اهمیت رابط کاربری UI در طراحی سایت

اهمیت رابط کاربری UI در طراحی سایت

5/5 - (5 امتیاز)

چرا رابط کاربری UI در طراحی سایت، فروشگاه اینترنتی و یا هر نرم افزاری از اهمیت بالایی برخوردار است؟

رابط کاربری User Interface به مخفف همه UI می شناسیم. اگر بخواهیم نرم افزارهای تحت وب را به دو قسمت کلی تقسیم کنیم می توانیم به بخش بیرونی و بخش درونی نرم افزار اشاره نمود. بخش درونی نرم افزار برای کاربر قابل مشاهده نیست و به آن نخواهیم پرداخت اما بخش بیرونی یا front end برای کاربر قابل مشاهده است. Front end متشکل از اسکریپت ها و کدهایی است که ساختار صفحات وب را برای کاربر می‌سازد. رابط کاربری UI به صورت تخصصی به این بخش میپردازد.

در طراحی قالب سایت و نرم افزار ها تحت وب باید به این نکته توجه زادی داشت که کاربر سایت را چگونه می بیند؟ درک کاربر از بخش های مختلف چیست؟ راحتی کاربر در جابه جایی و گردش در سایت چقدر است؟ تمام اینها نکاتی است که برای رسیدن به سایت کاربرپسند باید رعایت نمود.
در طراحی رابط کاربری UI باید تمامی موارد را در نظر گرفت و طبق آن وب سایت کاربرپسندی را پیاده سازی نمود و پس از آن با تحلیل عکس العمل های کاربر آن را بهبود بخشید.

طراحی قالب سایت، فروشگاه اینترنتی و یا هر نرم افزار تحت وب از طریق رابط کاربری UI می تواند به دقت نیازهای کاربران را بررسی و قالب کاربرپسند ارائه نماید. از آنجا که کاربر برای ورود به سایت شما وارد صفحات لندینگ می شود طراحی قالب کاربرپسند از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا صفحات لندینگ ویترین سایت شماست و هر چقدر زیبا تر و در عین حال قابل درک و راحت باشد می تواند احساس بهتری را به کاربر منتقل نماید. امروزه رابط های کاربری حرفه ای با تلفیق کدها و اسکریپت ها هم‌چنین ارائه قالب های واکنشگرا قالب های زیبا و کاربرپسند را ارائه می نمایند.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *