تجارت آنلاین چیست

تجارت آنلاین چیست

3.2/5 - (48 امتیاز)

تجارت آنلاین چیست ؟ تفاوت تجارت الکترونیک و تجارت آنلاین چیست، ایتروز اولین تیم متخصص در پیاده سازی روش صحیح تجارت آنلاین در ایران می باشد.

تجارت آنلاین چیست

تجارت آنلاین چیست ؟ به مجموعه راه ها و روش هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به خرید یا فروش کالا و یا معرفی خدمات در فضای مجازی ختم شود تجارت آنلاین گفته می شود. تجارت آنلاین پیاده سازی روش صحیح کسب و کار و افزایش بهره وری طی بازده مشخص می باشد. تجارت آنلاین بر خلاف تصور تنها یک سایت نیست بلکه متشکل از روش هایی برای پیشرفت کسب و کار در فضای مجازی می باشد.

تجارت آنلاین

تجارت بدون استراتژی محکوم به شکست است، فضای مجازی و فعالیت در آن از این قاعده مستثنا نیست، فعالیت در فضای تجارت آنلاین مستلزم شناخت راه ها، روش ها، دانش و تجربه در این خصوص می باشد و کاملا با تجارت الکترونیک متفاوت است.

تفاوت تجارت الکترونیک و تجارت آنلاین

تجارت الکترونیک، مبادله ی الکترونیکی داده هاست. بطور خلاصه می توان گفت که مبادله الکترونیکی داده عبارت از تولید، پردازش، کاربرد و تبادل اطلاعات و اسناد به شیوه های الکترونیکی و خودکار بین سیستم های کامپیوتری و براساس زبان مشترک و استانداردهای مشخص و با کمترین دخالت عامل انسانی می باشد. به طور کل تجارت الکترونیک در دنیا با فروشگاه های اینترنتی شناخته می شود اما شعاع آن بسیار وسیع تر است. برای آنکه با تجارت آنلاین بهتر آشنا شوید مثالی می زنیم.

فرض کنید مدیر یک آرایشگاه در بهترین نقطه ایران می خواهد کسب و کار خود را پیشرفته کند حال راه حل تجارت الکترونیک و تجارت آنلاین را بررسی می نمایم.

تجارت الکترونیک یک سیستم کاملا الکترونیکی را پیشنهاد می دهد که مشتریان آرایشگاه بتوانند از طریق اینترنت وقت قبلی گرفته، هزینه آن را پرداخت نمایند و در ساعت مقرر به آرایشگاه مراجعه نمایند این شیوه هم بر روی سایت و هم بر روی اپلیکیشن قابل اجرا می باشد اما آیا فرهنگ استفاده از اینترنت در سال ۹۵ به این سطح رسیده و می تواند این راه حل برای مدیر آرایشگاه مفید باشد؟

حال راه حل تجارت آنلاین را بررسی می نمایم، تجارت آنلاین معتقد است هر کسب و کار با کسب و کار دیگر متقاوت است و برای پیاده سازی بهترین حالت آنلاین نسخه کسب و کار نیاز به تحلیل و بررسی می باشد. پس از بررسی نیاز سنجی شده و مطابق با نیازها بهترین راه حل ها ارائه می گردد. در این سیستم بهترین راه بهترین انتخاب نیست بلکه بهترین راه جستجوی بهترین انتخاب می باشد. برای مثال در این سیستم بهترین راه ها برای افزایش مشتریان آرایشگاه پیشنهاد می شود که صرفا طراحی سایت نیست بلکه هدف افزایش مشتریان آرایشگاه همراه با پیاده سازی بهترین روش ها می باشد سپس قدم به قدم روش های پیشرفته تری برای توسعه مشتریان آرایشگاه پیاده سازی می شود. بنابراین می توان گفت تجارت الکترونیک زیر مجموعه تجارت آنلاین می باشد.

پس تجارت آنلاین فراتر از یک سایت و یک سیستم پیاده سازی می باشد بلکه متشکل از خدمات وب، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی برای پیاده سازی بهترین حالت نسخه آنلاین کسب و کار می باشد. ایتروز اولین تیم متخصص در پیاده سازی روش صحیح تجارت آنلاین در ایران می باشد.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *