تفاوت قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

تفاوت قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

4.9/5 - (9 امتیاز)

بررسی تفاوت قیمت طراحی و طراحی فروشگاه اینترنتی در چیست و چه دلایلی باعث تفاوت قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی می شود.

انواع طراحی سایت

قبل از بررسی قیمت طراحی سایت بهتر از انواع سایت ها را بررسی نمایم. وب سایت هایی که امروزه در بازار موجود است طراحی سایت استاتیک و داینامیک می باشد که یک طراح سایت می تواند طبق خواسته شما آن سایت را طراحی نماید. در پیاده سازی هر دو نوع نیاز به دانش کدنویسی و برنامه نویسی است که متاسفانه در اکثر طراحان سایت این دانش کمتر دیده شده و سعی می کنند از امکانات آماده استفاده کنند مانند سی ام اس ها و قالب های آماده سایت. استفاده از سی ام اس و قالب آماده خوب است اما به شرطی که طراح سایت علم کدنویسی و برنامه نویسی را به خوبی فراگرفته باشد تا بتواند آن سی ام اس یا قالب را طبق خواسته کارفرما بهینه کند. هر چقدر علم طراح کمتر باشد استفاده از افزونه های آماده بیشتر می شود و سعی می کند کوچکترین تغیرات را توسط افزونه ها انجام دهد.

تفاوت قیمت طراحی سایت

یکی از دلایل عمده تفاوت قیمت طراحی سایت پیاده سازی سایت همانطور که در بالا گفته شد می باشد. حالا شاید برای شما سوال پیش آید که استفاده از امکانات آماده مانند افزونه ها و قالب ها چه تاثیری بر روی سایت دارد؟

قالب های آماده سایت

شرکت هایی که قالب های آماده طراحی و به بازار ارائه می کنند هدفشان فروش گسترده آن قالب است بنابراین سعی می کنند تا حد ممکن آن قالب را کامل طراحی کنند و امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار دهند. منظور از امکانات زیاد می توان به چند طرحی بودن قالب،هدر،فوتر، امکانات باشد یا نباشد ها مانند چند ستونی،تبلیغات،گالری،ویدئو و خیلی امکانات دیگر.
چرا وقتی امکانات سایت در قالب های آماده زیاد باشد آن قالب کاربردی نیست؟ فرض کنید هدر قالب آماده شما به سه حالت تغیر پیدا می کند و در هر حالت شکل آن عوض می شود پس از تغییر شکل شما می توانید لوگو،نوشته ها،شبکه های اجتماعی،شماره تماس و… در هر حالت جابه‌جا و تغییر دهید. برای همین تغییرات باید کدهای بیشتری نوشته شود از حلقه های بیشتری در طراحی سایت استفاده شود حال فرض کنید در اکثر قسمت های سایت این تغییرات برای راحتی کاربر قرار داده شده اما کاربران معمولی و یا حتی خیلی از طراحان سایت آماتور که تعدادشان در بازار کم نیست به این موضوع آگاهی ندارند که هر چقدر امکانات سایت بیشتر می شود کدنویسی و برنامه نویسی آن هم بیشتر شده و تاثیر بسیار زیادی بر روی سرعت سایت و ایجاد باگ در سایت می شود.
در قالب های آماده شما در خیلی از موارد نیاز به خیلی از امکاناتی که در آن قالب وجود دارد ندارید و در اکثر موارد طراح سایت آماتور که دانش کافی را در اختیار ندارد هم متاسفانه نمی تواند آن قالب را برای شما سبک یا بهینه سازی نماید بنابراین به افزونه های آماده روی می اوردند.

استفاده از افزونه آماده خوب یا بد است؟

همانطور که در بالا کاملا توضیح داده شد برخی از طراحان و افرادی که دانش طراحی سایت ندارند از افزونه های آماده استفاده می کنند به دلیل راحتی و عدم دانش اما در همه موارد این گونه نیست در برخی موارد محدود وجود برخی از افزونه ها لازم است اما تعداد بیش از حد افزونه و تکیه به افزونه برای انجام هر کاری بسیار برای سایت ضرر دارد مخصوصا اگر قالب سایت شما آماده باشد.

استفاده از قالب سایت آماده و افزونه

همانطور که در بالا گفته شد استفاده از قالب اماده کدها و حلقه های برنامه نویسی بسیاری را به سایت اضافه می نماید که خیلی از این موارد برای شما کاربردی نداشته و تنها سایت را کند می کند حال هر افزونه ای دارای اسکریپت های مخصوص به خودش است که وقتی افزونه ای را به سایت اضافه می نماید آن اسکریپت ها هم به قالب اضافه می شود بنابراین هر چقدر از افزونه ها بیشتر استفاده کنید سرعت سایت کند تر می شود‌ که یکی از عوامل‌ مهم در بهینه سازی سایت یا سئو است.

چرا سرعت سایت اهمیت بالایی دارد

در سئو سایت سرعت سایت اهمیت بالایی دارد اگر موارد فوق را با دقت خوانده باشید می توانید دلیل آن را حدس بزنید. بهینه سازی سایت یا سئو بدون استفاده از روش های تقلبی که در برخی موارد به صورت کوتاه مدت جوابگو است ولی بسیار خطرناک زیرا باعث بلاک سایت شما توسط موتورهای جستجوگر می شود اما روشی است که اکثر سئوکاران از آن استفاده می کنند زیرا استفاده از روش های تقلبی سئو نیاز به دانش سئو ندارد و چون سئو کار دانش کافی ندارد از عواقب کار خود آکاهی لازم را ندارد و متاسفانه سایت کارفرما بلاک شده و دیگر قابل استفاده نمی باشد زیرا گوگل در تقلب کردن بسیار سخت گیر است.
اکثر کسانی که از قالب آماده استفاده می کنند برای سبک سازی قالب افزونه های بهینه ساز بر روی قالب نصب می کنند که در برخی موارد سرعت تا حدودی کاهش پیدا می کند و در برخی موارد افزایش پیدا می کند زیرا برخی از قالب ها برای برخی از افزونه ها بهینه سازی نشده اند. برای کاهش سرعت سایت نیاز به بررسی اسکریپت ها، کدنویسی ها و برنامه نویسی سایت است و یک سئوکار باید بر تمامی این موارد در درجه اول تسلط کافی داشته باشد.
مواردی که گفته شد از نیازهای اولیه طراحی سایت است که اگر طراح سایت یا سئو کار دانش کافی را نداشته باشند نه تنها وب سایت شما روند رو به رشدی را تجربه نخواهد کرد بلکه برعکس باعث بلاک شدن یا گرفتن نمره منفی از گوگل خواهید شد اما توجه داشته باشید سئو سایت تنها به سرعت سایت نیست و در این مقاله به گوشه ای از آن اشاره شد که در حوصله و ارتباط مطلب بود.

تفاوت قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

در بالا مواردی از تفاوت ها گفته شد اما تفاوت عمده قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی به دو عامل اصلی برمیگردد ۱- دانش طراح سایت ۲-نحوه پیاده سازی سایت که تشخیص هر دو حالت برای کارفرما بسیار مشکل است. اما اگر بخواهیم بیشتر در مورد تفاوت قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم مثالی برای شما از دو روند طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی میزنیم.
یک سایت توسط یک طراح آماتور طراحی می‌شود. از قالب آماده استفاده و در بهترین شرایط با افزونه های مختلف بهینه سازی می‌شود و به کارفرما تحویل داده می‌شود. حال بررسی می کنیم در حین انجام پروژه چه اتفاقاتی می افتد. به دلیل نداشتن دانش کافی تغییرات در قالب امکان پذیر نیست و شما مجبور هستید آن قالب را با تمام جزئیاتی که دارد داشته باشید. اگر قالب خریداری کرده باشید خیلی از قسمت های آن مانند چند زبانه بودن و غیره تنها کدنویسی هستند و عملا کار نمی کنند پس از تحویل پروژه که طراحی آن چه مطابق سلیقه شما باشد چه نباشد یک قالب از پیش طراحی شده است و شما محدود به استفاده از امکانات آن می باشید.
حال پس از دریافت سایت و پرداخت نهایی چه اتفاقی می افتد؟ برای استفاده از سایت باید نحوه کارکردن با آن را به صورت کامل آموزش ببینید که متاسفانه این اتفاق نمی افتد زیرا با هزینه اندک طراحی جایی برای آموزش باقی نمی ماند‌ اگر آموزش طراحی سایت نباشد عملا سایت داینامیک شما یک سایت استاتیک است و نمی توانید تغییراتی در آن اعمال نماید. مشکل بعدی که پیش می آید خدمات پس از فروش است. در طراحی سایت خدمات و پشتیبانی بسیار مهم هستند چون طراح سایت و شرکت طراحی سایت باید‌ به سایت شما نظارت داشته باشد تا در صورت به وجود آمدن مشکل فنی بتواند آن مشکل را برطرف سازد. مشکلات پیش آمده هم می تواند از طرف سایت و یا هاست باشد که داشتن علم هاستینگ و رفع مشکلات آن بسیار حائز اهمیت است.

تفاوت قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

اگر‌ بخواهیم نگاه کلی به تفاوت قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی داشته باشیم باید گفت طراحی سایت موفق و کارآمد برای استفاده مشتری توسط یک شخص شاید قابل پیاده سازی باشد اما قابل پشتیبانی نیست چون طراحی سایت یک کار تیمی و کاملا تخصصی است. برای هر قسمت باید کارشناسان و متخصصان آن بخش آن را بررسی و انجام دهند تا طراحی سایت شما نه تنها با موفقیت بارگذاری شود بلکه پشتیبانی راحتی داشته باشد متاسفانه در بازار امروز برخی از افراد فکر می کنند با طی چند دوره آموزشی طراح سایت می شوند و می خواهند یک نفره تمامی موارد طراحی سایت را انجام دهند البته گفته شد در مواردی سایت تحویل داده می شود اما در نهایت پس از تحویل تازه مشکلات سایت و عدم استفاده از امکانات خود را نشان می‌دهد و چون کار توسط شخص انجام شده هیچ تضمینی برای پشتیبانی نمی‌باشد.
برای پرداخت قیمت طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی به امکانات ارائه شده، امکانات سایت،نحوه انجام پروژه، خدمات پس از فروش و پشتیبانی آن دقت نماید زیرا اگر تنها به قیمت توجه کنید شاید در ابتدا فکر کنید هزینه کمی انجام دادید اما در اصل هزینه شما دور ریخته شده و قابل استفاده نیست‌.

تفاوت قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی در ایتروز

حال ما روش انجام پروژه را با خودمان مقایسه می کنیم. در ایتروز پس از مشاوره کارشناسان قالب سایت برای شما طراحی می‌شود و تا رسیدن به نتیجه دلخواه شما آن قالب قابل تغییر است پس از تائید قالب کدنویسی و برنامه نویسی آغاز می‌گردد و شما می توانید به صورت آنلاین شاهد روند تکمیل پروژه خود باشید پس از تکمیل پروژه و درج محتوا و تصاویر نوبت به رفع باگ‌های احتمالی میرسد و پس از تائید نهایی توسط کارفرما جلسات حضوری آموزشی برای نحوه کارکرد سایت برگزار می شود و پس از اتمام جلسات وب سایت بر روی دامنه اصلی بارگذاری می گردد.

پس از تحویل پروژه تا یک سال سایت شما گارانتی است به این معنی که اگر کل اطلاعات به هر دلیلی از بین برود از طرف ایتروز قابل برگشت است که تا به امروز چنین اتفاقی پیش نیامده اما ایتروز به دلیل اطمینان به کار خود پکیج های خود را یکسال گارانتی می ‌نماید. از آنجا که ما سعی به ایجاد سایت های رقابتی داریم در استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بهترین ها را انتخاب کردیم تا کیفیت سایت شما را بالاببریم. پشتیبانی طراحی سایت ایتروز از طریق پرتال کاربری قابل پیگیری می باشد. در ایتروز برای طراحی فروشگاه اینترنتی و یا سایت در هر قسمت مانند قسمت طراحی ، کدنویسی، برنامه نویسی، سئو، هاستینگ،سرور و… از افراد متخصص استفاده می‌شود و تیم پشتیبانی آماده ارائه خدمات پشتیبانی به شما عزیزان می باشد.
البته جدیدا دو پکیج ارزان به سبد خرید ایتروز اضافه شده که برخی از امکانات دیگر‌پکیج ها مانند دامنه رایگان،گارانتی، اس اس ال و… ندارد اما برای افرادی که می خواهند طراحی سایت ارزان یا طراحی فروشگاه ارزان داشته باشند و مهم تر از آن بتوانند از آن استفاده کنند می توانند از این پکیج ها استفاده کنند اما در قسمت مقایسه پکیج ها می توانید تفاوت های پکیج ها را بررسی نماید. پس از بررسی امکانات پکیج ها به تفاوت قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی پی خواهید برد.

 

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *