بررسی روش های فروش اینترنتی رایگان و غیر رایگان

بررسی روش های فروش اینترنتی رایگان و غیر رایگان

4.8/5 - (15 امتیاز)

در این مقاله به بررسی روش های فروش اینترنتی رایگان و غیر رایگان پرداخته شده اما هدف تمرکز بر روی روش های فروش اینترنتی رایگان می باشد. در مقالات قبل راجب فروش اینترنتی رایگان صحبت کردیم اما در این مقاله به طور کامل می خواهیم به این موضوع بپردازیم. بررسی روش های فروش اینترنتی به صورت رایگان و غیره مقاله هایی در اینترنت وجود دارد که به صورت عالی ترجمه شده اند اما متاسفانه روش های استفاده در کشورهای خارجی به دلیل تغییر فرهنگ متفاوت بوده البته قابل ذکر است روش های متداول فروش اینترنتی در همه جای دنیا یکسان است اما برخی از روش هایی که از تحلیل بازار و روانشناسی فروش نشات گرفته متاسفانه نمی تواند در کشورهای مختلف به طور یکسان کاربردی باشد.

روش های فروش اینترنتی را به دو قسمت رایگان و غیر رایگان تقسیم بندی میکنیم و به شرح هر یک خواهیم پرداخت. همانطور که می دانید روش های فروش اینترنتی رایگان زمان زیاد صرف راه اندازی و پیاده سازی آن می شود و به زمان بیشتری نیاز دارد تا تاثیرات آن آشکار شود اما روش های بازاریابی غیر رایگان در زمان کم بازدهی بسیار بالایی دارد. ما در این مقاله می خواهیم به افراد کمک کنیم تا به صورت رایگان در اینترنت فعالیت نمایند و کسب و کار خود را ایجاد، گسترش و درآمد زا نمایند اما صاحبان کسب و کار می توانند با ترکیب این دو روش ایده‌ال ترین روش فروش اینترنتی را داشته باشند.

روش های فروش اینترنتی رایگان

ایجاد وبلاگ

در ابتدای شروع، شما نیاز به یک بستر برای بارگذاری خدمات، محصولات و یا هر اطلاعات دیگری دارید که می توانید از وبلاگ های رایگان برای ثبت اطلاعات استفاده نماید. در ایران سرویس های وبلاگ دهی قوی وجود دارد که از بهترین آنها می‌توان به blog.ir , tebyan.net اشاره نمود. حتما لازم نیست چند وبلاگ داشته باشید و بهتر است یک سرویس وبلاگ دهی را انتخاب نماید و اطلاعات را ثبت نماید.


چرا با وبلاگ شروع کنیم؟

وبلاگ تقریبا استراتژی های سایت را دنبال میکند البته با داشتن وب سایت بسیار متفاوت است اما تقریبا رسالت کلی آنها یکی است. داشتن سایت یا وبلاگ شما را به دنیای اینترنت وصل می نماید و پایگاهی قوی برای دسترسی همگان در همه جای اینترنت است و برعکس. بنابراین در ابتدا ما اول پایگاه خود را می‌سازیم. در یکی از سرویس های وبلاگ دهی وبلاگ بسازید و آن را با خواسته های خود بهینه سازی کنید.
برای مثال در توضیحات وبلاگ درباره کسب و کار خودتان را توضیح دهید، از قالب های سبک و بهینه سازی شده استفاده نماید و از قسمت تنظیمات بهترین کانفیگ را برای وبلاگ خود انتخاب نماید و محتوای خود را تولید نماید. برای تولید محتوا حتما مقالات مرتبط با آن را مطالعه بفرماید تا بتوانید بیشترین بازدهی را از تولید محتوا بدست آورید.


شبکه های اجتماعی

قدم بعدی در فروش اینترنتی رایگان ایجاد شبکه های اجتماعی می‌باشد. در حال حاضر تعداد شبکه های اجتماعی معروف کم نیست و شما می توانید در تمامی آنها عضو شوید اما توصیه ما به جای عضویت در تمام شبکه های اجتماعی، تمرکز بر روی چند شبکه اجتماعی است. برای مثال اگر محصول تخصصی تولید میکنید تلگرام گزینه بهتری نسبت به اینستاگرام است زیرا در تلگرام انجمن های زیادی وجود دارد که می توانید کانال خود را در آن به اشتراک بگذارید اما اگر محصول شما از عمومیت بیشتری برخوردار است اینستاگرام پیشنهاد بهتری است‌.

مطالب دیگر آکادمی :

به هر حال می توانید شبکه اجتماعی خود را انتخاب و آن را بسازید. برای تولید محتوا حتما از هشتگ های مرتبط در پست خود استفاده نماید. در صفحات مشابه فعالیت خود رفته و در نظر سنجی ها شرکت نماید. هرگز از ثبت نظر بی‌ربط و همچنین پیغام های خصوصی بدون نیاز کاربر استفاده نکنید. سعی کنید با فعالیت در شبکه های اجتماعی کاربران را به صفحه خود هدایت نماید.


ثبت وبلاگ در موتورهای جستجو

دو روش گفته شده در بالا شاید از نظر برخی افراد یکی باشند اما بسیار متفاوت هستند و هر یک رسالت خود را دنبال می نماید. فعالیت در شبکه های اجتماعی تقریبا محدود به آن شبکه اجتماعی است اما وبلاگ یا سایت اینگونه نیست و محدودیتی ندارد. همچنین وبلاگ یا سایت از یک مزیت بزرگ به نام موتورهای جستجو بهره میگیرند‌. شاید برای شما پیش آمده باشد کالای خاصی را در اینترنت جستجو کرده باشید و برخی از سایت ها در نتایج گوگل برای شما به نمایش گذاشته شده و شما وارد آن سایت شدید. کاربران زیادی امروزه از طریق موتورهای جستجو وارد سایت ها می شوند و سایت هایی شانس بیشتری دارند که در جایگاه نزدیکتری به کاربر هستند‌. اما چگونه این کار ممکن است؟ در مرحله اول ثبت وبلاگ یا سایت در موتورهای جستجو است. پس از معرفی وبلاگ یا سایت در موتورهای جستجو تولید محتوا و عوامل دیگر موثر در رسیدن مطالب شما به صفحه اول گوگل است.


آگهی رایگان

یکی از روش های زود بازده در فروش اینترنتی رایگان ثبت آگهی رایگان است. ثبت آگهی رایگان این امکان را فراهم می سازد تا محصولات و خدمات خود را در معرض دید قرار دهید، آنها را معرفی و به فروش رسانید. ما بهترین سایت های درج آگهی رایگان را برای شما لیست کرده ایم که می توانید از این مجموعه ارزشمند برای ثبت آگهی رایگان استفاده نماید. در اکثر سایت ها درج لینک رایگان نیست و برای ثبت لینک باید هزینه پرداخت شود. برای درج آگهی شما نمی توانید تمامی اطلاعات و توضیحات کامل خدمات یا محصولات خود را درج نماید و بهتر است با استفاده از آدرس وبلاگ یا سایت خود کاربران را برای دریافت اطلاعات بیشتر به آن هدایت نماید اما وقتی ثبت آدرس سایت رایگان نباشد چکار باید کرد؟ برای حل این موضوع ما لیست سایت های درج آگهی رایگان لینکدار رایگان را منتشر نموده ایم تا شما به رایگان بتوانید لینک سایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خود را برای دریافت اطلاعات بیشتر ثبت نماید.


وب دایرکتوری ها

وب دایرکتوری ها نمونه های پیشرفته دایرکتوری های قدیمی هستند و در آنها لیست تمامی مشاغل وجود دارد و کاربر می تواند طبق نیاز خود وارد بخش مورد نظر شود. البته امروزه نقش وب دایرکتوری ها پررنگ نیست اما یکی از روش هایی است که می تواند در لینک سازی خارجی وبلاگ یا سایت شما موثر باشد. در ایتروز آدرس بیش از ۵۰۰ وب دایرکتوری ثبت شده اما شما برای درج بیشتر می توانید وب دایرکتوری های فارسی را جستجو و وبلاگ خود را در آنها به ثبت برسانید.


تولید ویدئو

یکی دیگر از روش های جذب کاربر به صورت رایگان تولید ویدئو و به اشتراک گذاری آن در سرویس های اشتراک گذاری ویدئو است‌. هر چقدر انتخاب موضوع تولید ویدئو مرتبط با فروش باشد تاثیر در فروش آن محصول یا خدمات افزایش می یابد. اگر انتخاب موضوع با فروش مرتبط نباشد شاید تعداد بازدیدکنندگان ویدئو هم زیاد باشد اما تاثیر زیادی در فروش شما نخواهد گذاشت. برای تولید ویدئو مانند تولید محتوا حتما باید هدف خود را از ایجاد آن مشخص نماید در غیر این صورت به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید.


فعالیت در انجمن ها

یکی دیگر از روش های فروش اینترنتی رایگان فعالیت در انجمن های مرتبط با فعالیت شماست. در انجمن ها تقریبا همه نوع تقاضایی وجود دارد و در برخی موارد ارتباط های بسیار موثری برقرار می شود اما فعالیت در انجمن ها از روش های زود بازده نیست. در کل اکثر روش های فروش اینترنتی رایگان زود بازده نیست اما هر چقدر هدفمند تر و با برنامه ریزی باشد می تواند سود آور باشد.


مشاوره آنلاین

کاربران همیشه تمایل دارند در رابطه با خدمات و محصولات مورد نظر خود قبل از خرید اطلاعات کسب کنند. اطلاعات از طریق تلفن هم قابل دریافت است اما افراد همیشه از راه های کم هزینه استقبال می کنند و اگر هم این روش ها آسان و قابل دسترس باشند استقبال افراد دوچندان میشود. گفتگوی آنلاین روشی است که امروزه بسیار مورد استفاده کسب و کارهای کوچک و بزرگ میشود تا جایی که حتی کمپانی های بزرگ جلسات خود را به صورت آنلاین از طریق نرم افزارها برگزار می کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت روش های آنلاین ارتباط به زودی جایگزین روش های دیگر میشود. پس بهتر است برای ارتباط با کاربران در کنار روش های دیگر از گفتگوی آنلاین استفاده نماید.


نتیجه گیری فروش اینترنتی رایگان

دوستان عزیز آکادمی ایتروز روش های دیگری برای فروش اینترنتی وجود دارد که در بسیاری از سایت ها بیان شده اما هدف از این مقاله ارائه کاربردی ترین روش های فروش اینترنتی رایگان و غیر رایگان است و ما نمی خواهیم مخاطبان ما برای روش های بیهوده وقت تلف کنند. از آنجا که ما متخصص فروش اینترنتی هستیم و بنا به تجربیات و تحلیل بازار در کنار منابع خارجی این مقالات را ارائه می دهیم در نظر گرفتن نیازهای کاربران و بازار از اولیت های انتشار این مقالات است. بنابراین بهترین روش های فروش اینترنتی رایگان تا کنون منتشر شد و در ادامه قصد داریم روش های فروش اینترنتی غیر رایگان را مطرح نمایم.


روش های فروش اینترنتی غیر رایگان

تا به اینجای مقاله روش های فروش اینترنتی رایگان ارائه شد مهمترین تفاوت فروش اینترنتی رایگان و غیر رایگان این است در فروش اینترنتی رایگان چهار چوب روش های فروش تا حد زیادی مشخص است اما در فروش اینترنتی غیر رایگان تحلیل و بررسی چهار چوب ها را تا حدود زیادی مشخص می کند اما در این مقاله سعی شده چهار چوب های فروش اینترنتی غیر رایگان بررسی شود. پس همراه ایتروز باشید.

تحلیل رابط کاربری سایت یا فروشگاه اینترنتی

قبل از اینکه وارد بحث فروش بشیم بهتر است زیر ساخت ها را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چقدر وب سایت یا فروشگاه اینترنتی ما می تواند مورد توجه کاربران قرار گیرد و یا چقدر استانداردها و نکات طراحی سایت یا فروشگاه کاربرپسند در آن رعایت شده. در قدم اول بهتر است کارشناسان وب رابط کاربری UI سایت شما را مورد بررسی قرار دهند تا متوجه نقاط ضعف و قدرت سایت خود شوید و به رفع اشکلات آن قبل از صرف هزینه های تبلیغات بپردازید.


بررسی سئو

پس از بررسی رابط کاربری UI لازم است سئو سایت مورد بررسی قرار گیرد زیرا استفاده از سیستم های مدیریت محتوا و یا حتی طراحی سایت های سفارشی بدون اشکال نیستند مخصوصا سیستم های مدیریت محتوا. بهتر است قبل از شروع وب سایت شما از طریق متخصص سئو بررسی شود و اشکالات آن رفع شود زیرا با رفع اشکالات سئو سایت امتیاز بیشتری از موتورهای جستجو کسب می کنید و این امتیازات در کیفیت فنی تولید محتوا بسیار تاثیر گذار است و هم سرعت سایت خود را افزایش دادید که افزایش سرعت سایت پیامدهای بسیار خوبی را همراه دارد که در مقاله ای جدا به آن پرداخته ایم. با تحلیل رابط کاربری UI و همچنین سئو سایت می توانید مطمئن باشید زیر ساخت های سایت شما کاملا آماده برای شروع مراحل بعدی می باشد.


تولید محتوا

تولید محتوا نقش بسیار زیادی در جذب کاربر دارد همانطور که در فروش اینترنتی رایگان مطرح شد تولید محتوا و ویدئو هر دو از اهمیت بالایی برخوردار است و برای این دو باید از استراتژی قوی استفاده کرد. اکثر افراد فکر میکنند تنها در سایت باید محتوا تولید شود و تولید هر محتوا می تواند معجزه کند. این طرز تفکر نه تنها درست نیست بلکه کاملا غلط است و نتیجه مثبت بلکه نتیجه منفی دارد. یکی از نکات مهم در تولید محتوا داشتن استراتژی و هدف است و دیگر ایجاد محتوای مرتبط با کسب و کار بدون کپی کردن از سایت های دیگر.

برخی فکر می کنند با انتشار اخبار روز بازدید سایت خود را افزایش می دهند اما ما با تحلیل و بررسی همچنین علم بهینه سازی سایت به این نتیجه رسیدیم که تولید محتوا تکراری و غیر مرتبط شاید بازدید سایت شما را افزایش دهد اما عواقب بدی در انتظار سایت شماست و امتیازات منفی را در بردارد که در مدت زمان طولانی اثرات مخربی را بر روی سایت اعمال می نماید. بنابراین برای تولید محتوا به تعداد آن توجه نکنید بلکه به کیفیت محتوای خود تمرکز کنید و استراتژی قوی در پیش بگیرید از این طریق پس از مدتی شاهد رشد وب سایت خود خواهید بود. همین رفتار در تولید ویدئو صدق می کند به همین دلیل هر دو را در یک پاراگراف مطرح نموده ایم پس به این نکته توجه داشته باشید.


تمرکز برای فروش

اگر محصولات یا خدماتی برای فروش ارائه می نماید حتما باید نگاه و برنامه ویژه ای برای فروش اینترنتی داشته باشید. بهترین استراتژی فروش تمرکز بر روی سایت یا فروشگاه اینترنتی است تا بتوانید مشتریان خود را مدیریت نماید. برای تمرکز در فروش بهتر است فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نماید تا بتوانید استراتژی های فروش خود را در آن پیاده سازی نماید. بدون ایجاد فروشگاه اینترنتی و به صورت کاتالوگی شما نمی توانید برنامه هدفمند و بلند مدتی برای جذب مشتری داشته باشید و متاسفانه در قسمت تبدیل کاربر به مشتری و ایجاد مشتری های فعال و غیره بسیار دچار ضعف خواهید شد. بنابراین توضیه می کنیم برای فروش حرفه ای حتما فروشگاه خود را راه اندازی نماید.

پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما گزینه هایی برای فروش پیش رو دارید که همانطور که در ابتدای صحبت گفته شد بیش از اینکه دارای چهارچوب خاصی باشد به استراتژی و هدف شما از نحوه مدیریت مشتریان و فروش ارتباط پیدا میکند. روش هایی که ما ارائه می کنیم نمی توان گفت صد در صد راهی است که شما باید بروید بلکه شما می توانید آنها را تغییر داده و با سیاست های خود راه و روش خود را داشته باشید اما به صورت کلی آنها را بیان میکنیم.

روش های عضو گیری

در فروش اینترنتی یکی از مهمترین عوامل در ارتباط بودن با کاربران است و مهم نیست آنها مشتری شما هستند یا نیستند بلکه مهم تبدیل آنها به مشتریان بالقوه است. اگر با هدف خاصی جذب کاربر کرده باشید مخاطبان شما قطعا بی ارتباط با خدمات و محصولات شما نیستند پس بهتر است پل ارتباطی خود را ایجاد نماید.
روش های زیادی برای ایجاد پل ارتباطی با مخاطبین وجود دارد که برخی از آنها‌ را مطرح می نمایم.

ایجاد رابط کاربری UI

در ایجاد رابط کاربری UI سایت به صورت کاربرپسند و بهترین شرایط اطلاعات کاربر را در هنگام خرید دریافت می نمایم.

ایجاد خبرنامه

با ایجاد خبرنامه می توانید اطلاعات و پیغام های زیادی را به گوش کاربر برسانید و آن را از فعالیت های خود آگاه نماید

روش های تشویقی

روش های تشویقی برای عضویت کاربران در سایت از طریق های زیادی قابل انجام است طرح های تخفیفی برای خرید و یا عضویت در خبرنامه تا تشویق مخاطبین از طریق پیامک و ایمیل برخی از روش های تشویقی فروش غیر مستقیم در فضای مجازس هستند.

فروش ویژه

یکی از راهکارهای ترغیب مشتریان به خرید اعمال تخفیف مدت دار برای برخی از کالا ها است


سیستم های بازاریابی

از طریق سیستم های بازاریابی می توانید تا حد زیادی کسب و کار خود را گسترش دهید. استفاده از سیستم های بازاریابی و جذب بازاریاب های دورن فروشگاهیی و برون فروشگاهی می تواند شما را در فروش محصولات تا حد زیادی یاری نماید. سیستم های بازاریابی اینترنتی سایت شما را به صد ها سایت قوی تبدیل می‌کند و بسیار در فروش موثر است.


شبکه های اجتماعی

استفاده از بسترهای شبکه های اجتماعی با برنامه ریزی و هدف مشخص راه دیگری برای جذب مشتری است. البته برخی فکر می کنند با ایجاد شبکه های اجتماعی باید مشتریان به سایت سرازیر شوند بلکه اینطور نیست و لازمه تجارت در شبکه های اجتماعی داشتن برنامه و هدف مشخص است تا بتواند به بازوی قوی در کنار بقیه روش ها ظاهر گردد.


روش های تبلیغاتی

استراتژی ما فعالیت بر روی سایت و فروشگاه اینترنتی است تا آن را به سرمایه ای بزرگ و قابل گسترش تبدیل کرد در نهایت از روش های تبلیغاتی برای شناخت بیشتر و افزایش ترافیک سایت، فروشگاه اینترنتی یا پیاده سازی روش های عضو گیری می توان از بستر های موثر تبلیغات اینترنتی بهره برد. استفاده از روش های اینترنتی همانطور که قبلا بارها گفته شد بستگی به استراتژی و اهداف و تعیین راه شما دارد.

مطالب مرتبط دیگر :

چهارچوب ها همیشه روش های موثری برای رسیدن به هدف نیستند بلکه نوع رسیدن به هدف و پیاده سازی استراتژی ها نقش تعیین کننده ای در رسیدن به اهداف هستند. برای مثال اگر بهترین روش تبلیغاتی با راه نامناسب انتخاب شود قطعا نتیجه بخش نخواهد بود اما اگر حتی روش های تبلیغاتی که شاید فکر کنید دیگر کارایی لازم را ندارند به صورت هدفمند پیاده سازی شوند می تواند بسیار موثرتر واقع شود.
روش های تبلیغات اینترنتی بسیار گسترده است اما ما برخی از آنها را نام میبریم.

  1. ارسال ایمیل انبود
  2. تبلیغات در گوگل
  3. تبلیغات کلیکی
  4. ارسال ایمیل انبوه

منبع » آکادمی ایتروز

اشتراک گذاری

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتس‌اپ
پینترست
ایمیل
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *