مشکلات عدم تمدید سایت پکیج های ایتروز پایا

مشکلات عدم تمدید سایت

5/5 - (2 امتیاز)

مشکلات عدم تمدید سایت سرویس های طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی ایتروز شامل راهکارهای تجاری، فروشگاهی و سفارشی. بررسی مشکلات عدم تمدید سایت در ادامه.

 

مشکلات عدم تمدید سایت

از ابتدا به روند طراحی سایت پرداخته و سپس به بررسی مشکلات عدم تمدید سایت می پردازیم.

طراحی سایت

طراحی سایت در ایتروز شامل پکیج های طراحی سایت به نام پایابیز و پایاشاپ که مختص طراحی فروشگاه اینترنتی است می باشد. البته طراحی سایت به همین جا ختم نمی شود بلکه طراحی سایت سفارشی یکی دیگر از خدمات ایتروز می باشد.

هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت شامل دو بخش می گردد . هزینه اولیه و هزینه سالیانه. در هزینه اولیه مبلغی بابت طراحی ، پیاده سازی و پشتیبانی دریافت می گردد که برای یک بار می باشد. اما هزینه سالیانه هر سال تمدید می گردد و شما می بایست هر سال آن را تمدید نماید. حال می خواهیم بدانیم این هزینه سالانه شامل چه فاکتورهایی می باشد.

تمدید سالیانه سایت

اگر از مشتریان ایتروز باشید می دانید به طور کل وب سایت ها از دو بخش اصلی تشکیل شده اند. نام اینترنتی که به آن دامنه می گویم و فضا که به آن هاست می گویم. برای انتخاب دامنه مناسب می بایست آن را در ابتدا جستجو و سپس ثبت نماید. اگر نام دامنه انتخابی از طرف شخص دیگری ثبت شده باشد متاسفانه شما قادر به ثبت آن نیستید. پس دامنه یک نام منحصر به فرد برای شما در اینترنت است مانند itroz.com که نام دامنه ایتروز می باشد. هاست به طور عامیانه فضایی است بر روی اینترنت که در طول شبانه روز در دسترس است و در آن اطلاعات سایت شما مانند (فایل ها ، تصاویر ، اسکریپت ها ، سورس سایت و…) در آن نگهداری می شود. البته به غیر از اطلاعات سایت تمامی تنظیمات و کانفیگ های سایت شما نیز از طریق هاست قابل انجام است. بنابراین هاست بخش مهمی از سایت می باشد و باید در انتخاب هاست مناسب دقت نمود.

اکنون که میدانید دقیقا هاست و دامنه چیست باید بگویم هزینه هاست و دامنه سالیانه تمدید می شود. این هزینه بر روی پکیج های ایتروز در سال اول به صورت رایگان برای شما در نظر گرفته شده اما از سال دوم طبق نرخ روز هزینه آن حساب می گردد.

عدم تمدید سایت

مشکلات عدم تمدید سایت چیست؟ همانطور که پیش تر هم گفته شد تمامی اطلاعات سایت شما بر روی هاست بوده و ارتباط هاست با دامنه این امکان را فراهم م سازد تا اطلاعات مشاهده شوند. هزینه هاست و دامنه سالیانه بوده و برای تمدید آن می بایست هر سال آن را تمدید نماید که هزینه آن طبق نرخ روز هاست و دامنه محاسبه می شود. متاسفانه در صورت عدم تمدید سایت مانند هاست، اطلاعات سایت از بین رفته و با پرداخت جریمه روز شمار این اطلاعات برگردانده می شوند. همچنین در صورت عدم تمدید دامنه در زمان مقرر مالکیت آن از طرف مالک آن لغو شده و در لیست دامنه های آزاد قرار می گیرد. عدم مالکیت دامنه پس از انقضا به معنی ثبت آن دامنه از طرف هر شخصی می تواند صورت پذیرد و متاسفانه قابل برگشت نیست.

مشکلات عدم تمدید سایت

بنابراین توجه داشته باشید در صورت عدم تمدید هاست و دامنه سایت مشکلات جدی برای کسب و کار شما ایجاد می شود. بنابراین در تمدید سایت خود دقت نماید. از آنجا که تمدید سرویس شما برای ما حائز اهمیت است لذا برای آگاهی از تمدید قبل از انقضا برای شما ایمیل و پیامک تمدید ارسال می گردد.

 

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *