تغییر DNS دامنه آی آر

DNS دامنه آی آر چگونه تغییر می کند

5/5 - (2 امتیاز)

آموزش تغییر دی ان اس (dns) دامنه آی آر و بدست آوردن آیدی ایرنیک با آموزش تغییر در ان اس dns دامنه آی آر همراه مطلب DNS دامنه آی آر چگونه تغییر می کند باشید.

DNS دامنه آی آر چگونه تغییر می کند

اگر مالک دامنه آی آر هستید قطعا در ایرنیک ثبت نام کرده اید و اطلاعات پایه ای درباره ایرنیک دارید. اما اگر مالک دامنه نیستید متاسفانه نمی توانید تغییراتی در تنظیمات آن ایجاد نماید. برای اینکه مشخص شود شما مالک دامنه هستید و یا خیر به سایت who.is مراجعه فرماید و نام دامنه مورد نظر را در کادر وارد نماید. در صفحه باز شده در قسمت Registrar Data نام مالک را در قسمت person می نویسند و از این طریق شما می توانید بدانید دامنه به نام چه شخصی ثبت شده. تغییر دی ان اس dns دامنه تنها برای مالک آن مقدور می باشد. اگر مالک دامنه نیستید از مالک آن بخواهید مراحل زیر را دنبال کند و اما اگر شما مالک دامنه هستید با ادامه آموزش DNS دامنه آی آر چگونه تغییر می کند همراه ایتروز باشید.

آموزش تصویری تغییر dns دامنه های آی آر

 

آموزش تغییر dns دامنه آی آر

برای تغییر dns دامنه آی آر ابتدا وارد سایت ایرنیک شوید. و از قسمت بالای سایت همانطور که در تصویر مشخص است از مشخصه های شناسه بر روی ورود کلیک کنید.

آموزش تغییر dns دامنه آی آر

پس وارد صفحه جدیدی می شوید در این قسمت اطلاعات کاربری خود را وارد نماید

تغییر DNS دامنه آی آر

اگر نام کاربری ایرنیک خود را فراموش کردید به سایت who.is مراجعه فرماید در کادر نام دامنه را وارد کنید سپس طبق تصویر زیر در قسمت nic-hdl می توانید نام کاربری ایرنیک خود را مشاهده کنید.

تغییر DNS دامنه آی آر

پس از ورود به کنترل پنل ایرنیک خود مانند تصویر زیر بر روی دامنه ای که می خواهید dns آن را تغییر دهید کلیک کنید.

تغییر DNS دامنه آی آر

پس از کلیک بر روی دامنه مورد نظر وارد صفحه تنظیمات دامنه می شوید در این قسمت از طریق سامانه نام دامنه DNS بر روی ویرایش ردیف های کارگزاری نام و میزبانی دامنه کلیک کنید.

تغییر DNS دامنه آی آر

در قسمت کارگزار دامنه دو گزینه قابل تغییر است. نام کارگزار و آی پی کارگزار. dns جدید خود را در قسمت نام کارگزار وارد نماید. در روال عادی تغییر دی ان اس نیازی به ثبت آی پی کار گزار نیست مگر در موارد خاص که از سمت سرویس دهنده به شما اطلاع داده خواهد شد. در غیر این صورت فیلد های آی پی کارگزار را خالی بگزارید و پس از تکمیل فیلد Secret answer بر روی دکمه اعمال کلیک کنید.

تغییر DNS دامنه آی آر

تغییر DNS دامنه آی آر بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت زمان می برد تا تغییرات اعمال شود. پس از گذشت این مدت از طریق سایت intodns.com می توانید متوجه تغییر دی ان اس دامنه آی آر شوید.

 

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *