چگونه تولید محتوا کنیم

چگونه تولید محتوا کنیم

4.2/5 - (10 امتیاز)

آموزش تولید محتوا سایت و روش های کلیدی برای افزایش رتبه سایت با آموزش چگونه تولید محتوا کنیم. بررسی نکات مهم تولید محتوا برای افزایش رتبه سایت در گوگل و بهبود جایگاه مطالب در گوگل.

در مطالب قبل در رابطه با نکات کلیدی تولید محتوا جذاب توضیحاتی داده شد اما با توجه به اینکه توضیحات داده شده نکات کلیدی در تولید محتوا هست تصمیم گرفتیم از پایه در رابطه با تولید محتوا تمامی موارد را در این مقاله با شما همراهان همیشگی سایت ایتروز مطرح نمایم. این آموزش برای تمام کسانی که قصد دارند در سایت خود محتوا تولید کنند و رتبه آن را در موتور های جستجو افزایش دهند توصیه می شود.

چگونه تولید محتوا کنیم

برای مقدمه چگونه تولید محتوا کنیم باید گفت محتوا تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه سایت شما دارد هم می توان با تولید محتوا خوب رتبه سایت خود را برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل کاهش داد هم می توان با تولید محتوای بد رتبه خود را افزایش داد بنابراین توجه به اینکه چگونه تولید محتوا کنیم که رتبه سایت باعث بهبود نتایج لینک ها و هدایت آنها به صفحه اول گوگل شود بسیار اهمیت دارد.

وب سایت خود را برای تولید محتوا آماده کنید

قبل از تولید محتوا لازم است وب سایت شما توانایی های لازم را برای درج یک محتوای خوب داشته باشد. برای درک بهتر این موضوع به نتایج جستجو گوگل اشاره می کنیم که در برخی از سایت ها با اینکه تعداد مطالب زیادی منتشر نشده و یا حتی متن آن مطالب از کاراکترهای زیادی برخوردار نیست اما در نتایج بسیار موفق هستند و برعکس برخی از سایت ها با تولید محتوای خوب متاسفانه نتایج خوبی بدست نمی آورند.

چرا برخی از سایت ها با توجه به تولید محتوای خوب در گوگل نتایج خوبی نمی‌گیرند؟

تولید محتوا آخرین مرحله از شروع سئو سایت به حساب می آید به این معنی که قبل از تولید محتوا باید سایت شما از نظر سئو کاملا ساختار مناسبی داشته باشد تا نتایج دلخواد و پیشرفت در رسیدن به صفحه اول گوگل صورت پذیرد. یکی از مواردی که مستقیما با این مسئله در ارتباط است تگ های سایت می باشد اما به چه دلیل؟ توجه داشته باشید گوگل متوجه محتوای شما نمی شود و محتوای سایت از نظر گوگل بی معنی است، برای مثال شما مطلبی در رابطه با “چگونه تولید محتوا کنیم” منتشر نموده اید و برای شما کلمه کلیدی چگونه تولید محتوا کنیم بسیار مهم است اما برای گوگل این طور نیست و این کلمه مانند کلمات دیگر می ماند. اما از چه طریقی گوگل متوجه توجه ما به کلمه مورد نظر می گردد؟ جواب استفاده درست از تگ های سایت است. ما از شما نمی خواهیم که تگ های سایت را برای گوگل بهینه کنید زیرا توسط متخصص سئو این کار انجام میشود اما توصیه می کنیم قبل از تولید محتوا وب سایت خود را بهینه سازی کنید تا بهترین نتایج در موتورهای جستجو را دریافت نماید. بهینه سازی سایت شامل موارد زیادی است که ما در مطالب بعدی به آن می پردازیم و شما می توانید برای بهینه سازی سایت با کارشناسان ایتروز در ارتباط باشید. اما علی الحال تصور می‌کنیم وب سایت شما بهینه سازی پایه شده و کاملا برای تولید محتوا آماده است.

آموزش تولید محتوای سایت

قالب کلی محتوا

اکثر کسانی که تا به حال محتوا تولید نکرده اند برای شروع از خود می پرسند چه مطالبی تولید کنیم؟ اخبار و اطلاعات روزمره در کنار مطالب تخصصی و یا انتشار محتوای پرکاربرد؟ تصور خیلی ها از تولید محتوا انتشار تعداد زیادی محتوا در طول روز است اما ما به شما می گویم این تصور کاملا غلط است. نیازی نیست هر روز محتوا تولید کنید و یا از هر چیزی که به فکرتان میرسد در سایت مطلب منتشر کنید در صورتی که سایت خبری باشید به چه دلیل؟ چون می توانید مطالب خاص خودتون رو تولید کنید. یکی از مهمترین نکات تولید محتوا منحصر به فرد است هرگز به فکر کپی کردن از سایت های دیگه نباشد زیرا تولید محتوای کپی و تکراری ارزش بالایی از نظر گوگل ندارد و امتیاز بالایی دریافت نمی کنید بنابراین آن مطلب در گوگل رتبه خوبی دریافت نمی کند و در نهایت دیده نمی‌شود. یک مورد بدتر هم هست که اگر صاحب منبع متوجه محتوای کپی شده شود می تواند بدون اطلاع شما گزارش نقض کپی رایت به گوگل بدهد و تبعات بدی به همراه دارد. پس توصیه میکنیم به جای کپی کردن مطالب منحصر به فرد خودتون رو تولید کنید.

سوال دیگری که از ما زیاد پرسیده میشود و ذهن مدیران سایت ها را درگیر کرده دسته بندی محتوای تولید شده است. خیلی از دوستان از ما میپرسند راجب چه چیزهایی محتوا تولید کنیم! اخبار روز یا مثلا نرخ ارز و طلا که این روزها خیلی مهم شده و موارد این چنینی. ما توصیه می کنیم محتوای مرتبط با سایت خودتون تولید کنید. اگر زمینه فعالیت شما در رابطه با طراحی سایت است مواردی مرتبط با طراحی سایت تولید کنید. از آموزش موارد مختلف تا مطالب مورد نیاز در رابطه با طراحی سایت. در رابطه با تخصص خودتون تا می تونید صحبت کنید و از صحبت در رابطه با مطالب غیر مرتبط اجتناب کنید زیرا وقتی سئو سایت شما خوب باشد کلمات استفاده شده و ارتباط آنها برای گوگل قابل تشخیص است و هر چقدر ارتباط آنها با هم بیشتر باشد رتبه سایت افزایش پیدا می کند. بی ارتباط بودن مطالب شاید در مواقعی باعث افزایش بازدید شود اما باعث بهبود رتبه نمی شود مگر در سایت های خبری که ساختار و اجرای تولید محتوا در آنها متفاوت با سایت های معمولی است.

ساختار کلی محتوا

پس توجه داشته باشید برای تولید محتوا فقط از مطالب مرتبط با فعالیت سایت مقاله منتشر نماید. برای ساختار کلی محتوا می توانید مطالب خو را به صورت فایل های متنی، صوتی،تصویری و همچنین PDF تولید نماید. برای بهبود تولید محتوا با فرمت های ذکر شده حتما مطالب نکات کلیدی تولید محتوای جذاب را مطالعه بفرماید. تا به اینجا توضیح داده شد قالب کلی محتوای شما شامل چه مواردی باشد که نتیجه گرفتیم باید کاملا مرتبط با تخصص و موضوع سایت باشد. حال ساختار محتوا را چگونه انتخاب کنیم. ساختار محتوا در سایت ها توسط دسته بندی مجزا می گردد، دسته بندی ها سنگ بنای شما در سایت است و هر مطلب منتشر شده باید در یک دسته بندی قرار گیرد. چگونه دسته بندی مناسب انتخاب کنیم؟ قبل از هر چیز باید بدانید راجب چه موضوعاتی می خواهید مطلب تولید کنید برای مثال اگر شرکت طراحی سایت باشید قطعا در رابطه با طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی و… حرف های زیادی برای گفتن دارید پس دسته بندی ها را بر این اساس انتخاب میکنیم. اما چرا باید مهم ترین کلمات را برای دسته بندی انتخاب کرد؟ همانطور که گفته شد دسته بندی ها سنگ بنای محتوای شما هستند اما چرا؟ کلمات کلیدی مانند طراحی سایت یا کلمات مهم تخصص شما کلماتی هستند که به راحتی در گوگل رتبه نمی گیرند و باید از راه کاری استفاده کنیم تا به مرور این صفحات ارزشمند شوند و در گوگل جایگاه خوبی کسب کنند. پست های منتشر شده برای دسته بندی ها کمک می کند سنگ بنای شما به مرور زمان ارزشمند شده و به جایگاه اول در گوگل هدایت شود‌. البته تنها انتشار محتوا تاثیر گذار نیست بلکه مواردی که گفته خواهد شد از دسته بندی های شما سنگ بنا می سازد در غیر این صورت تاثیر گذار نخواهد بود. پس توجه داشته باشید کلمات مهم و کلی کار خود را برای دسته بندی ها انتخاب نماید.

آغاز تولید محتوا

برای تولید محتوا می توان موضوعات زیادی را در نظر گرفت و منتشر کرد برای شروع تولید محتوا سعی نکنید مطالبی تولید کنید که در مورد آنها مطالب زیادی منتشر شده زیرا مطالب شما رتبه خوبی دریافت نمی‌کند برای مثال اگر طراح سایت هستید و وب سایت خود را راه اندازی نمودید و با استفاده از آموزش ایتروز دسته بندی آن را طراحی سایت انتخاب کردید آغاز محتوای شما مطلب “طراحی سایت در تهران” نباشد و یا مطالب از این قبیل زیرا به دلیل انتشار مطالب زیاد در این زمینه مطلب شما جایگاه خوبی در کلمه کلیدی طراحی سایت در تهران کسب نخواهد کرد. برای آغاز تولید محتوا روشی را به شما پیشنهاد میکنیم که می تواند راهکار مناسبی برای شروع باشد. قبل از هر چیز موضوع خود را انتخاب کنید برای مثال طراحی سایت در تهران، حال کلمه مورد نظر خود را از طریق مرورگر خصوصی (incognito Browser & Private Browser) در گوگل وارد نماید. پس از آن در انتهای صفحه گوگل مواردی به شما پیشنهاد می شود می توانید در انتخاب موضوع از آنها کمک بگیرید زیرا هم موضوعاتی هستند که توسط کاربران جستجو شده اند هم نتایج کمتری نصبت به کلمات کلیدی با نتایج بیشتر دارند و همین دلیل باعث می شود شانس شما برای کسب جایگاه خوب بیشتر شود.

انتخاب موضوع

یکی دیگر از مواردی که در هنگام تولید محتوا باید توجه داشته باشید انتخاب موضوع است. انتخاب موضوع می تواند هم برای شما درآمد زا باشد و یا نباشد برای مثال تولید مطلب “انتخاب دوربین مناسب” این یک موضوع بسیار کلی است و شانس زیادی برای دریافت نتیجه خوب در گوگل ندارد زیرا کلمه دوربین شامل دوربین مداربسته، دوربین ثبت تخلف، دوربین شکاری و..‌. می شود و کسانی که در گوگل به دنبال نیاز های خود هستند آنهارا با جزئیات مطرح می کنند مثلا “انتخاب دوربین شکاری مناسب” انتشار این مطلب می تواند کاربران بیشتر و مرتبط تری را وارد سایت شما نماید اما اگر قصد شما فروش این محصول است انتخاب این موضوع کاربرانی که قصد خرید دارند را به سایت هدایت نمی کند بلکه کسانی که علاقه به دوربین شکاری دارند هم می توانند این مطلب را مشاهده نمایند پس این مطلب صرفا یک مطلب درآمد زا نیست و می توان برای افزایش بازدید سایت از آن استفاده کرد. اما اگر موضوع “خرید دوربین شکاری قیمت مناسب” باشد افراد زیادی که قصد خرید دوربین شکاری دارند به سایت شما مراجعه می کنند. بنابراین توجه داشته باشید انتخاب موضوع برای یک مطلب بسیار مهم است و حتما در انتخاب آن به موارد گفته شده دقت نماید.

موضوع سایت تاثیر زیادی در جایگاه شما در گوگل دارد بنابراین برای انتخاب موضوع بسیار دقت نماید. هر چقدر مطالب سایت شما نزدیک به صفحه اول گوگل باشند به مرور زمان باعث میشود مطالب جدید رتبه بهتری دریافت نماید. برای مثال اگر شما ۲۰ مطالب منتشر کنید که در صفحه دوم گوگل یا اول قرار داشته باشند مطلب ۲۱ جایگاه بهتری کسب می کند مثلا صفحه اول گوگل اما اگر ۲۰ مطلب داشته باشد که رتبه ای نداشته باشند مطلب ۲۱ شما در صفحات ۳ به بعد قرار خواهد گرفت. بنابراین به موضوع مطلب خود بسیار اهمیت دهید. و نکات بعدی که گفته خواهد شد را حتما رعایت بفرماید.

تولید متن

تولید متن پس از موضوع یکی از مهمترین موارد در تولید محتوا می باشد. در پاراگراف اول متن خود از کلمات کلیدی که در موضوع استفاده شده استفاده نماید زیرا پاراگراف اول برای گوگل بسیار مهم است. سعی نکنید از کلمات کلیدی زیاد در متن استفاده کنید بلکه مهم ترین بخش استفاده از کلمات کلیدی پاراگراف اول می باشد و پس از آن در بخش هایی از متن به آن اشاره نماید. در متن از تگ های H1,H2,H3 که در جعبه متن وردپرس به نام تیتر۱, تیتر۲ و… که همان تگ های H1,H2.. هستند استفاده نماید که تگ H1 برای موضوع اصلی یکبار استفاده می شود و تگ های مهم در H2 و زیر مجموعه آن H3 استفاده می شود و سپس پاراگراف خود را آغاز نماید.

لینک سازی در متن

لینک سازی در متن یکی از موارد مهم تولید محتوا است. دقت کنید با لینک سازی داخلی سایت شما مانند تار عنکبوت شده و همین امر باعث می شود صفحات دیگر سایت بازدید و رتبه آن بهبود یابد. بنابراین لینک سازی داخلی سایت را فراموش نکنید. برای تولید محتوا گوگل ۱۵۰۰ کاراکتر را بسیار عالی خوانده و می گوید مطالبی که بالای ۱۵۰۰ کاراکتر باشند مطالب جامع و کاملی در رابطه با آن موضوع است بنابراین امتیاز بالایی به این مطالب خواهد داد اگر از وردپرس برای تولید محتوا استفاده می کنید در انتهای جعبه متن تعداد واژه ها نمایش داده می شود و می توانید متوجه شوید متن شما چند کاراکتر دارد. یکی دیگر از مواردی که لازم است در مطالب خود از آن استفاده کنید تصاویر، فایل های صوتی و فیلم است که باعث جذابیت و ماندگاری بیشتر کاربر در سایت شده و همین امتیاز مثبت برای شما محسوب می شود.

موارد تکمیلی تولید محتوا

تمامی لازمه های تولید محتوا گفته شد و شما از طریق رعایت موارد فوق می توانید در صورت بهینه بودن سایت بهترین نتیجه ها را در گوگل بدست آورید اما چند نکته تکمیل کننده مطلب چگونه تولید محتوا کنیم می باشد. استفاده از متاتگ های توضیحات و کلمات کلیدی و انتخاب عکس اصلی که در وردپرس به آن تصویر شاخص گفته می شود برای مطالب دو موردی هستند که اگر سایت شما بهینه سازی یا سئو شده باشد امکان استفاده از آنها برای شما فعال است البته موارد دیگری هم وجود دارد که توسط متخصص سئو قابلیت آن برای سایت شما فعال می شود و تنها لازم است شما قسمت متاتگ توضیحات مطلب را با استفاده از کلمات مرتبط با موضوع در حدود ۱۵۰ کاراکتر تکمیل نماید‌. همچنین انتخاب متاتگ کلمه کلیدی که از مهمترین کلمات سایت بهره میگیرد. امیدوارم با انتشار این مطلب جواب بسیاری از سوالات خود را گرفته باشید شما می توانید از طریق قسمت زیر نظرات و سوالات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

2 پاسخ

  1. سلام و درود بر شما
    آیا در مقالات مختلف از تصویر شاخص متفاوتی استفاده کنیم؟
    آیا استفاده از یک عکس ثابت برای مقالات که هر روز درج میشود برای سئو نتیجه ی منفی دارد ؟؟

    1. با سلام و درود؛ قطعا استفاده از تصاویر بیشتر در قسمت های مختلف مانند تصویر شاخص و تصاویر داخل مطالب شانس دیده شدن مطلب را افزایش می دهد. توصیه می کنیم از تصاویر تکراری حد المقدور استفاده نفرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *