۵ نکته مهم در طراحی UX

۵ نکته مهم در طراحی UX

5/5 - (1 امتیاز)

۵ نکته مهم در طراحی UX که باعث می شود شما در طراحی محصولات با تجربیات کاربری UX وب سایت های خلاقانه و کارآمد تری را خلق نماید.

همانطور که در پست های قبلی در مورد طراحی UI توضیح داده شد تجربه کاربر مشخصه طراحی محصول است ، چه محصول وب سایت باشد ، چه برنامه تلفن همراه یا چیز دیگری. در حالی که باید بدیهی باشد UX برای طراحی محصول ضروری است ، اما برخی از طراحان UX تصورات غلط زیادی درباره آن دارند. اما واقعیت این است که اگر در طراحی UX شما با مخاطب مورد نظر کلیک افزایش پیدا کند ، محصول شما رونق گرفته و رشد می کند. اگر اینطور نیست ، باید بیشتر تلاش کنید.

۵ نکته مهم برای طراحی UX

این راهنما اصول اولیه دستیابی به فرآیند طراحی UX را در یک سطح مفهومی پوشش می دهد. این نکات به شما کمک می کند تا دریابید که چگونه یک طراح UX بهتر شوید.

۱ چرخ را دوباره اختراع نکنید

طراحی UX همه چیز مربوط به هم پیوستگی است. به همین ترتیب ، تعامل یکی از مهمترین عناصر در توسعه برنامه است . اما طراحان UX غالباً قربانی ذهنیت اختراع مجدد چرخ یا تلاش برای رفع آنچه شکسته نیستند.

یک دلیل وجود دارد که اکثر وب سایت ها و برنامه های موبایل ساختار مشابهی دارند چرا؟ زیرا کاربران به آن عادت کرده اند. این روانشناسی عادت همیشگی است. کاربران همیشه تغییر را دوست ندارند. آنها به شیوه معمولی ارائه عادت دارند و دوست ندارند سازگار با چیزهای متفاوتی باشند.
معمولاً ، این تمایل برای نوآوری مجدد چرخ ، در طرح بندی های غیرضروری ، طرح های رنگی عجیب ، قرار دادن فونت ها در مکان های اشتباه و الگوهای ناوبری گیج کننده ، خود را نشان می دهد.

هدف این است که یک محصول را از بقیه متمایز کنیم تا آن محصول بیشتر در چشم باشد اما به جای تمایز ، کاربر را می ترساند. به همین دلیل بهتر است از طرح های آزمایش شده در سراسر محصول با ترفندهای جزئی استفاده کنید تا اهداف خاص خود را متناسب کنید.

این رویکرد بلافاصله باعث می شود تا کاربران با سیستم شما آشنا شوند و به آنها اجازه دهد بدون اینکه از چیدمانهای ناآشنا اذیت شوند ، از آن استفاده کنند.

به عنوان مثال ، هیچ دلیلی برای جابجایی نوار پیمایش از بالای صفحه به پایین یا تغییر نحوه کار کاربران در یک برنامه تلفن همراه وجود ندارد. چسبیدن به الگوهای آزمایش شده باعث صرفه جویی در انرژی شما برای مواردی می شود که در واقع نوآوری در طراحی از جمله صفحات فرود مهم است.


۲ آن را ساده نگه دارید و از طراحی واکنشگرا استفاده کنید

مشکل عمده دیگری که اغلب در فرایند طراحی UX اتفاق می افتد ، زمانی است که همه چیز خیلی پیچیده است. الگوهای آشنا در آنجا وجود دارد (برخلاف زمانی که طراحان سعی می کنند چرخ را دوباره اختراع کنند) ، اما این الگوهای خیلی زیاد هستند و به همین دلیل ، طراحی کارایی ندارد.

سادگی در طراحی این امکان را به کاربر می دهد تا وقتی وارد صفحه ای می شود سردرگم پیچیدگی های اضافی نشود و گیج نشود بلکه به راحتی ذهن آن بتواند بخش های مختلف صفحه را تفکیک کند.

مطالب دیگر آکادمی :

به همین دلیل ، بهتر است کارها را کاربرپسند نگه دارید. هدف شما این است که تمرکز کاربر را در گرفتن آنچه مورد نیاز وی در وب سایت شما است نگه دارید. آنها را از هدف خود منحرف نکنید. یکی دیگر از مواردی که امروزه بسیار در طراحی سایت و همچنین بهینه سازی سایت اهمیت بالایی دارد طراحی واکنشگرا می باشد. امروزه اغلب کاربران از طریق دستگاه های مختلف با ابعاد مختلف از سایت شما دیدن می کنند بنابراین مهم است سایت شما در تمامی دستگاه ها دچار بهم ریختگی نشود و اصول طراحی سایت واکنشگرا در آن رعایت شده باشد تا اکثر کاربران باور درستی از سایت شما در ذهن داشته باشند و در این صورت است که به خواسته خود خواهند رسید در غیر این صورت سایت را ترک می نمایند.

چگونه یک طراح UX طراحی را به صورت عملی ساده نگه می دارد:

هر صفحه یک هدف قطعی دارد . به عنوان مثال ، صفحه پرداخت فقط مواردی را دارد که برای فرایند پرداخت نیاز است. صفحه تماس فقط حاوی اطلاعات تماس و / یا فرم است – نکاتی درباره عادت های نظافت شخصی نیست. هدف از هر صفحه و هر مؤلفه موجود در آن فوراً توسط کاربر قابل فهم و بدون توضیح است.هر گونه اطلاعات اضافی اما غیر ضروری به پایین صفحه می رود. به عنوان مثال ، لیست اضافی در انتهای پست با محتوای “شما نیز ممکن است دوست دارید” داشته باشید.


۳ نیازها و خواسته های مخاطبان مورد نظر خود را درک کنید

درک نیازها و خواسته های مخاطبان مورد نظر شما ممکن است به عنوان یک نکته برجسته در طراحی UX به نظر برسد ، اما بخاطر بسپارید. دقیقاً مانند هر جای دیگر ، طراحان UX بدون درک نیازها و خواسته های مخاطبان هدف ، نمی توانند از طراحی درست UX استفاده کنند. چرا این یک مشکل است؟ به دلیل این فرض نادرست که اگر شما در بخش بازار فعالیت دارید ، بدون مطالعه آن می فهمید که مخاطب چه چیزی می خواهد و به چه چیزی احتیاج دارد. در حالی که ممکن است برخی از شهود شما به این علامت زده شود ، بخش اعظمی از آن نتیجه نخواهد گرفت.

با استفاده از این دو مرحله ، این اطلاعات حیاتی از تجربه کاربر را درست در طی مراحل طراحی بدست آورید:

نظرات خود را از طریق نظرسنجی از کاربران خود جمع آوری کنید
نحوه استفاده کاربران از محصول شما یا محصولات مشابه را بصورت حضوری یا از راه دور مشاهده کنید
در اینجا نوع سؤالاتی وجود دارد که ممکن است این اطلاعات برای شما جواب دهد:

کاربران شما ، از نظر جمعیتی ، چه کسانی هستند؟ (به عنوان مثال: آقایان ، زنان ، افراد باهوش فناوری ، مبتدیان فناوری ، بزرگسالان جوان و غیره)
نیاز کاربران شما چیست؟ چگونه می توانید برای نیازهای آنها راه حلی ارائه دهید؟
چگونه رابطه بین نیازهای آنها و گزاره ارزش شما در طراحی رابط آشکار می شود؟
پاسخ به این سؤالات پایه و اساس یک ایده طراحی معتبر UX را تشکیل می دهد.


۴- عناصر مختلف را از لحاظ بصری متمایز کنید

یک صفحه بصری مجزا از مهمترین اهداف برای طراحان UX است . این راهی برای حفظ کاربر و جذاب کردن تجربه کاربر است. با ارزش ترین اطلاعات موجود در صفحه ، باید بیشترین ویژگی را داشته باشید. اگر این یک پست وبلاگ است ، پس شما نیاز به یک تیتر واضح مانند “بهترین روند طراحی وب” دارید و زیرنویس ها و زیرنویس هایی را مشاهده می کنید که عمیق تر به موضوع می رسند.

کاربران باید از موقعیت مکانی آن در وب سایت یا برنامه تلفن همراه آگاه باشند. ابزارهای ناوبری باید در دسترس باشند. به عنوان مثال ، شما یک پانل ناوبری وب سایت در بالای صفحه دارید که تمام بخش های مهم وب سایت به راحتی قابل دسترسی است. دکمه های به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی معمولاً در سمت چپ قرار دارند. در سمت راست – blogroll را با موارد محبوب ، یک ابر تگ و سایر عناصر کمکی قرار دهید. محتوای “ممکن است شما نیز دوست داشته باشید” در انتها می رود و با هدف ترغیب کاربر به داخل صفحات دیگر انجام می شود.
دکمه ها باید به صورت ایستاده و توضیحی روشن از هدف آنها درج کنند. اعتبارنامه های اساسی عبارتند از جذابیت ، جهانی بودن ، خوانایی و عملکرد. به عنوان مثال ، یک دکمه اشتراک با یک فیلد برای تایپ ایمیل خود.
زمینه جستجو باید از نظر ایده آل با کلمه “جستجو” و نماد شیشه به دنبال آن مشخص شود. به طور سنتی ، در گوشه بالا سمت راست یک صفحه قرار دارد.
و وقتی صحبت از رنگ ها می شود ، باید توجه داشته باشید که:

  • رنگهای پس زمینه معمولاً خاموش هستند
  • آبی برای پیوندهای متنی است
  • قرمز برای موارد مهم است – به طور معمول هشدارها یا خطاها
  • تماس با عمل نیاز به یک رنگ با کنتراست بالا و اغلب منحصر به فرد دارد تا از بقیه متمایز شود

یکی از مهمترین جنبه های عملی طراحی تجربه کاربر ” جریان ” استمرار مداوم جستجوی کاربر است. از نظر طراحی ، جریان زمانی است که کاربر از یک بخش از وب سایت یا برنامه تلفن همراه به بخش دیگر در تحقق هدف نهایی خود – بدون در نظر گرفتن ارزش – یکپارچه باشد.

به همین دلیل مهم است: یک طرح طراحی مداوم به کاربران کمک می کند تا آنچه را که می خواهند و به آن نیاز دارند به راحتی به آن دست پیدا کند و دچار سردرگمی نشود بنابراین برای ثابت نگه داشتن کارها ، باید به آنچه که کاربر قدم به قدم می خواهد بیندیشید.

مثلاً بیایید یک جریان وب سایت را آغاز کنیم و خودمان را به جای کاربر قرار دهیم. کاربر جستجوی خود را در یک نقطه ورودی شروع می کند – معمولاً صفحه اصلی یا یک پست وبلاگ. شما باید فکر کنید که آن نقطه ورودی به کجا منتهی می شود. به عنوان مثال ، می تواند به یک پست وبلاگ دیگری منجر شود که در این موضوع یا صفحه ای ارائه می شود که خدمات یا کالایی را ارائه می دهد که نیازهای کاربر را پاسخ می دهد.

مورد دیگری که باید در نظر بگیرید صفحات بن بست است – صفحه هایی که به هیچ کجای دیگری منتهی نمی شوند. شما باید در صورت امکان از چنین مواردی در طول جستجوی کاربر خودداری کنید. همه چیز باید به چیزی منتهی شود.

سرانجام ، هر جریان وب سایت دارای یک هدف نهایی است – جایی که نیازهای کاربران و اهداف وب سایت شما برآورده می شود. به عنوان مثال ، اگر کاربران به دنبال محتوای با ارزش هستند و شما محتوای ارزشمند را ارائه می دهید ، احتمالاً هدف نهایی یک دکمه اشتراک یا پیوند Patreon است.

نتیجه

راز طراحی خوب UX ، کارایی آن برای کاربران و پلتفرم شماست. در حقیقت ، یک تجربه کاربری با طراحی زیبا باعث می شود تا کاربر به سمت اطلاعات یا ابزار مورد نیاز خود سوق پیدا کند ، در حالی که هر چیزی را که ممکن است سفر آنها را مختل کند ، از بین می برد. اگرچه به نظر می رسد که هدف جهانی قابل درک است ، دستیابی به آن می تواند کمی دشوار باشد.

مطالب مرتبط دیگر :

این نکات برای طراحی UX به شما کمک می کند تا عناصر اصلی را که باعث می شود طراحی شما با مخاطب مورد نظر شما کلیک کند ، بفهمید و تعامل هم برای شما و هم برای کاربران سودمند باشد.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *