افزایش قیمت دامنه

افزایش قیمت دامنه

2.7/5 - (30 امتیاز)

با افزایش قیمت دلار طی هفته های اخیر و ثابت نگه داشتن قیمت دامنه متاسفانه شاهد افزایش قیمت دامنه در شرکت های هاستینگ هستیم.

قیمت دامنه

قیمت دامنه برپایه دلار و از شرکت های ارائه دهنده خدمات وب مانند godaddy ، ۱and1 ، google و غیره خریداری می شود و هزینه دامنه مستقیما توسط تبدیل ریال به دلار محاسبه می شود و به صورت آنی خریداری می گردد. تنها دامنه های آی آر به ریال خریداری شده و در نوسان ارز تاثیری ندارد و سالهاست که دامنه آی آر قیمت ثابتی دارد.

افزایش قیمت دامنه

افزایش قیمت دامنه فشار زیادی را بر روی شرکت های هاستینگ متحمل می سازد و قدرت خرید کاربران و علاقه مندان به داشتن دامنه اختصاصی را پایین می آورد. طبق تحلیل های ایتروز اکثر شرکت های هاستینگ با تغییر ناگهانی دلار قیمت های خود را به یکباره تغییر نداده اند. با توجه به اینکه نوسان دلار ضیان هایی را وارد شرکت های هاستینگ نموده اما تغییر قیمت این شرکت ها مدتی پس از ثبات قیمت دلار بوده است. چیزی که در این جند سال ثبات نداشته است و مدام در حال تغییر بوده.

ما سعی کردیم با تغییر قیمت هاست و دامنه تغییری در قیمت های خود ایجاد نکنیم اما متاسفانه قیمت دامنه و هاست افزایش پیدا کرده ولی تغییری در قیمت پکیج  طراحی سایت و پکیج طراحی فروشگاه اینترنتی ایجاد نشده و همچنان می توانید دامنه و هاست را بر روی این پکیج ها به رایگان ثبت نماید. از آنجا که سیاست قیمت گذاری پکیج های طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی بر پایه حداقل قیمت ها و حداکثر کیفیت و خدمات است بر این اساس تغییری در قیمت دامنه و هاست ایجاد نشده. امید بر این است طی هفته های آتی قیمت دامنه و هاست کاهش پیدا کند.

تاثیر افزایش قیمت دامنه

شاید برخی با مقایسه روش های سنتی و روش های نوین بر این عقیده باشند هر چقدر هم هزینه دامنه و یا هاست افزایش یابد باز به نسبت روش های سنتی به صرفه است اما باید توجه داشت یکی از مزایای فناوری و تکنولوژیی که به بازار معرفی می شوند کاهش قیمت نسبت به روش های قدیمی تر می باشد. در روش های سنتی شما برای کسب و کار یا فروش محصولات ملزم به داشتن مغازه در جای مناسب بوده اید. اما امروزه وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما مغازه ای به مراتب بهتر با خدمات و نقاط قوت بیشتر است. اگر بخواهیم همه موارد مثبت کسب و کارهای نوین را کنار بگذاریم یکی از آن قیمت ارزان آن نسبت به کسب و کار سنتی است.

افزایش قیمت دلار و نوسان آن در سال های اخیر ضررهای زیادی را به بازار هاستینگ ایران وارد کرده و تاثیر افزایش قیمت دامنه در ماه ها و سال های آتی باعث کاهش کسب و کارهای اینترنتی و تمایل کمتر کسب و کارهای سنتی به این بازار است.

 

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *