تی ام ال ) و ( سی اس اس )می شوند اما برنامه نویسی نمی شوند اما اقلب تکنولوژی های مورد استفاده در هر دو روش یکی است. می توان وب سایت های استاتیک را واکنش گرا طراحی کرد. در طراحی سایت استاتیک می توان از تصاویر متحرک استفاده کرد.

طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک یا پویا به سایت هایی گفته می شود که پس از طراحی قابل مدیریت هستند و اجزای سایت با توجه به خواسته مشتری قابل تغییر است.

تفاوت طراحی سایت استاتیک و طراحی سایت داینامیک

حال که با هر دو روش طراحی سایت آشنا شدید می خواهیم تفاوت طراحی سایت استاتیک و طراحی سایت داینامیک را بررسی نمایم. برای بررسی مثالی میزنیم. فرض کنید شما می خواهید وب سایت خود را راه اندازی کنید چگونه اطلاعات جمع آوری کنید ؟ بهترین راه استفاده از مطالب کاتالوگ است چون مقدار زیادی در رابطه با نوشتار و تصاویر فکر شده و مطالب مفیدی در آن نوشتید پس می توانید آن را یک الگو برای طراحی سایت قرار دهید. حال می خواهیم این اطلاعات را به شکل کاربرپسند به طراحی سایت تبدیل کنیم. با توجه به سلیقه شما کارشناس ایتروز پس از جمع آوری اطلاعات لازم پورتوتایپ سایت شما را طراحی می کند و پس از جمع بندی این اطلاعات در شکل قالب گرافیکی که حاوی محتوا و تصاویر است آماده می شود و بر روی سایت بارگذاری می گردد. این روش را طراحی سایت استاتیک می گویند.

اما در طراحی سایت داینامیک این روند ادامه می یابد و یعنی در توضیحات قبلی کارشناسان ایتروز از روی کاتالوگ چهار چوب وب سایت را پایه ریزی کرده اند اما شما می توانید امکانات دیگری را در طراحی سایت داینامیک به آن اضافه کنید مانند وبلاگ , فروشگاه , درگاه اینترنتی و… که هیچ کدام از اینها در طراحی سایت استاتیک امکان پذیر نیست. حتی شما می توانید وب سایت استاتیک خود را توسعه دهید و به وب سایت داینامیک تبدیل نماید تا بتوانید قابلیت های ذکر شده را به آن اضافه کنید. در طراحی سایت داینامیک کنترل پنلی در اختیار شما قرار می گیرد تا از طریق آن کنترل پنل شما قادر خواهید بود وب سایت خود را مدیریت کنید. روند فروش را کنترل و مدیریت نماید , مطالب ایجاد کنید , کاربران را مدیریت کنید و کلی امکانات دیگر که از طریق وب سایت های داینامیک قابل اجرا است.

همانطور که در تصویر مشاهده می فرماید در قسمت فوق تصویر مدیر سایت از طریق کنترل پنل می تواند وب سایت را مدیریت نماید که این امر فقط از طریق سایت های داینامیک قابل اجراست و در زیر وب سایت استاتیک را مشاهده می کنید که تنها اطلاعات سایت برای کاربران قابل مشاهده می باشد. در تلگرام ایتروز همراه ما باشید

منبع » وبلاگ ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *