جلسه هشتم آموزش پنل مدیریت وردپرس

جلسه هشتم آموزش پنل مدیریت وردپرس

5/5 - (4 امتیاز)

با ویدیو جلسه هشتم آموزش پنل مدیریت وردپرس همراه شما هستیم با موضوع آموزش مدیریت فهرست ها به صورت ویدیویی در آکادمی آژانس دیجیتال ایتروز به بررسی آن می پردازیم.
جلسه هشتم آموزش پنل مدیریت وردپرس
در جلسات قبلی به بخش های اصلی وردپرس مانند برگه ها, نوشته ها, ابزارک ها و غیره پرداختیم. حال شما می توانید بخش های زیادی از یک سایت وردپرسی را مدیریت نماید.

اما اگر بخواهیم امکانات اضافی به آن اضافه نمایم باید چکار انجام دهیم؟ برای مثال شما می خواهید پادکست ها و فایل های صوتی خود در ساندکلود را در قسمت های خاصی از سایت نمایش دهید.

برای اینکار باید به سایت وردپرسی پلاگین و یا افزونه اضافه نماید که در جلسه هشتم آموزش پنل مدیریت وردپرس به آن می پردازیم.

جلسه هشتم آموزش پنل مدیریت وردپرس

در این جلسه می خواهیم به آموزش مدیریت پلاگین ها و یا افزونه ها در وردپرس بپردازیم.

پلاگین و یا افزونه پکیج هایی هستند که امکاناتی را به سایت شما اضافه می کنند. برای مثال پلاگین Easy Soundcloud Shortcode به شما کمک می کند فایل هایی که در ساندکلود منتشر کرده اید را در بخش های مختلف وردپرس به نمایش درآورید.

لازم به ذکر است این پلاگین توسط تیم برنامه نویسی ایتروز نوشته شده و در مخزن وردپرس قرار دارد. شما با دانلود این پلاگین می توانید از امکانات آن بهره مند شوید.

شما می توانید تمامی پلاگین های معتبر منتشر شده برای وردپرس را از مخزن وردپرس به آدرس رسمی خود این کمپانی مشاهده و یا دانلود نماید.

البته این تنها راه دریافت پلاگین ها و یا نصب افزونه ها نیست و ما در ویدیو آموزشی که در انتهای این صفحه قرار دارد به تمامی روش های نصب آن پرداخته ایم.

جلسه هشتم آموزش پنل مدیریت وردپرس
جلسه هشتم آموزش پنل مدیریت وردپرس

فرم ارتباط با ما

یکی از نیازهای اساسی هر سایت وجود فرم ارتباط با ما برای ارتباط با مشتریان است که این امکان در هسته وردپرس موجود نمی باشد و شما باید آن را به وردپرس اضافه نماید.

این یک مثال کوچکی از کارایی افزونه برای وردپرس هست که ما در ویدیو آموزشی پلاگین Contact Form 7 را نصب و به قالب اضافه می کنیم.

تغییر تاریخ و اعداد

به صورت پیشفرض تاریخ و اعداد در وردپرس به صورت میلادی هست و برای تبدیل آن به خورشیدی نیاز به استفاده از پلاگین یا افزونه می باشد که در ویدیو به صورت کامل به آن پرداخته ایم.

دو مورد ذکر شده در بالا برای مثال بود و شما برای هر موضوعی می تونید داخل مخزن وردپرس جستجو کنید و با توجه به نیازتون پلاگین مورد نظر را دانلود نماید.

پلاگین های تجاری و رایگان

ما دو نوع پلاگین داریم دقیقا مثل قالب ها که به صورت نسخه تجاری و رایگان وجود دارند . نسخه رایگان آنها در مخزن وردپرس قرار گرفته و شما می تونید دانلود کنید. اما نسخه تجاری هر پلاگین رو باید خریداری کنید. حتی برخی از پلاگین های رایگان نسخه های حرفه ای اونها پولی هست.

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *