تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین در تجارت اینترنتی

4.8/5 - (5 امتیاز)

اینترنت شیوه های نوینی از تبلیغات را معرفی نموده و این تبلیغات در سال های اخیر رشد بسیاری داشته و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. همراه ایتروز می خواهیم تبلیغات آنلاین را بررسی نمایم.

همکاری در فروش افیلیت

سیستم همکاری در فروش افیلیت یا فروش رابطه‌ای محصولات و خدمات دیگران را در قبال دریافت کمیسیون برای فروش یا ارئه خدمات در سایت، وبلاگ یا از طریق لینک های که در اختیار شما قرار داده می شود بصورت آنلاین به کاربران دیگر معرفی کنید.

سیستم همکاری در فروش افیلیت از کالا , شبکه , ناشر و مشتری تشکیل شده است و اساس کار آن بر پایه اینترنت صورت می پذیرد و به طور کل می توان به 4 بخش آن را تقسیم نمود.

پرداخت به ازای هر فروش
پرداخت به ازای هر ثبت نام
پرداخت به ازای هر ویزیتور
پرداخت به ازای هر نمایش

آگهی تبلیغاتی

یکی از متداول ترین روش های تبلیغات آنلاین تبلیغات در سایت های درج آگهی می باشد. شما می توانید محصولات و خدمات خود را از طریق سایت های درج آگهی معرفی نماید. یکی از معروف ترین سایت درج آگهی تبلیغاتی سایت alibaba می باشد. و از نمونه های مشابه پارسی می توان به ایستگاه اشاره نمود.

طی ده سال اخیر بیش از پانصد وب سایت فعال در زمینه درج آگهی تبلیغاتی در ایران فعالیت می نمایند و شما از طریق کلمه کلیدی درج آگهی تبلیغاتی در گوگل می توانید لیست این وب سایت ها را مشاهده, محصولات و خدمات خود را در آن درج نماید.

پیش از آگهی تبلیغاتی

به روش های تبلیغاتی قبل از درج آگهی تبلیغاتی در اینترنت بر می گردیم. فرض کنید شما صاحب شغلی هستید و می خواهید آن را تبلیغ کنید. از متداول ترین گزینه های تبلیغ استفاده می کنیم . تبلیغ در مجلات تخصصی و تبلیغ در دایرکتوری ها. روال کار برای تبلیغ در مجله را بررسی می نمایم

انتخاب محتوای مناسب
طراحی طرح مناسب
ویرایش و تائید طرح
چاپ مجله

حال اولین گزینه برای تبلیغ در مجلات اطلاع از زمان تحویل اطلاعات است. پس از تحویل اطلاعات زمانی برای طراحی و ویراش نهایی طراح تا رسیدن به طرح مورد نظر شما زمان می برد. هزینه پرداختی شما برای تبلیغ در مجله شامل هزینه کاغذ , چاپ و هزینه های دیگر برای رسیدن مجله به دست مخاطبین است و می توان گفت زمان زیادی از شروع تا درج تبلیغ صرف می شود.

مزیت های درج آگهی تبلیغاتی

فعالیت سایت های درج آگهی در ایران خیلی قدیمی نیست و قدمت آن به ده سال پیش بر می گردد و قبل از آن رسانه ها و جراید سهم بزرگی در تبلیغات داشتند ولی با گذشت زمان و ورود اینترنت به خانه ها و همه گیر شدن آن بستر مناسب تبلیغاتی عظیمی به وجود آمد و صنعت تبلیغات دچار تغییر بزرگی شد. امروزه رسانه های اجتماعی در حال پیشی گرفتن از رسانه های سنتی مانند تلویزیون هستند. تقریبا بیش از ده سال پیش وب سایت های درج آگهی تبلیغاتی در ایران شکل گرفتند و به دلایل زیر با سرعت چشمگیری رشد کردند :

در دسترس بودن برای افراد جامعه
درج آسان تبلیغات در آن
مشاهده آسان تبلیغات
بستر مناسب برای ارتباط بین مشاغل
قیمت مناسب در برابر بازخورد مثبت
دلایل عمده پیشرفت این سایت ها شد.

ساختار سایت های درج آگهی تبلیغاتی

ساختار این وب سایت ها شامل چندین لایه از گزوه های مشاغل می باشد در لایه اولیه گروه بندی اصلی مشاغل و در لایه بعدی زیر گروه ها قرار دارند. برای تبلیغ ابتدا عضو وب سایت می شوید و از طریق کنترل پنل آگهی خود را درج , ویرایش و… می کنید.

روش کار سایت های درج آگهی تبلیغاتی

در ایران به دو روش کلی تقسیم می شود.

رایگان
پرداخت هزینه

درج آگهی تبلیغاتی رایگان : در این روش با عضویت در سایت های تبلیغاتی می توانید محصول و خدمات خود را درج و آن را رایگان ثبت نماید. آگهی تبلیغاتی رایگان در تمامی صفحات سایت نمایش داده نمی شوند و تنها در دسته بندی همان گروه قابل رویت است و با درج آگهی های دیگر به صفحات بعدی می رود. بنابراین درصد دیده شدن آگهی در سایت به شدت کاهش می یابد .

اما همین روش در چند سال اخیر هم کارساز بود یعنی وقتی شما در سایت های درج آگهی تبلیغاتی آگهی جدید درج می کردید بعد از گذشت چند روز و چند هفته شاهد تماس های مشتریان بودید با اینکه آگهی شما در سایت به سختی قابل مشاهده بود اما به طور شگفت انگیزی مشتریان شما روز به روز افزایش می یافت, اما چگونه ؟

آگهی درج شده شما پس از ثبت در سایت بعد از گذشت چند روز در موتورهای جستجو از جمله گوگل قابل مشاهده می باشند. و با گذشت زمان با فعالیت بر روی آگهی, آگهی ها به صفحه اول گوگل هدایت می شدند و همین دلیل باعث مشاهده بیشتر آگهی و تماس های مشتری با شما می شد. اما با گذشت زمان پیشرفت تجارت آنلاین و افزایش تعداد سایت های آگهی تبلیغاتی رسیدن به صفحه اول گوگل در برخی موارد غیر قابل دسترس شده به دلیل ترافیک بالای سایت ها . امروزه رسیدن به صفحه اول گوگل اهمیت بالایی پیدا کرده و حرفه ای تخصصی با استفاده از تکنیک ها و دانش سئو ( بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ) امکان پذیر است.

درج آگهی تبلیغاتی با پرداخت هزینه : سایت های تبلیغاتی دارای هزاران صفحه می باشند اما یکی از مهمترین صفحات آنها که بیشترین بازدید را به خود اختصاص می دهد صفحه اول است. صفحه اول این سایت ها اهمیت بسیار زیادی دارد و محل نمایش تبلیغ در آن برای افزایش بازدید از آن آگهی بسیار مهم است. پس از صفحه اول صفحات گروه های اصلی بسیار مهم هستند زیرا دومین قدم اکثر کاربران کلیک و ورود به این صفحات است. صفحات دیگری هستند که همینطور از اهمیت آنها کم می شود مثل صفحات زیر گروه ها و آگهی ها. تفاوت هزینه در سایت های آگهی تبلیغاتی دقیقا بر همین اساس متفاوت است که قالبا در قالب آگهی های ستاره دار شناخته می شوند.

آگهی های ستاره دار

منظور از آگهی های ستاره دار اهمیت نمایش در صفحات بالا می باشد . هرچقدر تعداد ستاره بیشتر باشد در بخش های پربازدید تری آگهی مشاهده می شود. برای مثال وقتی شما تبلیغ 7 ستاره انتخاب می کنید به این معنی است که آگهی شما در تمامی صفحات سایت از صفحه اصلی تا گروه ها و زیر گروه ها و… به نمایش گذاشته می شود و تاثیر بیشتری دارد هر چقدر ستاره های کمتری انتخاب کنید از نمایش آگهی در صفحات مهم کاسته می شود.

تفاوت هزینه های درج آگهی تبلیغاتی با مجلات

به دلیل مزیت های گفته شده مجلات نمی توانند با سایت های آگهی تبلیغاتی مقابله کنند. سایت های آگهی تبلیغاتی در دسترس عموم قرار دارند و می توانند بی نهایت رشد کنند اما مجلات محدود هستند به همین دلیل هزینه یک آگهی تبلیغاتی بسیار کمتر از هزینه آگهی در مجله می باشد.

تبلیغات کلیکی

چند سالی است تبلیغات کلیکی جایگاه مناسب خود را پیدا کرده اند در گذشته این تبلیغات به شیوه های دیگری اجرا می شد که مورد توجه مخاطبین قرار نگرفت و از بین رفت اما امروزه تبلیغات کلیکی پیشرفت های زیادی داشته و مورد توجه مخاطبین قرار گرفته. خوشبختانه نمونه های پارسی این تبلیغات در ایران موجود می باشد و به سه سایت بزرگ تبلیغات کلیکی مانند صبا ویژه , anetwork و کلیک یاب می توان اشاره کرد.

روش کار تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی دو دسته افراد وجود دارند کسانی که می خواهند تبلیغ کنند و کسانی که می خواهند کسب در آمد داشته باشند.

تبلیغ دهندگان قالبا صاحبان مشاغل هستند و می خواهند خدمات و محصولات خود را برای مخاطبین عام و خاص تبلیغ کنند.

تبلیغ کنندگان افرادی هستند صاحب وب سایت ها و یا وبلاگ های پربازدید و می خواهند از طریق وب سایت یا وبلاگ خود کسب درآمد کنند.

تمامی این افراد وارد وب سایت های تبلیغات کلیکی می شوند اما روش کار هر کدام متفاوت است. روش کار بسیار ساده است و تبلیغ دهنده پس از ورود به سایت با توجه به بودجه درنظر گرفته شده پلن خود را انتخاب و درخواست سفارش می دهد. اما تبلیغ کنندگان پس تائید و داشتن امکانات مورد نیاز برای تبلیغ پس از ورود به سایت با توجه به سایز در نظر گرفته شده در سایت یا وبلاگشان اسکریپت مورد نظر را در سایت قرار می دهند.

آگهی های تبلیغات کلیکی به دو دسته کلی تقسیم می شود.

بنر های متحرک و ثابت در سایز های متخلف
آگهی های متنی با محدودیت در محتوا
پس از ثبت آگهی و تائید آن آگهی تبلیغ دهندگان در سایت های تبلیغ کنندگان به نمایش درخواهد آمد اما تبلیغ دهندگان بابت دیده شدن تبلیغ در سایت تبلیغ کنندگان هزینه پرداخت نمی کنند بلکه بابت کلیک کاربر هزینه پرداخت می کنند و هزینه کلیک مخاطب به حساب تبلیغ کننده می رود.

تفاوت آگهی تبلیغاتی و تبلیغات کلیکی

تفاوت عمده این دو در نمایش آگهی است. در آگهی تبلیغاتی شما بابت نمایش روزانه , ماهیانه آگهی هزینه پرداخت می کنید و آگهی شما شامل محتوا , تصاویر و ویدئو است اما در تبلیغات کلیکی بابت هر کلیک مخاطب به روی آگهی هزینه پرداخت می کنید و آگهی شما یا تصویر است یا محتوا با کاراکترهای محدود

آگهی تبلیغاتی بهتر است یا تبلیغات کلیکی

تجارت آنلاین شیوه های نوینی از تبلیغات را معرفی کرده و هر کدام می توانند مفید باشند. هر تبلیغی با نیاز سنجی و بررسی اگر انجام شود بازخورد مناسبی دارد. بنابراین قبل از تبلیغ حتما بررسی های لازم را انجام دهید.

منبع » وبلاگ ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *